Unimerk Geplaatst December 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2008 (bewerkt) Hallo, Als eerste zal ik me eventjes voorstellen, ben Niek komt uit Emmeloord. Me pa(en ik dus) zoeken een GC, hij moet af en toe voor de aanhanger, tenminste 2000 kg. En ja, we hebben weinig te besteden....(het is een tijdelijke oplossing voor me pa, maar misschien dat ik um dan overneem) We hebben eerder een Ford Econoline uit '94 gehad, met LPG, dus enige ervaring met Amerikaan is er(niet al te goed...., maar toch ) We zijn vandaag bij een GC uit '96, met 4L 6cil wezen kijken, liep echt super. Had 230 dkm gelopen. Ik had me twijfels bij de versn.bak, volgas optrekken was geen probleen, ging erg soepel. Maar als we rustig met het verkeer optrokken, schakelde die naar mijn mening een beetje laat. Hier zat geen trekhaak onder, opzich een voordeel, nooit zwaar werk gedaan dus. Maar iemand enig idee wat het kost om dat te laten plaatsen? De originele radio zat er nog in, maar we konden de CD-wisselaar niet vinden, wwar hoort die te zitten dan? En de code was kwijt, krijg je die dan nog werkend? Ook zat er nog geen LPG in.....(wel handig bij 20/25dkm int jaar) Morgen gaan we kijken bij een GC uit '93, ook 4L heeft als nadeel geen 2de airbag en geen hoofdsteunen achterin(niet precies ofzow:D). Maar die heeft nog maar 138 dkm gelopen. Ook nog geen LPG. Ik heb hier zelf even zitten zoeken naar de aankooptips e.d., en kwam tot de conclusie dat de 4L wel echt de favoriet was hier, ik ben zelf helemaal lijp van V8 maar die 4L l6 van vandaag klonk ook niet verkeerd. Van onze garage kregen wij ook de tip om voor de 6cil te gaan ipv de V8, ivm de ruimte onder de kap, met sleutelen zegmaar. Het is al met al wel een redelijk verhaal geworden, maarja, Iemand nog meer tips? Hoor het graag, Niek December 12, 2008 bewerkt door Unimerk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErwinGC Geplaatst December 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2008 Hallo Niek,welkom.De wisselaar mits aanwezig moet achterin(bijrijderskant) zitten.Code staat meestal in het onderhoudsboekje of achterop de radio.Eventueel ook op te vragen heb ik zelf begrepen. Enne...ik zou toch stiekum voor de V8 gaan....Zeker als je er zelf "lijp"van bent. Want sleutelen...dat hoef je toch nooooit met een Jeep. Veel succes met zoeken verder. Succes Erwin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst December 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2008 VOLGENS MIJ IS HET VERSCHIL IN VERBRUIK TUSSEN L6 EN V8 NIET ZO GROOT EN DE V8 SCHIJNT ONVERWOESTBAAR TE ZIJN IK ZOU OOK ZEKERS VOOR DE V8 V8 GAAN V8 V8 V8 V8 V8 V8 AL IS HET ALLEEN AL VOOR HET GELUID!!!!!!!!!!!!!! WAT HET OOK WORD,, SUCCES MET JE AANKOOP!!!!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Unimerk Geplaatst December 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2008 Bedankt mensen! Tja, ik krijg me pa niet zover om voor de V8 te gaan, dus gaat de zoektocht nu verder naar een 4L 6cil. Weet iemand verder nog dingen waar we op moeten letten bij proefrit/aanschaf? Mvg Niek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst December 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2008 De 6cil in lijn is onverwoestbaar. De v8 kan wat minder goed tegen lpg Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Unimerk Geplaatst December 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2008 Oké, bedankt! Nog tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst December 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2008 Ik zou ook voor de 4.0 6cilinder gaan als je op lpg gaat rijden. Even in de olievuldop kijken op er niet te veel bagger in zit, de 4.0 is ijzer sterk maar wil wel graag z'n olie verversingen op tijd. Na 96 is de laatste model update van de ZJ geweest, dat kan je zien aan het modernere interieur en er zijn meen ik ook wat technische verbeteringen waaronder de visco. Bij mijn ZJ zat de wisselaar trouwens onder de achterbank bestuurderskant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Unimerk Geplaatst December 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2008 Oke, super, bedankt voor de tips! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Unimerk Geplaatst December 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2008 Vandaag in een 93ger gerden, reed goed, en schakelde netjes. Maar op het eind van de proefrit kregen we de melding: COOLING SENSOR BAD! Tenminste iets in die richting. Is dit een grote kostenpost? Is het überhaupt erg? Gr Niek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst December 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2008 Betekent: Koelvloeistof bijvullen! of er kan een storing inzitten, in de melding, verder geen heftig iets, succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst December 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2008 Vandaag in een 93ger gerden, reed goed, en schakelde netjes.Maar op het eind van de proefrit kregen we de melding: COOLING SENSOR BAD! Tenminste iets in die richting. Is dit een grote kostenpost? Is het überhaupt erg? Gr Niek had ik bij de mijne van 93 ook af en toe last van maar had geen water verlies en was ook niet warm heb de steker verbindingen eens schoon gemaakt toe was 't een tijdje weg,of het erg is weet ik niet maar de mijne reed er niet minder om. temperatuur sensor is niet zo duur maar of dat het euvel is durf ik niet te zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Unimerk Geplaatst December 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2008 Oké bedankt weer! Morgen gaan we kijken bij een zwarte Jeep GC ook uit '93 maar dan met 220dkm, op lpg. Hou jullie op de hoogte(als jullie dat willen:rolleyes:)?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Unimerk Geplaatst December 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2008 Is um niet geworden, uitlaat slecht, voorbanden op, achterbak lek, en de automaat kwam niet vrij als je in de D had staan en ging stilstaan. Wel was het niveau van de olie in de automaat laag, kan dit de veroorzaker zijn van het niet vrijkomen? GR Niek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2008 Is um niet geworden, uitlaat slecht, voorbanden op, achterbak lek, en de automaat kwam niet vrij als je in de D had staan en ging stilstaan.Wel was het niveau van de olie in de automaat laag, kan dit de veroorzaker zijn van het niet vrijkomen? GR Niek Zou zeker kunnen.. maar ik zou hard wegrennen. (lekker verder zoeken, goed onderhouden grands zijn er zat) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Unimerk Geplaatst December 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2008 Oké, mooi, bedankt! Hebben we toch het juiste gedaan..pffff Gaan weer verder zoeken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Unimerk Geplaatst December 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 Vandaag een GC op Prins LPG onderbouw gekocht, is uit 1994 met de bumpers van een nieuwe type. Ik zou de auto zelf niet gekocht hebben maar me pa dacht daar anders over. Zijn veel dingetjes die niet werken, zoals: -rechterspiegel -display met deuren(of zit dat ook niet werkend in een Laredo???) -CV klopt geen zak van, en doet het dus ook niet op de afstandsbediening -De dashboardverlichting bij de verwarimgsknoppen doet het niet -Cruise control hapert, doet het vaak eventjes, maar houdt er dan weer mee op. En het grootste probleem is de achteras, we zijn met die kerel naar een of ander garagetje geweest, die kerel zei dat het de lagers waren, geloofde ik niet, maargoed. Ding gekocht, op de aanhanger gezet, naar huis toe. Even langs onze 'vaste' garage gereden, die monteur stukje rijden. Auto van achteren opgekrikt, zat geen speling oid op de lagers. Hij denkt dat het diff kapot is, want als je aan het achterwiel draait, draait het andere wiel niet in tegengestelde richting. Iemand enig idee of het inderdaad het diff is? Iemand bekent met het probleen? Als we rechtuit rijden is er niks aan de hand, maar bij een bocht maakt het wel raar geluid. Ook bij de andere problemen hoor ik het graag als iemand er ervaring mee heeft! Gr Niek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst December 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 Vandaag een GC op Prins LPG onderbouw gekocht, is uit 1994 met de bumpers van een nieuwe type. Ik zou de auto zelf niet gekocht hebben maar me pa dacht daar anders over.Zijn veel dingetjes die niet werken, zoals: -rechterspiegel -display met deuren(of zit dat ook niet werkend in een Laredo???) -CV klopt geen zak van, en doet het dus ook niet op de afstandsbediening -De dashboardverlichting bij de verwarimgsknoppen doet het niet -Cruise control hapert, doet het vaak eventjes, maar houdt er dan weer mee op. En het grootste probleem is de achteras, we zijn met die kerel naar een of ander garagetje geweest, die kerel zei dat het de lagers waren, geloofde ik niet, maargoed. Ding gekocht, op de aanhanger gezet, naar huis toe. Even langs onze 'vaste' garage gereden, die monteur stukje rijden. Auto van achteren opgekrikt, zat geen speling oid op de lagers. Hij denkt dat het diff kapot is, want als je aan het achterwiel draait, draait het andere wiel niet in tegengestelde richting. Iemand enig idee of het inderdaad het diff is? Iemand bekent met het probleen? Als we rechtuit rijden is er niks aan de hand, maar bij een bocht maakt het wel raar geluid. Ook bij de andere problemen hoor ik het graag als iemand er ervaring mee heeft! Gr Niek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 Hij denkt dat het diff kapot is, want als je aan het achterwiel draait, draait het andere wiel niet in tegengestelde richting. Is dit niet normaal als het een diff is die uitgerust is met LS ? Dan is dit wel normaal. Als het diff grolt of jankt zijn het toch wel de lagers hoor, en de pignon, en het kroonwiel, en de rest... die andere mankementjes zijn ook te fixen, maar ja, als je het zelf niet kan kruipen daar wel een paar uurtjes werk in hoor... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst December 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 dat allebei de wielen draaien heb ik ook dat is volgens mij normaal om het geluid te lokaliseren moet je mischien even 1 kant van de auto op bokken zetten dan bedoel ik dus bijv links voor en links achter en dan de auto stationer laten draaien en dan luisteren waar het geluid vandaan komt, en misschien een idee om de diff olie te vervangen en de limited slip toevoeging erbij te doen, bij mij waren toen ineens aardig wat bijgeluiden verdwenen.. heeft een laredo, 4x4 of achterwielaandrijving? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 Eerst maar eens een oliewissel in Diff Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Unimerk Geplaatst December 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 Is dit niet normaal als het een diff is die uitgerust is met LS ?Dan is dit wel normaal. Als het diff grolt of jankt zijn het toch wel de lagers hoor, en de pignon, en het kroonwiel, en de rest... die andere mankementjes zijn ook te fixen, maar ja, als je het zelf niet kan kruipen daar wel een paar uurtjes werk in hoor... Maar dat stukje dat het wel aan het lager ligt+ pignon+kroonwiel ed. zou dat pleiten voor een nieuwe diff, of voor een hele nieuw achteras? Ja met die elekterische mankementjes gaan we wel een paar dagen klooien. @EJG: Alle oliën zijn al vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 volledig nieuw niet , nee... Ze reviseren dus binnenin. Enkel vervangen wat defect is. Wat doet die diff precies ? Grollen of janken, of schuren ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Unimerk Geplaatst December 23, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 Met bochten naar links maakt die een slingerend, joelend geluid. Met bochten naar rechts is het af en toe een beetje bonkend geluid. Nu we der wat kilometers mee hebben gemaakt is het geluid wel wat vervaagd. Maar nog niet weg. We hebben met de verkoper overlegd en we kijken wel of hij nog reageerd. Onze garage zegt inderdaad dat we dat LS maar eens moesten proberen. P.S.: Wij zijn wel echte V8 fans maar die l6 klinkt ook prima:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 dus als ik het goed begrijp is het enkel in de bochten dat dit lawaai optreedt ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Unimerk Geplaatst December 23, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 Ja klopt helemaal Frans! Ik dacht dat ik dat ook ergens had geschreven, mocht dat niet zo zijn dan hierbij mijn excuses! Wel hebben we er een nieuw probleempje bij, hij schakelt niet meer over van benzine naar LPG, het is een Prins installatie, geen G3. Iemand idee waaraan het ligt? Gisteren deed die het nog perfect. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.