kees Geplaatst December 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2008 (bewerkt) Na bijna een jaar probleemloos te hebben gereden heb ik nu weer iets. De XJ slaat af tijdens het rijden. Weet niet goed of het een brandstof prob is of ontsteking. Heb de foutcodes uitgelezen en krijg alleen een 55, end of code. Hij slaat betrekkelijk kort na het starten weer af. De motor loopt dan inmiddels wel op gas. De motor is dan ook weer te starten alleen dit kost enige moeite. Nu heb ik het vermoeden dat dit met de startblokering te maken heeft, kan die nadat de motor loopt nog roet in het eten gooien. DWZ de ontsteking blokkeren oid. Of moet ik de oorzaak ergens anders gaan zoeken. Heb vanochtend de startblokkering gereset heb toe een uur probleemloos gereden. Alleen daarnet ging mijn vrouw even boodschappen doen en die strand na een paar km met dat ding. Groet Kees Geerts December 24, 2008 bewerkt door kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2008 denk dat je CPS de geest gaat geven... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst December 24, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2008 Het feit dat ik geen foutcodes krijg mbt tot de cps doet dat daar geen afbreuk aan? Waar zit de cps, is dat het ding wat ook onder de verdelerkap zit, of zit dat ding op het koppelingshuis. En niet onbelangrijk is ie makkelijk te vervangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst December 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2008 Hallo Kees. Ik denk ook dat de Crank Position Sensor achteruit gaat.(zonder ECU melding). Dit ding zit op de bellhousing. Is tamelijk moelijk te bereiken. Googlen/zoeken! Je kan wel eens proberen om de stekker te reinigen en de kabel te controleren of deze geen contact maakt met de uitlaat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst December 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2008 Het kan ook zijn dat je verdamper bevriest. Bij mijn Jeep heb ik dat probleem. Waarschijnlijk een probleem met de doorstroming van het koelwater, aangezien de kachel ook nooit op temperatuur komt. Oftewel, als je op benzine start blijft ie dan wel lopen en wordt de kachel wel warm? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst December 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2008 Dat zou ik morgen of vandaag nog eens kunnen proberen. Maar van de week was het riant boven 0. En van bevriezende verdamper heb ik zolang ik de auto heb nog nooit last gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst December 27, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2008 Vanochtend de motor even 20 minuten laten lopen op benzine. Koelwater was na 5 minuten al redelijk warm zo ook de slangen naar en van de verdamper. Na nog eens 10 minuten zat ie op de 95 graden. Een beetje gerommeld met de bedrading van de cps gebeurde niets. Tevens nog een vacuumlek gedicht. Vanmiddag nog zo'n sessie maar dan op gas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst December 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2008 Heb de hoop dat het dichtmaken van het vacuumlek al veel geholpen heeft. Ze heeft de jeep nu al weer diverse malen meegehad niet hoeven bellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst January 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 Wel het ging enige weken goed, vanochtend sloeg ie weer tot 3x toe af. Nieuwe theorie. Accu is niet meer optimaal na twee a drie startpogingen is ie tot leeg. Kan het gebeuren dat door het inschakelen van de airco er een spanningsdip optreed die er voor zorgt dat het autoshutdown relais het niet houd en dat de auto daardoor afslaat. Heb hem nu aan de gelijkrichter hangen ga vanmiddag even accu en dynamo door laten meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst January 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 dynamo was goed. Accu was geen klote meer waard. Accu vervangen maar probleem blijft onverminderd aanwezig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 dynamo was goed. Accu was geen klote meer waard. Accu vervangen maar probleem blijft onverminderd aanwezig. Komt dit probleem alleen voor als je op gas rijdt. of ook als je op benzine rijdt? Als dit probleem alleen op gas voorkomt, blijf ik toch bij de diagnose van een bevriezende verdamper. Hoe meer LPG van vloeistof naar gas omgezet wordt, hoe meer warmte er aan het koelwater onttrokken wordt. Dit zie je niet aan de temperatuurmeter op het dashboard. Het koelwater dat via de verdamper en kachel loopt, loopt via een apart circuit vanaf de koelwaterpomp. Wanneer er een verstopping in dit circuit zit uit zich dit door een slechte verwarming en bevriezen van de verdamper bij veel gas geven. Je merkt dan ook dat bv. bij snel accelereren en kort daarna het gas loslaten en de rem intrappen (automaat ontkoppeld) de motor afslaat. Een snelle test hiervoor is de motor warm laten draaien en daarna de kachel vol open zetten en de ventilator op 4. Is de lucht dan warm/heet en blijft dit zo, dan is de doorstroming normaal. Is de lucht lauw/koud of wordt deze na korte tijd weer lauw/koud, dan zit er een verstopping in het circuit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 Al een poosje op benzine gereden, om storing in gassysteem uit te sluiten? Denk persoonlijk nog steeds aan CPS, maar dat terzijde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst January 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 Het is ook op benzine, ik wil morgen of overmorgen even naar brabant 4x4 rijden. Effe aan de compu hangen kijken wat die weet te vertellen. Het is zowieso heel grillig. Daarstraks is mijn vrouw even weg geweest met de jeep. Op de heenweg is ie 4 of 5 keer afgeslagen. Op de terugweg niet 1 x. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2009 Ben zéér benieuwd naar wat hier uit komt!! Ik rijd zelf ook al een tijdje zo... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst January 15, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2009 ben bang dat er niets uit komt. Als ik de codes uitlees via contact geeft ie ook niets behalve dan dat de accu der af geweest is en dan end of code. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simon Templar Geplaatst January 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2009 Hoi, wellicht heb je er niets aan maar je weet het nooit, jaren geleden heb ik hetzelfde probleem gehad met een Simcaatje 1100. Weken probreemloos rijden en dan plotseling op de meest onverwachte momenten er weer mee nokken en neit aan te krijgen. Na heel veel en tijdrovend speurwerk bleek dat er een probleem was met de verdeelkap en de rotor. Dit werd mede veroorzaakt doordat er speling in de as zat waar de rotor op zat.Uiteindelijk alleen de verdeelkap en de rotor vervangen, de klachten bleven weliswaar bestaan alleen namen ze wel met 90% af en had ik er alleen nog last van met vochtig weer. ( nieuwe as voor de ontsteking was helaas niet meer te krijgen ). Tevens is het vaak zo dat bij gasinstallaties er het e.e.a. gesoldeerd is, deze verbindingen kunnen ook nog wel eens slecht worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst January 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2009 (bewerkt) heb de volgende contact foutcodes 12 batterij los geweest 11 intussen opgezocht is de cps 41 kan ik niet vinden 55 end of codes ander twee moet ik nog effe opzoeken wie weet wat code 41 is? January 16, 2009 bewerkt door kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2009 Staat hierboven bij nuttige links 41 Alternator field switch. Switch not operating correctly and check charging system. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst January 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2009 bedankt kameel, maandag wordt de jeep naar Twan gebracht, kan die hem eens aan de comprutser hangen. Als ik dan terug kom van de vakantie is ie weer gefixt hoop ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst January 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 Alle twee de hal gevers vervangen, die op het vliegwiel en op de verdelerkap. Verdelerkap en rotor ook vervangen waren behoorlijk ingebrand. Loopt nu weer als een zonnetje. Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 Alle twee de hal gevers vervangen, die op het vliegwiel en op de verdelerkap.Verdelerkap en rotor ook vervangen waren behoorlijk ingebrand. Loopt nu weer als een zonnetje. Kees <_<...is dat normaal? Of waren ze al op leeftijd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 Alle twee de hal gevers vervangen, die op het vliegwiel en op de verdelerkap.Verdelerkap en rotor ook vervangen waren behoorlijk ingebrand. Loopt nu weer als een zonnetje. Kees Zeer herkenbaar XJ....... mooi dat het weer opgelost is <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst January 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2009 sensoreren waren de eerste nog. Hebben die auto weggebracht en bij de garage sloeg ie dus niet af. Elke sensor heeft zijn eigen functie, die op het vliegwiel verteld wanneer te vonken en die op de verdeler wanneer in te spuiten, (zal wel net andersom zijn). Willekeurig welke stuk of bijna stuk is geeft dan een keer geen signaal aan de compu die vervolgens de motor uitzet. voor de kosten van die sensoren hoef je het niet te laten de ene was €80,= (vliegwiel) en de andere €50,= (verdeler) + de montage en dat weet ik nog niet. Hij kon met de computer niet precies vaststellen welke stuk was, dus voor de zekerheid maar beide vervangen. Verdeler en rotor zitten der inmiddels ook al weer een jaar of 2.5 op. Aangezien die auto op gas loopt is dat ook wel zaak om goed bij te houden. Heb er inmiddels al weer hele tank mee leeggereden zonder probs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2009 )...Heb er inmiddels al weer hele tank mee weggereden zonder probs. Dat klinkt positief! Ik ben erg benieuwd als we een week of wat verder zijn. Houd je ons op de hoogte? Veel rij plezier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst February 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2009 zijn inmiddels dus enige weken verder en hij doet het nog steeds naar wens, gelukkig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.