Spring naar bijdragen

Help ! mijn cherokee loopt niet meer


thelastv8
 Share

Recommended Posts

hallo,

mijn cherokee wil niet meer lopen.

was er mee naar de winkel toen sloeg hij een keer af,

maar na 5 minuten ofzo startte hij gewoon weer.

een paar dagen later gingen we er weer mee rijden,

en na een paar kilometer deed hij helemaal niks meer.sloeg gewoon af,

en niet meer aan te krijgen.

hij slaat wel aan maar lopen doet hij niet.

imiddels 2 nieuwe computers eraan gehangen maar dit is het ook niet.

alle kabeltjes na gelopen,schoon gemaakt ook dit is het niet.

mijn vriend denkt dat de injectoren niet meer open gaan,

als hij in die slang benzine gooit en ik tegelijker tijd start, dan loopt hij tot de bezine in de slang op is.

iemand van jullie enig idee wat er aan de hand is ??

ik heb gelezen van code aflezen als je je contact aan zet,

maar volgens mij doen de lampjes het niet want ik kan nergens wat aflezen haha

hopelijk heeft iemand hier een idee ?

bedankt alvast,

groetjes thelastv8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik heb zo,n zelfde soort probleem gehad met mijn xj en daar was het een blokje van keramiek dat als je voor de auto staat rechts op het spatbord onder de motorkap zit.

als je die draadjes van het bolkje af haalt en aan elkaar verbind kun je testen of dit het probleem is was bij mij wel het geval (en je kan je lambdasonde ff nakijken)

succes ermee

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeeper. Dus geen brandstof?

Benzinepomp,benzinefilter,leidingen, ballast resistor(keramiek blokje ,al genoemd),ballast resistor bypass relais,pomprelais en zekering. Genoeg om na te kijken.

Druk op de injectorenrails? Er zit een ventiel op (schreader).

De pomprelais kan je doorverbinden met een jumpdraad. pin #30 en #87,

pomp moet dan gaan pompen.:thumbsup:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb gelezen van code aflezen als je je contact aan zet,

maar volgens mij doen de lampjes het niet want ik kan nergens wat aflezen haha

Zie je wel het "Check Engine" lampje branden als je het contact aan zet? Lampje kan natuurlijk kapot zijn.

Welk type Jeep heb je en met welke motor? In je profiel staat een SJ van 91..... Dit zou een Grand Wagoneer zijn;)

Welkom btw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk een Low poort 4.0 (volgens mij heeft hij vorige week bij mij een PCM besteld)

Overigs dat keramieke witte blokje is een weerstand van 1.1 ohm die in serie zit met de benzinepomp.

Bij starten wordt die overbrugt door de PCM en krijgt de pomp de volle 12v (13.8v bij draaiende motor) , na 3 sec wordt deze verbinding verbroken en draait de pomp op zo'n 10v.

Zodat er minder herrie in de tank is , en de pomp langer mee gaat.

(teminste ik denk dat , dat de reden is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote van Boris: Bij starten wordt die overbrugt door de PCM en krijgt de pomp de volle 12v (13.8v bij draaiende motor) , na 3 sec wordt deze verbinding verbroken en draait de pomp op zo'n 10v.

Hallo Jeepers, Dit gaat dan wel via het Ballast resistor bypass relais.

De zelfde stuurstroom om dit relais te schakelen wordt ook gebruikt om het Lambdasensor verwarmingselement te verwarmen.

Valt een motor stil na het starten (3 sec), is dit meestal de ballast resistor,want het relais valt dan af. De benzinepomp liep dus even via het relais. ;)

p.s. Wat voor type is een SJ?

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog nooit een SJ met injectie gezien... ;)

In dit geval zit er maar één ding op: Dingen die wel werken uitsluiten!

Op zich is daar al een net begin mee gemaakt, door wat benzine in de inlaat te gooien.

Hij liep, dus de ontsteking werkt.

Brandstofprobleem dus.

Als eerste controleren, zodra de motor niet meer wil lopen: Is er druk op de brandstofrail?

Indien nee, meten of de pomp, tijdens starten, spanning krijgt.

Ja? Dan de pomp maar eens uitbouwen en controleren cq vervangen.

Nee? de pomp extern voeden, en kijken of de motor aanslaat. Zo ja kun je je concetreren op relais, massa, los contact en weet ik wat nog meer.

Kan een hele klus zijn, maar 't kan ook meevallen.

Feit is dat het de enige juiste methode is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, dit gebeurt vaker. Iemand gooit een vage vraag in de groep, iedereen duikelt eroverheen met slimme veronderstellingen en wijze suggesties. Daarbij wordt vaak de ene redenering op de andere gebouwd en is iedereen haast vergeten dat er eigenlijk helemaal geen duidelijke probleemstelling is, of dat er onmisbare informatie ontbreekt. De vrager laat zich niet meer horen of geeft op z'n minst geen concreet antwoord op de gestelde vragen. Resultaat: veel opgewaaid stof en een open einde. Leuk tijdverdrijf maar weinig effectief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Denkende Jeeper. Dat is allemaal wel juist wat je schrijft.

Echter je moet ook begrijpen ,dat ons forum een vraagbank cq database is voor allerlei voorkomende stories. Dus nu zullen deze antwoorden of suggesties wel niet belangrijk zijn, maar geven toch een antwoord voor de volgende keer.

Dat is ook de reden waarom veel gebruikers van ons forum de zoekfuntie gebruiken. Veel forumlezers, waaronder ook anonieme gasten hebben veel informatief leesvoer. Dit blijkt ook uit de bezoekgetallen, zelfs na maanden. Het is inderdaad jammer dat er vaak geen feedback is van de oorspronkelijke vraagsteller. Dus het blijft vaak gissen

Misschien is het beter om deze discussie op het Jeepers Cafe te zetten en niet op een informatief technisch forum.:coffee:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp. Maar misschien kan thelastv8, voor wie iedereen hier toch in actie komt, een tipje van de sluier oplichten en laten weten of hij nu een XJ heeft of een SJ, een 6-cilinder (Cherokee) of een V8, zoals zijn naam suggereert. Carburateur of injectie zou ook aardig zijn om te weten. En nee, Wim, ik kom vanavond niet naar het Jeeperscafé. Wel bedankt voor de uitnodiging:).

Groeten van een denkende Jeeper (maar gelukkig niet de enige) :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo, sorry, ik kon idd niet eerder reageren aangezien ik griep had...

ik waardeer de suggesties/hulp enorm...

en kennis van mij heeft er naar gekeken en hij heeft alles nagekeken en nagelopen,

hij zegt dat alleen de injectie niet meer werkt,die gaan niet open.

de rest doet het allemaal wel.

maar waarom of hoe het kan dat ze niet werken kon hij me niet vertellen.

overigens heb ik een gewone kleine cherokee 6 cl.

nogmaals bedankt voor alle reacties en mijn excuses voor de late respons

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...