henkiecuracao Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 Ik heb de threads over de warme motor gelezen maar heb toch nog een vraag. Ik heb dus een snel warm/heet wordende motor echter alle slangen (drie worden warm) en water wordt "gewoon" rondgepompt. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? Gr. Henk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 Het is normaal dat alleslangen warm worden. Als hij niet TE warm word is er geen enkel probleem... Mvg Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 Je zit nog steeds in Curacao? Dan is bevriezing wel uitgesloten. Er kan kalk/vuil/roest in de leidingen zitten, zodat de capaciteit enorm verminderd wordt. Kalk en roest zit er vaak omdat men er soms gewoon water in doet. Goedkoop en werkt uiteraard net zo goed..totdat.. Hoe warm wordt het eigenlijk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henkiecuracao Geplaatst January 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 het kookt bijna, temperatuur gaat naar rood toe. Kan het de thermostaat zijn of een verstopping in mijn radiator? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henkiecuracao Geplaatst January 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 ja, zit nog steeds op Curacao. Tien minuten rijden en auto is te warm om verder te gaan. Temperatuur loopt heel netjes op maar stopt dus niet bij de 100 (deed dit tot voor kort wel). In andere threads hadden mensen het over thermostaat als die kapot was bleef een van de slangen koud. Bij mij worden ze dus allemaal warm, ik heb zelf het gevoel dat er geen vloeistof door de radiator komt en dat auto daarom warm wordt. Kan radiator verstopt zitten en kan deze dan schoongespoeld worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 ik zou is proberen om alle radiatoren (kachel en motor) in tegengestelde richting van de normale stromingsrichting doorspoelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 Werken de ventilators bij de radiateur allebei en goed? Bij mij was het de koppeling van de ventilator die niet goed functioneerde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henkiecuracao Geplaatst January 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 ja beide ventilatoren werken goed, heb dat probleem al eens gehad. Doorspoelen van de radiator is dat makkelijk? kan iedereen dat of heb je iets speciaals nodig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 ik trek zelf altijd de slangen los (beide van de radiator en van de kachelslangen) en druk de tuinslang er dan in. vooral de kachel radiator wil nog wel eens flink wat zooi uit komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 je kunt proberen om de radiateur en warmtewisselaar van de kachel te spoelen. Uit ervaring kan ik helaas melden dat het meestal niet helpt. De kalkafzetting in een radiateur spoel je niet ff weg. Een andere mogelijkheid is, dat je verschillende soorten koelvloeistof gebruikt hebt. In bepaalde gevallen reageert de in het koelsysteem afgezette residu met de andere soort koelvloeistof, waardoor er ernstige verstoppingen in de radiateur optreden. Vervangen van de radiateur is dan de enige ovegebleven optie. Let er dus op, als je koelvloeistof ververst of bijvult. In de basis mag je geen verschillende kleuren vloeistof vermengen of na elkaar gebruiken. Helaas zijn er ook rode koelvloeistoffen met organsche en synthetische samenstelling. Ook deze twee mogen NIET gemengd of door elkaar gebruikt worden! Opletten dus! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 (bewerkt) klinkt niet echt oke voldoende koelvloeistof? koelvin in orde? thermostaat oke? let wel wij kunnen het probleem niet op het jeepforum oplossen January 14, 2009 bewerkt door aitze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst January 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2009 Nou je het er toch over hebt Wrangler, mij schiet opeens nog een korte vraag door het hoofd. Je hebt het over kleuren vloeistof die elkaar niet verdragen en organische of synthetische vloeistof. Een beetje off-topic nu. Kan het zijn dat de kachelradiateur bij mij inmiddels voor de tweede keer is gaan lekken doordat MOGELIJK de verkeerde vloeistof is gebruikt??? Of zie ik nu spoken!! Of heb ik gewoon domme pech gehad en gaat de derde kachelradiateur nu weer 10 jaar mee. Ik kan mij voorstellen dat vloeistoffen elkaar niet verdragen, maar dat dit verband houdt met een eventuele lekkage..........., kan ik mij niet voorstellen. Wat denk je (en anderen mag natuurlijk ook) hiervan??? Hartelijke groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henkiecuracao Geplaatst January 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2009 Heren, Gister heeft een monteur naar mijn Jeep gekeken, hij zou de thermostaat vervangen. Ik had zelf het gevoel dat het daaraan lag. Wat bleek nou, er zat helemaal geen thermostaat in (ik heb de auto al drie jaar). Hij heeft er toen een thermostaat ingezet probleem toen was dat motor veel te warm werd, volgens hem werd de druk veel te hoog. Ik begreep het niet helemaal maar hij heeft de thermostaat er weer uitgehaald want zo kan ik nog een beetje rijden. Volgens mijn monteur is de thermostaat er uit gehaald omdat er iets mis is met de koppakking die moet vervangen worden ofzo? Klopt dit verhaal? Of komt dit als onmogelijk op jullie over? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2009 Lijkt me meer iets met de circulatie. Doe m eens goed doorspoelen..... K geloof dat 87Wrangler en Blue4.2 daar al eens iets over gepost heeft. euh..... hier -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst January 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2009 Beste JP'rs, Ik heb enige dagen geleden - tussendoor - nog even een korte vraag gesteld. Heeft één van jullie hier misschien een mening over??? Hartelijke groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2009 Beste JP'rs,Ik heb enige dagen geleden - tussendoor - nog even een korte vraag gesteld. Heeft één van jullie hier misschien een mening over??? Hartelijke groet, 6 in-line ff tussendoor dan. Nee, dat kan niet. Er zijn wel koelsystemen die speciaal de (mildere) rode koelvloeistof moeten hebben, maar die zitten niet in een XJ. on topic maar weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst January 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 Ik ben natuurlijk niet gek......, maar na twee keer de ... te zijn geweest ga je op een gegeven moment proberen alles uit te sluiten. Toen ik in dit topic de verschillen las tussen vloeistoffen en de mogelijke reacties dacht ik: "Beter een vraag gesteld dan de eeuwige twijfel". Hartelijke groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.