Black Moose Geplaatst January 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2009 Hoi, Onze WJ liep onrustig bij stationer draaien van de moter. Ik heb de bogie,s vernieuwd en luchtfilter. Maar heb nu de fout melding 172, 175 en 460 Ik heb nog gekeken als er iets los zat bij de bogie,s, maar nee. kan dit iets te maken hebben met een sensor in de kat.? het verbruik ligt iets hoger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst January 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2009 Misschien heb je hier iets aan Jacco. http://www.wjjeeps.com/faultcodes.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst January 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2009 Hoi Charlie, Had ik ook al een keer op gekeken. Maar wie is bank1 en wat is DRBIII Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst January 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2009 bank 1 is een van de lambda sondes, zal V8 zijn en dan is de storing dus terug te voeren naar 4 cilinders. Effe in haynes of fsm kijken welke kant bank 1 is. DRB is scanner van chrysler. Universeel welke chrysler aan kan kan ook gebruikt worden. Ivo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst January 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2009 Thanks Ivo, Maar het kan niet zo zijn dat die sonde stuk is ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst January 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2009 17=2 en 175 staan ieder voor een eigen lamda, 1 zit voor de cat en 1 erna. Lijkt me sterk dat beide "in eens" de geest hebben gegeven. Van welk jaar wat jouw WJ ook alweer, dan krijg je dadelijk een PM met linkje van me Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst January 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2009 Is van 2004 WJ overland V8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2009 Spul zit wel allemaal onderaan.. hoe gaat het met de winter daar en wat strooien ze bij jou Jacco? Misschien een keer schoonmaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst January 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2009 Strooien helpt al niet meer, is nl kouder dan -8 ( -15 gr) maar wel veel zout gehad begin deze winter. Het gekke is als de moter koud is of je start hem net ( das als de moter warm is) loopt de moter onregelmatig. Geef in gas of heb een minut gereden, loopt de moter goed. Maar ja, is een 8 cylinder. dus merk je niet zo gouw als er iets mis mee is. En de foutmelding blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2009 Dat slecht lopen heeft onherroepelijk met die 172/175 te maken... te rijk mengsel zorgt daarvoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2009 Ik zou voor de lambda's gaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst January 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2009 Lambda-sensor is niet uit te sluiten, maar 2 tegelijk stuk? Die kans lijkt me net zo groot als het winnen van de loterij. Zelf zou ik kijken of er wel genoeg lucht in de motor komt en daarna eerst maar de aansluiting van die sensors doormeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2009 Lambda-sensor is niet uit te sluiten, maar 2 tegelijk stuk? Die kans lijkt me net zo groot als het winnen van de loterij.Zelf zou ik kijken of er wel genoeg lucht in de motor komt en daarna eerst maar de aansluiting van die sensors doormeten. Ja, het lijkt erg sterk. Dat is net zoiets als twee koplampen tegelijk kapot. Daarom dacht ik aan vuil/zand/pekel wat misschien zoveel is gestrooid dat het ergens vervelend is gaan doen. Die Noren zijn niet flauw. <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst January 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2009 Had vandaag de gastank leeg, dus op benzine. (1 euro) auto zakt in toeren tot 400 omw. en neiging tot afslaan. zodra het wat minder koud is ( -22 gr) zal ik eens verder kijken. anders moet de wrangler van stal. kan iemand mij ook vertellen wie bank 1 is? welke zijde van de V. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rdh01 Geplaatst January 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2009 Lambda-sensor is niet uit te sluiten, maar 2 tegelijk stuk? Die kans lijkt me net zo groot als het winnen van de loterij.Zelf zou ik kijken of er wel genoeg lucht in de motor komt en daarna eerst maar de aansluiting van die sensors doormeten. Als de achterste kapot is krijgt de computer verkeerde waardes waardoor daarna de voorste sensor (volgens mij geen echte Lambda sonde) ook weer verkeerde waardes krijgt omdat de verbranding dan niet optimaal is te veel of te weinig brandstof.......maar meten is weten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst January 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2009 Als de achterste kapot is krijgt de computer verkeerde waardes waardoor daarna de voorste sensor (volgens mij geen echte Lambda sonde) ook weer verkeerde waardes krijgt omdat de verbranding dan niet optimaal is te veel of te weinig brandstof.......maar meten is weten Hm, ga ik zaterdag meten. Als die stuk is, dan is de weerstand nul of oneindig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rdh01 Geplaatst January 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2009 Een lambda sonde is met een multimeter niet te meten deze "pendeld" . je zal daar een lambda tester voor moeten hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst January 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2009 Vandaag reed de WJ goed, bij thuiskomst zelfs de foutmelding weg. Maar die kan ook zo weer opkomen. Wat dat betreft, kan kameel het wel eens goed hebben. Wordt vervolgd. Tja, wat een kameel allemaal weet over noorse winter omstandigheden. kamelen en winter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2009 Vandaag reed de WJ goed, bij thuiskomst zelfs de foutmelding weg.Maar die kan ook zo weer opkomen. Wat dat betreft, kan kameel het wel eens goed hebben. Wordt vervolgd. Tja, wat een kameel allemaal weet over noorse winter omstandigheden. kamelen en winter? Echt vervelend op de weg, maar eigenlijk zit ik helemaal in m'n element met dit weer. Afijn.. ik zou ze toch eens losmaken en schoonmaken als het wat beter weer is. Wie weet wat je tegenkomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst January 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2009 Als de achterste kapot is krijgt de computer verkeerde waardes waardoor daarna de voorste sensor (volgens mij geen echte Lambda sonde) ook weer verkeerde waardes krijgt omdat de verbranding dan niet optimaal is te veel of te weinig brandstof.......maar meten is weten Is net andersom de voorste regelt het benzinemengsel en de achterste heeft geen invloed op het motormanagement, als je het tenminste vanaf het blok bekijkt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rdh01 Geplaatst January 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2009 Is net andersom de voorste regelt het benzinemengsel en de achterste heeft geen invloed op het motormanagement, als je het tenminste vanaf het blok bekijkt Sorry, maar je hebt helemaal gelijk:blush: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst January 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2009 Vanavond alle kontakten rond de kat. na gekeken. Maar allen zachen er goed en schoon uit. Tevens heb ik de boordcomputer gereset. Omdat det stooring al verdwenen is. Het verbruik was nu ook normaal. Maar ben toch nog een beetje bang dat ie weer terug komt. Ik neem aan dat het niks te maken had met een vervuild luchtfilter? die ook niet vervangen is. van de week krijg ik http://www.auterraweb.com/dynoscan.html binnen. misschien wordt ik nog iets wijzer. de scanner kan ik ook voor mijn TJ gebruiken. maarja die loopt als een zonnetje :-) lekker èènvoudig:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rdh01 Geplaatst January 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2009 He Moose, laat mij even weten of dit werkt...ben namelijk opzoek naar goeie software voor mijn ELM 323 Gr, Richard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst February 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2009 Na het meten van de scaner heb ik een copy van het scherm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst February 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2009 waar zit de sensor van short fuel trim B2 S2 En wie kan mij meer vertellen uit deze gegevens? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.