commander Geplaatst January 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2009 Mn xj ging vandaag na dooi wel heel erg lekken,ga ik eronder liggen zie ik dat er gewoon een gat in mn blok zit vooraan waar dikke slang uit radiateur op blok zit net 10 cm ernaast zit een mooi rond gat waar water uitsypelde....is dit een vriesdop geweest en hoe los ik dit op??kan dit een reden zijn dat ie niet aan de gang te krijgen is? Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
commander Geplaatst January 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2009 nou nou niet allemaal tegelijk!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst January 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2009 (bewerkt) Goed dan, ik begin. Er zitten volgens mij 5 vriespluggen aan de zijkant van het blok. (bestuurderskant) en 1 plug aan de achterzijde. Deze pluggen kunnen gaan lekken ,vaak door corrosie. Welke plug bedoel jij?:huh:En wat bedoel je met geweest? Is de plug eruit? Zoja. Er zijn rubberen pluggen in de handel......(tijdelijk). Meestal vervangt men ze door koperen.(zie foto). En het niet aan de gang krijgen heeft hier weinig van doen. January 6, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst January 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2009 (bewerkt) January 6, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst January 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2009 :frusty:Water in plaats van koelvloeistof?? kapot gevroren motor?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
commander Geplaatst January 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2009 Heb dit ding bij een kerel gekocht die zelf fanatiek sleutelde en de dam en schuur vol had staan met jeeps...dagje mee gereden en zo weg gezet en niet aan getwijfeld dat hij er gewoon water in zou doen:no: Morgen even langs B&S voor nieuwe dop...maar hoe krijg ik al t water er weer snel uit? Welke sensor zit daar eigenlijk bij in de buurt?(op zijkant blok) Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst January 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2009 Hallo. Het kan bij oudere types de CTS (coolant temp, Sensor) zijn.(in het midden). Vooraan onder de Knocking Sensor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
commander Geplaatst January 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2009 die meter slaat wel gelijk voluit!is die gemeten waarde nodig voor computer om te kunnen starten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2009 (bewerkt) de temp meter bedoel je? meen dat 87Wrangler keer had uitgeplozen dat het eigenlijk hoort bij het starten omdat de startmotor een soort van kortsluiting of weerstands verandering veroorzaakt gemeten waarde is alleen belangrijk voor de zogenaamde closed en open loop. bij open loop draait ie op een koud temperatuur programma waarbij die nog niet rekend met de waardes van de O2 sensor e.d. bij bepaalde koelvloeistof temperatuur gaat ie in een warme stand waarin hij inspuiting regelt n.a.v. waardes van verschillende senoren. overigens heeft een 4.0 2 koelvloeistof sensoren, een voor de meter en een waar de PCM mee werkt. January 8, 2009 bewerkt door Pullie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
commander Geplaatst January 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 ZO!Zijn we weer! Iets langer tijd nodig gehad als k dacht,maarhij loopt weer!!BEnzinefilter vervangen,vorstdop erin geslagen...Wat was dit een helse klus zeg:blink:maar het eindreseltaat was heerlijk-sleutel om en lopen:D!! Nu heb ik alleen een olietemp metertje wat voluit slaat en hij blaakt hij loopt na schoonmaken stappenmotor super rustig stationair alleen rook zo zwart als de kachel!!wat zou dit kennen wezen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Is dat geen oliedruk meter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 ja denk ook da em zene olie druk meter is:D en die zwarte rook kan duiden op da ge te veel benzine krijgt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
commander Geplaatst January 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2009 Maar dat kan ik zelf niet afstellen,dit wordt electr geregeld bij een xj toch?en waar zit de sensor die de oliedruk meet,dan kan ik m even doormeten.. De bougies zijn ook elke keer pikzwart... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.