Spring naar bijdragen

Keurings lampjes


Recommended Posts

Gewoon een setje koplampen van een lelijk eendje op de kop tikken.Hier zit alles op wat je nodig hebt.

Deze lampen kan bv dmv strips bevestigen op je wagen.

Daarna dus de koplampen uitschakelen en de kleine ronde verlichting van de CJ mag die blijven branden? Want ik dacht nl dat de kleine lampen stads licht was en de grote ronde zeg maar dim en grootlicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heey Fred

Vlak bij jou in de buurt http://www.hhz-hetzuiden.nl/

Is een sloper van O&K shovels en kranen, en op die shoveltjes bijvoorbeels een L5 zitten ook losse opbouwlampen. Deze zijn voorzien van stadslicht, dimlicht en grootlicht.

Foto-E6BHQSXL.jpg

Foto-COJXGPGE.jpg

bewerkt door theo-cj7
plaatjes toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een setje koplampen uit een Golf II gehaald. Beugeltje aan de onderzijde gelast en op de bumper bevestigd. Twee stukken van eén meter lengte vieraderige kabel gepakt en daaraan verbindingstekkertjes gesoldeerd. Zoals hierboven gezegd de stekker uit de originele koplampen gehaald en door verbonden.

Ook de stadlichten erbij gestoken.

Blijven alleen de originele ronde knipperlichten nog meebranden aan de voorzijde.

Dit is volgens de APK-eisen even een probleem omdat je er maar twee mag hebben. Het is maar net hoe streng ze zijn. Onderstaande staat in de APK-eisen:

c. twee stadslichten indien het voertuig na 30

juni 1967 in gebruik is genomen, dan wel

twee of vier stadslichten indien het voertuig

vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen

Laten we het er maar op houden dat ze de twee kleinere lichten aan de voorzijde als knipperlichten beschouwen.

succes. groeten Coen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het simpelste, zo dacht ik tenminste.....is een kokertje 40x40 op de boutgaten van je chassis en daarop de lampen van een 2cv.. makkelijk te stellen en zit alles op ikzelf heb er kabels aangemaakt die ik op de stekker van de originele lampen aansluit...

En klaar is de goudvink....

Again my 2 cents...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

You lucky basterd haha.... het zit hem in de brede assen.... die maken net het verschil denk ik. Je mag 3 cm breder zijn dan je spatbordranden.... je lampen moeten binnen 40 cm zitten vanaf het nuitenste punt van de auto ( spiegels niet megerekend).... zonder brede assen heb je geluk (ik denk dat hierop ook de type goedkeuring is afgegeven en dat er niet meer is "gecontroleerd" door de RDW nadat er bredere assen zijn gemonteerd..)

bij mijn oude CJ had ik er ook geen last van maar bij mijn huidige Cj wel..

Ach ja.... zo mooi die kruiwagens die naar de keuring gaan en na terugkomst thuis weer direct verbouwd worden....

bewerkt door Cyril_cj5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...