RANDOMAN Geplaatst November 30, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2004 Het viel me op dat ik een maandje geleden een paar liter automatenbakolie erin heb moeten gooien vanwege het slippen van de bak. Helaas begon de bak deze week dus weer te slippen. Blijkt dat er wat olie lekt ter hoogte van het schutboord. Wat kan dit zijn? Lekke leiding? Keeringen? Is het doorgaans lastig en duur om dit op te lossen of is dit een heitje voor een karwijtje klusje? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
supercees Geplaatst November 30, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2004 het kan van alles zijn, enige tip die ik heb is nu zo min mogelijk rijden. heb ik niet gedaan met m'n buick uit '62 en ongeveer alles wat er maar in zo'n automaat zit, en dat is veel, kon gereviseerd worden. dure grap. wel goed bedrijf: ats (automatische transmissie service) in den haag. succes cees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst November 30, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2004 En dan nog een vraag.. Die oliedrukmeter, is die alleen voor de olie in je blok of ook voor de olie in je automaat?? Als die alleen voor het blok is, daar heb ik laatst ook liters in gegooit, en die oliedrukmeter staat af en toe weer op 0.. Dus? (ff olie peilen uiteraard, dan weet ik meer) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
supercees Geplaatst November 30, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2004 in je automaat zit andere olie (namelijk atf = automatic transmission fluid) dan in je blok en wordt dus niet gecontroleerd door de oliedrukmeter in je blok. olieverlies in je blok kan ook weer veel oorzaken hebben, je kan olie verliezen langs je zuigerveren (blauwe uitlaatgassen), langs pakkingen, langs oliekeerringen, langs je olie-aftapplug en je oliefilter. bekijk je blok eens goed om te zien of je ergens olie ziet lekken. wordt moeilijk als je blok één dikke vette klomp is.... succes, cees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst November 30, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2004 Originally posted by supercees@Nov 30 2004, 11:52 in je automaat zit andere olie (namelijk atf = automatic transmission fluid) dan in je blok en wordt dus niet gecontroleerd door de oliedrukmeter in je blok. olieverlies in je blok kan ook weer veel oorzaken hebben, je kan olie verliezen langs je zuigerveren (blauwe uitlaatgassen), langs pakkingen, langs oliekeerringen, langs je olie-aftapplug en je oliefilter. bekijk je blok eens goed om te zien of je ergens olie ziet lekken. wordt moeilijk als je blok één dikke vette klomp is.... succes, cees <div align="right">← Ik laat iemand wel ff kijkejn want ik kan het 1 toch niet van het ander onderscheiden. Oliepeil was dus inderdaad weer erg laag te noemen, dus ik vermoed een lek! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst November 30, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2004 Als het ter hoogte van het schutbord is lijkt het erop alsof je koppelomvormer (torque converter) lek is. ..en effe zeker weten dat het automaat-olie is die je ziet (rood van kleur) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst December 1, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2004 Originally posted by XJos88@Nov 30 2004, 21:32 Als het ter hoogte van het schutbord is lijkt het erop alsof je koppelomvormer (torque converter) lek is. ..en effe zeker weten dat het automaat-olie is die je ziet (rood van kleur) <div align="right">← Heb er een paar liter automaat olie van bp ingegooid. En die is groen. Ook lekker bij het stokkie aflezen. Is haast kleurloos uiteindelijk en je ziet echt geen hol van hoe het ervoor staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst December 1, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2004 Originally posted by RANDOMAN@Dec 1 2004, 02:48 Heb er een paar liter automaat olie van bp ingegooid. En die is groen. Ook lekker bij het stokkie aflezen. Is haast kleurloos uiteindelijk en je ziet echt geen hol van hoe het ervoor staat. <div align="right">← euh.. je weet toch dat je de automaat van de cherokee alleen met speciale olie bij mag vullen he.. geen gewone automatenolie.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst December 1, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2004 Originally posted by XJos88@Dec 1 2004, 11:37 euh.. je weet toch dat je de automaat van de cherokee alleen met speciale olie bij mag vullen he.. geen gewone automatenolie.. <div align="right">← Okee..... Welke olie moet ik hem mee bijvullen?? En hoe kan ik de olie die er nu in zit aftappen? Zitten dus liters verkeerde olie in als ik het goed begrijp. Is dat schadelijk?? Er zit nu in: BP - Automatic transmission Fluid MBX Autran.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 1, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2004 http://www.kroon-oil.com/nl/producten/prod...00&modelid=7250 Hoi Arjan kijk eens op deze site.Hier kan je precies zien wat voor olie waar in moet. Wat een optie is om gelijk de oliefilter van de versnellingsbak te vernieuwen.Je kan deze filters voor weinig kopen op www.ebay.de,want om de olie er allemaal uit te halen zal de oliepan van je versnellingsbak los moeten en dan kan je net zo goed gelijk een nieuw filter monteren want dat zit er vast. Suc6 JEEP(ED) ps bel me anders even Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henk Geplaatst December 4, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2004 Originally posted by XJos88@Dec 1 2004, 11:37 euh.. je weet toch dat je de automaat van de cherokee alleen met speciale olie bij mag vullen he.. geen gewone automatenolie.. <div align="right">← Is dat zo? In het boekje staat bij mijn weten alleen maar dat het Dexron moest zijn, en dat stond ook op de eerste de beste (en enige) ATF die ik uit het rek pakte... Dus dat lijkt mij 'gewone' ATF te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.