Spring naar bijdragen

Kleur groot licht kabeltje.


Recommended Posts

Ja hallo,

Korte vraag geen bijzonderheden.

heb van me ouwe heer wat verstralers gejat want hij gebruikt ze voorlopig niet. maar die wil ik op de jeep zetten. Ik heb al in mijn jeep boek zitten zoeken maar kan niks vinden over welke kabel het stroompje loopt voor het grote licht.

Gr Yorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verstralers kun je het beste aftakken vanaf het grootlicht. Natuurijk niet de lampen zelf, maar de stuurstroom van het relais.

en dan minimaal 1.5mm² draden naar de lampen en 2.5mm² van de accu naar het relais. Een zekering van 20 ampere zo kort mogelijk bij de accu plaatsen.

Denk ook aan goede massa voor de lampen. ook minimaal draad van 1.5mm² gebruiken en een goed massapunt zoeken. ( niet met zo'n l*llig schroefje ergens in een spatscherm...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tips heren

heb gekeken en ik zie een hoop paars naar beide lampen gaan.

de 2 verstralers zijn aangesloten op een relais die vervolgens spanning van je accu krijgt. verder is er een klemmetje die ik vervolgens op me groot licht draad zet die stroom geeft.

ik zal morgen even fototje van maken van de schakeling en de kabels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wat foto's geschoten, jammer genoeg met me telefoon want de camera ligt nog op werk.

in mijn rechter koplamp heb ik 1 paars wit, 1 rood oranje en 1 zwart.

foto0119ty8.jpg

w640.png

in mijn linker koplamp heb ik 1 paars wit, 1 paars, 2 keer rood oranje en 1 zwart.

foto0120wg1.jpg

w640.png

hier mijn kabel boompje.

foto0121222by8.jpg

dus ik denk dat het klemmetje op de paarse draad moet of paars wit. dat zit ik voor me zelf nog even uit te vogelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mensen ik heb het vandaag aangesloten en brand geen ene reet helaas. ik lopen kijken en doen je hoort de relais wel schakelen als ik me groot licht in schakel maar er brand niks ik zal morgen naar de lampjes kijken evt. als daar iets mee mis is anders weet ik het niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hebben de lampen wel massa?

Kan me iemand herinneren die z'n halve auto heeft gedemonteerd om uit te zoeken waarom zijn mistlampen het niet deden, bleek dat ze op een rubber gemonteerd zaten (tegen trillen) en daardoor geen massa hadden.

en nee, was het zelf niet :whistle:

ben wel eens een dag druk geweest met constant brandende achteruitrij lampen om er later achter te komen dat het achterlicht lensje op z'n kop zat :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mensen van alles geprobeerd vandaag ook de lampen een aparte massa gegeven en nog steeds niks. sla me maar dood als een rat op een plank die uit elkaar spat. ik heb heel die draad zooi eruit gerukt ook van het relais en ik maak zelf een schakeling opnieuw want het wat 1 grote puin zooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedradingyt1.jpg

Ik hoop niet dat het zo is aangesloten want dan zie je het licht niet branden.

30 is de voeding 12V (kan van de accu met een zekering).

en niet de min zoals optekening

87 is de uitgaande 12V naar de verstralers

83 is de schakeldraad via een schakelaar of je grootlicht (maar grootlicht en verstralers mag volgens mij niet met de APK keuring)

86 is de min breng deze aan op het frame of de min van de accu.

De min van de verstralers breng je aan op het frame of de min van de accu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...