Spring naar bijdragen

v8 inbouwen


supercees
 Share

Recommended Posts

zo, dinsdag ga ik beginnen met het inbouwen van een andere 360 v8 in m'n cherokee chief van '78. jeep gekregen zonder motorblok, heb nu een goed compleet blok. heeft iemand nog tips voor een handige volgorde van montage? blok eerst zo compleet mogelijk opbouwen of bepaalde onderdelen pas monteren als het blok erin zit in verband met manouvreermogelijkheden? eerst motorsteunen aansluiten of eerst blok aan de automaat schroeven? benzineslang direct aansluiten of eerst benzine aanzuigen? handige tips welkom.

en wat is een makkelijke manier om de jeep achter zo'n 5 cm te verhogen, hij hangt wel erg met z'n kont?

alvast bedankt voor de tips

cees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi supercees,

Als je je voorkant eraf kunt schroeven en het blok met versnellingsbak erin kunt krijgen moet je dat zeker doen.

Om er naderhand de vesnellingsbak onder te krijgen valt miet mee.

Dit moet mooi recht in elkaar schuiven en de bouten zitten ook bovenin.

De uitlaatspruitstukken moet je er nog niet aandoen.

De motorsteunen eerst aan de motor schroeven en dan in het geheel in de gaten laten zakken (zijn als het goed is sleuven, met draadeindjes in de motor zijn het tapgaten)

Succes met het inbouwen.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, om 9 uur begonnen, blok paar keer erin en eruit, geluncht, gebrainstormt en jawel, met de laatste poging was het in een half uur gelukt. 1e probleem: er zat een "uitlijnbusje" zowel in het blok als in de automaat, dus eentje moest eruit, viel niet mee. 2e probleem: het stalen wiel met de starterkrans erop past maar op 1 manier in de koppelomvormer, dus koppelomvormer uit de automaat trekken, passen op het stalen wiel, markeren en weer in de automaat stoppen. laatste weetje: eerst blok aan automaat vastmaken met 3 bouten die losjes de boel bijelkaar houden, dan de motorsteunbouten in de sleuven laten zakken. laat je eerst de motorsteunen in de betreffende gaten zakken, dan wordt het ondoenlijk om de automaat er goed achter te krijgen.

ik heb de uitlaatspruitstukken aan het blok gelaten, omdat zowel links als rechts de achterste bouten niet te bereiken zijn als het blok erin ligt. of je moet de kachel en andere zooi weer eerst verwijderen.

en nu alles weer aansluiten, leuke puzzel...

cees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...