Spring naar bijdragen

Hoe kunnen die kerels zo naïef zijn ???


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Banden afgelaten van 40 terreinwagens in Ukkel en Linkebeek

BRUSSEL - (Belga) In Ukkel en Linkebeek zijn vrijdagnacht de banden van meer dan veertig terreinwagens afgelaten. De daders maakten daarbij gebruik van peperbolletjes. De bewoners van beide gemeenten vrezen dat opnieuw een groepering aan het werk is die zich richt tegen 4x4-wagens, zo schrijft La Dernière Heure zondag.

In 2006 werden na een honderdtal feiten jonge leden van een groepering opgepakt die erg actief was in Frankrijk en in de grensstreek met ons land. Ze lieten de banden af van terreinwagens om op die manier de eigenaars van de voertuigen te wijzen op de milieuvervuiling die een 4x4 veroorzaakt. Drie jaar geleden was een groepering actief die zich voordeed als de evenknie van de Franse bende. Zij was verantwoordelijk voor het aflaten van de banden van een 40-tal terreinwagens in Anderlecht en Vorst. (LOD)

BELGA (BELGA)

Het is dus weer overduidelijk dat bepaalde mensen het nog steeds niet begrepen hebben. De opwarming van de aarde en de CO2 problematiek is heus niet enkel de schuld van de 4X4 rijders...

Gezinnen met 2 tot 3 diesel golfjes of astras, die bij wijze van spreken met hun auto's naar het toilet gaan, en daarbij nog een houtkachel stoken met afval van de meubelfabriek vervuilen op één jaar meer dan 10 jeepers samen...

het is allemaal een hypocriet gedoe, een nieuwe uitvinding om de auto als melkkoe te gebruiken en om onze portemonnee nog wat lichter te maken.

Het gaat hem niet om het milieu maar om de centen.

Wanneer gaan die vandalen dat eens begrijpen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit de krant:

Banden afgelaten van 40 terreinwagens in Ukkel en Linkebeek

BRUSSEL - (Belga) In Ukkel en Linkebeek zijn vrijdagnacht de banden van meer dan veertig terreinwagens afgelaten. De daders maakten daarbij gebruik van peperbolletjes. De bewoners van beide gemeenten vrezen dat opnieuw een groepering aan het werk is die zich richt tegen 4x4-wagens, zo schrijft La Dernière Heure zondag.

In 2006 werden na een honderdtal feiten jonge leden van een groepering opgepakt die erg actief was in Frankrijk en in de grensstreek met ons land. Ze lieten de banden af van terreinwagens om op die manier de eigenaars van de voertuigen te wijzen op de milieuvervuiling die een 4x4 veroorzaakt. Drie jaar geleden was een groepering actief die zich voordeed als de evenknie van de Franse bende. Zij was verantwoordelijk voor het aflaten van de banden van een 40-tal terreinwagens in Anderlecht en Vorst. (LOD)

BELGA (BELGA)

Het is dus weer overduidelijk dat bepaalde mensen het nog steeds niet begrepen hebben. De opwarming van de aarde en de CO2 problematiek is heus niet enkel de schuld van de 4X4 rijders...

Gezinnen met 2 tot 3 diesel golfjes of astras, die bij wijze van spreken met hun auto's naar het toilet gaan, en daarbij nog een houtkachel stoken met afval van de meubelfabriek vervuilen op één jaar meer dan 10 jeepers samen...

het is allemaal een hypocriet gedoe, een nieuwe uitvinding om de auto als melkkoe te gebruiken en om onze portemonnee nog wat lichter te maken.

Het gaat hem niet om het milieu maar om de centen.

Wanneer gaan die vandalen dat eens begrijpen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh! Hier heb ik een mooi antwoord op zeg!! Let op, in de USA heeft een groep mensen berekend wat een auto kost per mijl, maar dan niet alleen het tijdsbestek waar men in rijd (aanschaf nieuwe auto t/m naar de sloop) maar ook het winnen van de grondstoffen, het produceren van de auto in de fabriek, maar ook het demonteren en verwijderen van de autoonderdelen als ook de vernietiging van de grondstoffen.

Ok, nu komt tie : op de derde plaats, meest milieu efficiente auto ter wereld was de JEEP Wrangler!!! Echt waar. Dat komt omdat relatief simpele technieken gebruikte werden (geen honderden accesoires en extraas), makkelijk te demonteren en grondstoffen waren goed terug het milieu in te zetten. Verrassend he?

Nu de allerleukste : De minst milieu efficiente auto was de Toyota Prius!! Waar we nota bene 14% bijtelling voor krijgen omdat tie zo weinig belastend is voor het milieu (klopt, maar alleen voor het middendeel, het deel dus waar wij erin rijden).

Je begrijpt dat ik dit elke dag op de zaak gebruikt als men weer eens roept : daar heb je Menno weer met die asobak ;)

:yes:

bewerkt door DarkGreen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh! Hier heb ik een mooi antwoord op zeg!! Let op, in de USA heeft een groep mensen berekend wat een auto kost per mijl, maar dan niet alleen het tijdsbestek waar men in rijd (aanschaf nieuwe auto t/m naar de sloop) maar ook het winnen van de grondstoffen, het produceren van de auto in de fabriek, maar ook het demonteren en verwijderen van de autoonderdelen als ook de vernietiging van de grondstoffen.

Heb je daar toevallig ook een link van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat hier het volgende staat:

The dust-to-dust notion is sound. The report – however – is not, with dubious methodology and guesstimation undermining the claims.

Tsja, geen enkel onderzoek in de auto industrie zal 100% onafhankelijk en eerlijk zijn. Meningen en invloeden zijn overal.

Feit is wel dat de accu's van de hybride wagens nog altijd een flinke teek in de groene pels zijn. (qua fabricage en transport)

Noem het leuk leesvoer. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, geen enkel onderzoek in de auto industrie zal 100% onafhankelijk en eerlijk zijn. Meningen en invloeden zijn overal.

Feit is wel dat de accu's van de hybride wagens nog altijd een flinke teek in de groene pels zijn. (qua fabricage en transport)

Noem het leuk leesvoer. :P

mee eens! het is maar net welke je gelooft. ik moet zeggen, ik in elk geval niet de regering! die kiest dus voor de vervuilende auto die aangepakt wordt door hogere belastingen. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mee eens! het is maar net welke je gelooft. ik moet zeggen, ik in elk geval niet de regering! die kiest dus voor de vervuilende auto die aangepakt wordt door hogere belastingen. :huh:

De/een regering moet je nooit geloven, kritiek geven hoort erbij anders is het evenwicht weg.

In dit geval kiezen ze altijd voor de meeste opbrengst, het verhaal erachter maken ze vast wel kloppend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier het beloofde stukje tekst! Lang leve de Jeep Wrangler! :D

ps is het leesbaar te krijgen?

Zeker goed leesbaar:

JA, DE HUMMER H3 mag terug op uw verlanglijstje. Hij wordt ten onrechte gezien als een demonstratie van een het-kan-me-niks-schelen attitude. Hij getuigt er juist van dat de bestuurder hele miscchien wel weet waar hij mee bezig is: rijden in een onthutsend simpele en traditionele auto die per saldo veel zuiniger is met energie dan het lijkt.

Yeah right! Iemand koopt een Hummer omdat dat zo goed voor het milieu is! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het nu 4 keer aangeklikt, maar zeker goed leesbaar???? is het zeker niet.

en ja mijn ogen zijn net opgemeten en echt goed!!!

Aanklikken zodat het groter wordt.

Als het goed is komt er linksonderin een tekentje. Vier pijltjes naar de vier hoeken.

Eventueel de muis boven de linker onderhoek houden. Als je daarop klikt wordt de afbeelding nogmaals vergroot.

Oh ja... Mijn ogen zijn niet zo goed en ik heb momenteel mijn bril niet op ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...