Spring naar bijdragen

ook een warme motor:-)


Recommended Posts

Je zit nog steeds in Curacao? Dan is bevriezing wel uitgesloten. :no:

Er kan kalk/vuil/roest in de leidingen zitten, zodat de capaciteit enorm verminderd wordt.

Kalk en roest zit er vaak omdat men er soms gewoon water in doet. Goedkoop en werkt uiteraard net zo goed..totdat..

Hoe warm wordt het eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, zit nog steeds op Curacao. Tien minuten rijden en auto is te warm om verder te gaan. Temperatuur loopt heel netjes op maar stopt dus niet bij de 100 (deed dit tot voor kort wel). In andere threads hadden mensen het over thermostaat als die kapot was bleef een van de slangen koud. Bij mij worden ze dus allemaal warm, ik heb zelf het gevoel dat er geen vloeistof door de radiator komt en dat auto daarom warm wordt. Kan radiator verstopt zitten en kan deze dan schoongespoeld worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt proberen om de radiateur en warmtewisselaar van de kachel te spoelen.

Uit ervaring kan ik helaas melden dat het meestal niet helpt.

De kalkafzetting in een radiateur spoel je niet ff weg.

Een andere mogelijkheid is, dat je verschillende soorten koelvloeistof gebruikt hebt. In bepaalde gevallen reageert de in het koelsysteem afgezette residu met de andere soort koelvloeistof, waardoor er ernstige verstoppingen in de radiateur optreden. Vervangen van de radiateur is dan de enige ovegebleven optie.

Let er dus op, als je koelvloeistof ververst of bijvult. In de basis mag je geen verschillende kleuren vloeistof vermengen of na elkaar gebruiken.

Helaas zijn er ook rode koelvloeistoffen met organsche en synthetische samenstelling. Ook deze twee mogen NIET gemengd of door elkaar gebruikt worden!

Opletten dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou je het er toch over hebt Wrangler, mij schiet opeens nog een korte vraag door het hoofd.

Je hebt het over kleuren vloeistof die elkaar niet verdragen en organische of synthetische vloeistof.

Een beetje off-topic nu.

Kan het zijn dat de kachelradiateur bij mij inmiddels voor de tweede keer is gaan lekken doordat MOGELIJK de verkeerde vloeistof is gebruikt???

Of zie ik nu spoken!!

Of heb ik gewoon domme pech gehad en gaat de derde kachelradiateur nu weer 10 jaar mee.

Ik kan mij voorstellen dat vloeistoffen elkaar niet verdragen, maar dat dit verband houdt met een eventuele lekkage..........., kan ik mij niet voorstellen.

Wat denk je (en anderen mag natuurlijk ook) hiervan???

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

Gister heeft een monteur naar mijn Jeep gekeken, hij zou de thermostaat vervangen. Ik had zelf het gevoel dat het daaraan lag. Wat bleek nou, er zat helemaal geen thermostaat in (ik heb de auto al drie jaar). Hij heeft er toen een thermostaat ingezet probleem toen was dat motor veel te warm werd, volgens hem werd de druk veel te hoog. Ik begreep het niet helemaal maar hij heeft de thermostaat er weer uitgehaald want zo kan ik nog een beetje rijden. Volgens mijn monteur is de thermostaat er uit gehaald omdat er iets mis is met de koppakking die moet vervangen worden ofzo?

Klopt dit verhaal? Of komt dit als onmogelijk op jullie over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste JP'rs,

Ik heb enige dagen geleden - tussendoor - nog even een korte vraag gesteld.

Heeft één van jullie hier misschien een mening over???

Hartelijke groet,

6 in-line

ff tussendoor dan. Nee, dat kan niet. Er zijn wel koelsystemen die speciaal de (mildere) rode koelvloeistof moeten hebben, maar die zitten niet in een XJ.

on topic maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben natuurlijk niet gek......, maar na twee keer de ... te zijn geweest ga je op een gegeven moment proberen alles uit te sluiten. Toen ik in dit topic de verschillen las tussen vloeistoffen en de mogelijke reacties dacht ik: "Beter een vraag gesteld dan de eeuwige twijfel".

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...