moltov Geplaatst January 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2009 Ik zou graag mijn wrangler yj een beetje de hoogte in duwen. graag 4" verhogen. en de shakels 1,5"... welke verhogings set zouden jullie mij aanraden (compleet)? Als jullie een voorstel hebben. is het mogelijk ook te vermelden wat ze zouden kosten en merk en type? en mocht ik deze setup steken zijn er dan aanpassingen nodig? remleidingen? of iets anders? alvast bedankt grtz manou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst January 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2009 Ik weet niet of je dit gelezen ben, maar het kan je wat verder helpen. http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=12882 Grt Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2009 Ik zou graag mijn wrangler yj een beetje de hoogte in duwen. graag 4" verhogen. en de shakels 1,5"... welke verhogings set zouden jullie mij aanraden (compleet)? Als jullie een voorstel hebben. is het mogelijk ook te vermelden wat ze zouden kosten en merk en type? en mocht ik deze setup steken zijn er dan aanpassingen nodig? remleidingen? of iets anders? alvast bedankt grtz manou Goedendag, In totaal praat je dus over een verhoging van 5.5 inch. Dat is geen beetje meer bij een wrangler! Hier op het forum is al een hoop geschreven over dergelijke verhogingen en wat er allemaal bij komt kijken. Gebruik de zoeken knop rechts bovenaan en je gaat genoeg leesvoer vinden voor een avondvullend programma. Kort samengevat ga je nodig hebben: De complete verhoging met shocks , langere remleidingen rondom , SYE kitt met aandrijfas , Grotere banden met andere velgen misschien ( een dergelijke verhoging staat niet met kleine banden eronder ) Bij grotere banden hoogst waarschijnlijk ook je R&P aanpassen , Andere stuurstangen omdat je standaard stuurstangen de krachten bij grotere banden minder goed aankunnen , Een steeringbrace kit omdat je stuurhuis het flink te verduren krijgt met grotere banden. En wat je ook nodig hebt is goed gereedschap , een ruimte om te kunnen sleutelen en een zak vol euro's:B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst January 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2009 de Rubicon Express kit 4.5" extreme duty gaat volgens mij goed bij je passen. Daar zit alles in die je nodig hebt voor de verhoging, o.a: dropped pitmann arm, bracket voor de stabilisatie stang, veren, shocks, bussen voor de Transfer case lowering, langere schackles, langere remleidingen enzo.. kost rond de 1000dollar dacht ik en kan je bij quadratec bestellen in de US. SYE is niet echt nodig, want je krijgt spieen voor tussen de bladveren en de as te leggen zodat je hoek min of meer correct komt dit is allesinds mijn ervaring. succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst January 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2009 (bewerkt) bij meer dan 3,5 inch verhoging heb je zeker een SlipYoke Eliminator set nodig (SYE) de kortere tussenbak as kost ongeveer usd 300 en de C V aandrijfas ook. de 4,5 inch extreme duty set van RubiconExpress http://www.rubiconexpress.com/Jeep/YJ/Product.aspx?part=RE5520is een set waar ik zelf heel tevreden over ben. shocks monotube usd 320 je kunt via mij bestellen voor de prijzen aangegeven op de RE website bij Quadratec eerst de vrachtkosten opvragen want die zijn vaak bij 4wd.com lager. January 17, 2009 bewerkt door dezperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moltov Geplaatst January 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 dus als ik het goed begrijp. heb ik dus nodig: 1. Rubicon Express kit 4.5" 2. shocks monotube (is dit $320 voor 1stuk??) 3. SYE kitt met aandrijfas (is deze goed van Rubicon?) 4. de C V aandrijfas (is deze goed van Rubicon?) 5. je R&P aanpassen ( wat is dit juist?) 6. Andere stuurstangen (welke?, prijs?) 7. steeringbrace kit (wat?, welke?, prijs?) 8. Veel geld en welk grote verschil is er dan met rubicon 4" lift en de 4,5" lift? buiten de prijs. Echt waar alvast bedankt voor alles. zeer goed forum hier in Nederland mvg manou uit België Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst January 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 dus als ik het goed begrijp. heb ik dus nodig: 1. Rubicon Express kit 4.5" 2. shocks monotube (is dit $320 voor 1stuk??) per 4 stuks 3. SYE kitt met aandrijfas (is deze goed van Rubicon?)advanced adapters ook goed 4. de C V aandrijfas (is deze goed van Rubicon?)ja $ 399 5. je R&P aanpassen ( wat is dit juist?)4.10 6. Andere stuurstangen (welke?, prijs?) welnee(dropped pitmanarm bij de set) 7. steeringbrace kit (wat?, welke?, prijs?)niet echt nodig 8. Veel geld en welk grote verschil is er dan met rubicon 4" lift en de 4,5" lift? buiten de prijs. verschil is 1,25 cm:lol: Echt waar alvast bedankt voor alles. zeer goed forum hier in Nederland mvg manou uit België Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moltov Geplaatst January 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 bedankt voor de snelle reactie... maar nog vraagje, wat ik niet goed versta oner 4.10??? zijn dit dan de assen?? " je R&P aanpassen ( wat is dit juist?)4.10" mvg manou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moltov Geplaatst January 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 (bewerkt) en verschillen die prijzen in dollar veel met de euro? grtz January 18, 2009 bewerkt door moltov Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 Even tussendoor, nummer 4 van je lijst zit al in 3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moltov Geplaatst January 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 dit klopt toch niet... dit is nummer 3 en dit is nummer 4 mvg manou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 ...en welk grote verschil is er dan met rubicon 4" lift en de 4,5" lift? buiten de prijs. Echt waar alvast bedankt voor alles. zeer goed forum hier in Nederland Zelf rij ik met de 4" Deze zijn prima en de shock zitten er al bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moltov Geplaatst January 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 Ik ga ook opteren voor de 4"... maar weet iemand wat het verschil is tussen al die driveshafts?? http://www.rubiconexpress.com/Jeep/YJ/Products.aspx?folder=YJDS welk één gebruik ik het best? mvg manou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 (bewerkt) dus als ik het goed begrijp. heb ik dus nodig: 1. Rubicon Express kit 4.5" 2. shocks monotube (is dit $320 voor 1stuk??) 3. SYE kitt met aandrijfas (is deze goed van Rubicon?) 4. de C V aandrijfas (is deze goed van Rubicon?) 5. je R&P aanpassen ( wat is dit juist?) 6. Andere stuurstangen (welke?, prijs?) 7. steeringbrace kit (wat?, welke?, prijs?) 8. Veel geld en welk grote verschil is er dan met rubicon 4" lift en de 4,5" lift? buiten de prijs. Echt waar alvast bedankt voor alles. zeer goed forum hier in Nederland mvg manou uit België dit klopt toch niet...dit is nummer 3 en dit is nummer 4 mvg manou Je tweede plaatje is de aandrijfas. vandaar: 4 zit al in 3 in je rijtje. Dan wordt het zo: 1. Rubicon Express kit 4.5" 2. shocks monotube (is dit $320 voor 1stuk??) 3. SYE kit. 4. de C V aandrijfas (is deze goed van Rubicon?) 5. je R&P aanpassen ( wat is dit juist?) 6. Andere stuurstangen (welke?, prijs?) 7. steeringbrace kit (wat?, welke?, prijs?) 8. Veel geld Overigens zou ik even wachten met de stuurinrichting zodat je eerst de rest netjes hebt en trillingsvrij kan rijden. January 18, 2009 bewerkt door Kameel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 (bewerkt) Met wat voor banden rij je nu ???????? Je hebt nu netjes een lijstje maar daar mis ik nog wat op. De R&P kan je het best veranderen als je naar grotere banden toe gaat. Als je van plan bent om met 31 ers te gaan rijden is de verandering van R&P niet echt nodig alleen staan 31 ers niet echt bij een dergelijke verhoging. Dus bij een verhoging horen ook grotere banden wat niet vermeld is op je lijstje en bij grotere banden is het vaak ook wijs om de R&P te veranderen. Tevens betstaat dan de mogelijkheid dat je banden te ver buiten de wielkasten gaan komen als je nog de standaard fenders erop hebt zitten. Je banden mogen namelijk niet meer als 3 centimeter uitsteken buiten je fenders bij de APK. Dus de kans bestaat dat je ook andere fenders moet plaatsen om je brede banden netjes volgens de regels te hebben. Dit geldt alleen bij de APK en kan ook omzeild worden als je reserve banden hebt die wel binnen die 3 centimeter blijven. En vergeet ook niet iemand die het kan installeren. Vooral je R&P veranderen is een behoorlijk secuur klusje! January 18, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moltov Geplaatst January 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 er gaan 33" BFG mud en 8j velg 15" maar weet iemand wat het verschil is tussen al die driveshafts?? http://www.rubiconexpress.com/Jeep/Y...px?folder=YJDS bedankt voor alle reacties mvg manou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst January 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 (bewerkt) bedankt voor de snelle reactie...maar nog vraagje, wat ik niet goed versta oner 4.10??? zijn dit dan de assen?? " je R&P aanpassen ( wat is dit juist?)4.10" mvg manou Een 4.10 is de tandwiel verhouding in je assen Bij een 2,5 Ltr motor zit deze er een 4.10 verhouding in. Bij een 4,0 Ltr motor zit 3.07 3.55 of een 3.73 verhouding in. Dus de vraag is heb je een 2,5 Ltr of een 4,0 Ltr ?? Om er achter te komen wat voor verhouding je heb : Op het deksel van je diff, zit een plaatje met 2 boutjes vast geschroeft hierop staat de tandwiel verhouding van de as. Zit er geen plaatje meer, dan kan je je Diff open maken en bij het groten tandwiel (Kroonwiel) het nummer aan de zijkant aflezen of de tanden tellen. Suc6 Ed January 18, 2009 bewerkt door Green bear Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 er gaan 33" BFG mud en 8j velg 15" maar weet iemand wat het verschil is tussen al die driveshafts?? http://www.rubiconexpress.com/Jeep/Y...px?folder=YJDS bedankt voor alle reacties mvg manou Vaak zit het verschil in de lengte van de aandrijfas en leeftijd van je YJ. Lengte: afhankelijk van de verhoging. Leeftijd: 87-93 heeft de 1310 U joint (yoke achteras) 94-95 heeft de 1330. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moltov Geplaatst January 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 heb een 4.0l HO... van bj.1991 toekomst: 33"/10,5/R15 op 15" velg 8j en verhoging van 4" Rubicon express shakels verhogen met 1" SYE kitt (rubicon) de CV aandrijfas ---> welke? http://www.rubiconexpress.com/Jeep/Y...px?folder=YJDS je R&P aanpassen ----> naar 4.10? is dus 4.0l wat moet ik doen met de twee laatste puntjes als ik dus bovenstaande setup wil want het begint moeilijk te komen, héhé... grtz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst January 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 De aandrijfas zou de RE 1860-205 = 20,5" moeten zijn. Zelf heb ik er één van Tom Woods 20" deze is geschikt voor een lift van 3" tot 5" Voor je R&P is het nog steeds van belang welke verhouding je nu heb, want met een 3.07 verhouding zal je ook je Diff, huis moeten vervangen voor één met een verhouding van 3.55 and up (een kroonwiel van 4.10 past niet op een Diff, huis van een 3.07) Of je gaat opzoek naar een set assen met een 4.10 verhouding. Wat er nog niet in je lijst voor komt is een andere tandwieltje voor je KM teller (Speedo-gear) met 33" banden wijkt de teller af. Met een tandwiel van 34 tanden klopt je Km-teller weer. Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moltov Geplaatst January 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 Voor je R&P is het nog steeds van belang welke verhouding je nu heb, want met een 3.07 verhouding zal je ook je Diff, huis moeten vervangen voor één met een verhouding van 3.55 and up (een kroonwiel van 4.10 past niet op een Diff, huis van een 3.07) Of je gaat opzoek naar een set assen met een 4.10 verhouding. Ed wat kom je tegen alsje dit niet veranders en rond rijd met 33" en verhoging 4"en shakels 1", maar wel met pitman arm, sye kit heavy duty, drive shaft cvo 20,5"? welke assen zou je me aan raden? alvast bedankt voor vorige berichten. mvg manou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 wat kom je tegen alsje dit niet veranders en rond rijd met 33" en verhoging 4"en shakels 1", maar wel met pitman arm, sye kit heavy duty, drive shaft cvo 20,5"?welke assen zou je me aan raden? alvast bedankt voor vorige berichten. mvg manou Ik zou hem eerst gaan verhogen als ik jou was en dan gewoon gaan rijden met je huidige overbrenging. Mocht jij dit niet fijn vinden kan je hem alsnog aanpassen. Ik had een 3.07 overbrenging met 33 ers op mijn 4 liter jeep zitten en je merkt gewoon dat je minder vermogen hebt in de hogere versnellingen. Je zal bijvoorbeeld bij het inhalen in zijn 5 terug moeten schakelen naar zijn 4 om er vlot langs te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moltov Geplaatst January 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 Ik zou hem eerst gaan verhogen als ik jou was en dan gewoon gaan rijden met je huidige overbrenging. Mocht jij dit niet fijn vinden kan je hem alsnog aanpassen. Ik had een 3.07 overbrenging met 33 ers op mijn 4 liter jeep zitten en je merkt gewoon dat je minder vermogen hebt in de hogere versnellingen. Je zal bijvoorbeeld bij het inhalen in zijn 5 terug moeten schakelen naar zijn 4 om er vlot langs te komen. ik zit wel met automatische boite... is canadees. speeld dit hier een rol? grtz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 ik zit wel met automatische boite... is canadees.speeld dit hier een rol? grtz Ja, dan heb je wat minder last van het verschil. Dus positief. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moltov Geplaatst January 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2009 oké , ik heb besloten om een rubicon 4" standaard kit te steken. shakels ga ik zelf maken (uit vaster materiaal), rubicon pitman arm, SYE kit heavy duty, drive shaft 20", en 34tandwielke. 33"/10,5/R15 en unique velgen black 15"/8j aan de verhoudingen zal het nog wachten zijn. dit is hem nu... nu staat hij wel origineel. want heb alle niet originele stuff verkocht. en dit zal hem worden (photoshop toestand) grtz manou ps: dit zal niet van vandaag op morgen gebeuren hé... moet tegen 21mei klaar zijn. Malgré tout 2009 grtz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.