hyeclass Geplaatst December 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2008 ik ben dus echt blij met deze forum er zijn een paar dingen waar ik zelf niet aan kan met mn verstand dus kdenk best aan jullie vragen dus... mij gc van 2002 maar geluid aan de voorbanden als ik een bocht wil nemen, echt zo een gegrommel... enig idee van waar dit zou komen? en heeft iemand dit nog meegemaakt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2008 Weet je zeker dat hij niet in LO staat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2008 vrees dat het niet je banden zijn... ergens een lager versleten denk ik. ofwel wiellager ofwel differentieel lager beiden niet goed dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst December 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2008 hij staat niet in lo maar wat kan ik doen aan die lager? kan ik deze vervangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst December 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2008 Lagers worden erop geperst. Kun je waarschijnlijk zelf niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst December 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2008 Is het in een korte krappe bocht of ook bij flauwe bochten? Als het voornamelijk bij de korte krappe bochten is en vooral na een koude start, dan is het de koppeling in je voor diff. Deze grijpt dan wat eerder aan i.v.m. het snelheidsverschil tussen de linker en rechterband. Doordat de diff olie nog koud is, levert de gerotor dan te snel druk en sluit de koppeling een beetje (gegrom komt van de koppelingsplaten). Vaak schokt de voorkant dan ook een beetje doordat de boel wringt. De oplossing is: Een beetje extra diff toevoeging (Mopar friction modifier) zodat de koppelingsplaatjes wat langer doorslippen (friction modifier = minder wrijving). Als de diff olie lang niet ververst is, zou ik deze ook doen (full synth 75W140). Greetz, Ape Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst December 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2008 ja ik heb deze bij krappe bochten... bij flauwe bochten heb ik dit niet aan de hand... en ik denk ook niet na een tijdje warmrijden... zal dit morgen eens in de gaten houden want ben er nu niet 100% van.... waar vind ik die diff? of hoe ziet da eruit :s Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2008 ... waar vind ik die diff? of hoe ziet da eruit :s Aan de voorzijde, onder de wagen..... owja, als je olie gaat vervangen, doe achter gelijk ook, dees heeft evenveel gedraaid...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst December 31, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2008 ah jah nu weet ik wel wat het is heel fel bedankt... alleen nog... moest ik het niet op tijd vervangen.. kan het andere onderdelen schade brengen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2008 Ligt eraan hoelang het er al inzit. Als je ook de achteras doet, gelijk toevoeging (ls) in doen. Kun je eventueel halen bij de dealer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2008 hoeveel km heeft jouw WJ nu ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst December 31, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2008 155 000 km nu.. hoeveel kost zo iets dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2008 Liter 75W140 met LS toevoeging kost (bij de dealer) 24 euro. Als je voor en achter doet heb je ongeveer drie liter nodig. Kan ook met normale olie waar je "friction modifier" toevoegd -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst January 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 kheb ondertussen de olie vervangen maar het hielp nie veel :s ik heb geen mopar oli gebruikt kan het echt een groot verschil maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 (bewerkt) kheb ondertussen de olie vervangen maar het hielp nie veel :s ik heb geen mopar oli gebruikt kan het echt een groot verschil maken? Ja, als de friction modifier er niet in zit maakt het inderdaad niets of weinig uit. Dat was namelijk het punt. ...als dat spul er wel in zat ligt het dus aan iets anders. Homokineten of lagers, maar dat hangt dus af van wat er in je olie zit. January 26, 2009 bewerkt door Kameel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst February 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2009 ik heb nu 2 liter 75w140 gekocht en 120ml LS hoe moet ik dit mengen? ik ga maar 1 diff doen( vanachter dus ) eindelijk is al lang zo... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2009 Mengen? Zie het diff als een flinke mixer. Komt wel goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst February 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2009 ah fantastisch... en de verhoudingen? gewoon eerst ls erin doen dan zoveel mogelijk olie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst February 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2009 Eerst de Mopar Friction Modifier erin (voor 2.5 ounce / achter 4 ounce / 1 flesje is 4 ounce....) en dan de 75W140 erin pompen tot 0.5cm onder het vulniveau). Greetz, Ape Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2009 Nu, even voor de duidelijkheid: NIET alle WJ's hebben dit additief nodig ! De quadratrac II modellen hebben géén limited slip differentiëel en hebben deze friction modifier niet nodig. De modellen met quadradrive hebben dit wel nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PaulZaal Geplaatst March 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2009 Ben geen expert, maar had hier laatst ook last van. Bleek de homokinetische koppeling te zijn. Vervangen vereist speciaal gereedschap. Ding zelf heeft mij € 125,- gekost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst March 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2009 had je het ook alleen als de auto nog niet was warmgereden?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.