tMoerkens Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Nu heb ik in Macedonie toch een weg gevonden waar ik behoorlijk wat problemen mee had. Een pad van Gorno Jabolciste naar Nezilovo. Hoe kom je daar ? Je rijd naar de berghut Karadica, waar volgens "de kaart" de weg ophoud. Hierna volg je de weg tot de splitsing waar een Russisch vrachtvliegtuig is neergestort. Hier ga je links en beneden in het dorp vraag je nog maar een keer de richting !! Het was meer iets voor 1PK Eigenlijk niet te doen voor een standaard 4x4 Een heel klein stukje minder zwaar maar toen begon het weer. En na een keer of 10 gedacht te hebben "dit is te GEK voor woorden, ik ga terug" kwam ik boven, waar ik de weg aan de andere kant van de berg niet meer kon vinden. :roll: Een stukje terug gereden kwam ik een herder tegen die mij uit kon leggen waar het pad naar beneden was. Met de info dat die kant een heel stuk beter was besloot ik het nog een keer te probleren. De varens groeide mij hier echt boven het hoofd en na een stuk over het plateau gereden te hebben kwam ik het pad tegen. Dit ging allemaal goed tot een heuvel verder mijn Band van de velg liep. Wel spray bij, maar daar ik niet rook niets om het in de band mee aan te steken. :? Dan de reserve er maar op. Ik stond natuurlijk in een grepel met de as op de bodem. Krik onder de trekhaak, blok hout eronder en alles kon de hoogte in. (Daar heb je dus Hi-jacks voor nodig) :idea: Uiteindelijk bleek de rit niet 1 band gemold te hebben maar twee. (De banden had ik er een dag eerder opgelegd) Na deze geplakt te hebben, weer naar Treskavec Net voor dit klooster Treskavec Brak mijn draagarm van de as en in de ochtend stond er weer een band leeg. Na een nogal slechte rit naar beneden hebben ze mijn draagarm gemaakt en alles weer vastgelast. Waneer je dit soort dingen wilt doen, moet er toch heel wat aan een 4x4 aangepast worden wil je niet elke week in de garage staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Super, dat is het echte offroad rijden en erbij genieten van de paden en de uitzichten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Tja, met hier en daar pech zoals je het zeker kan noemen, moet ik toch echt zeggen dat het een ECHT 4x4 avontuur is geweest!! Alleen qua schades ben ik niet jaloers, maar verder.... schitterend! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tMoerkens Geplaatst January 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Tja, met hier en daar pech zoals je het zeker kan noemen, moet ik toch echt zeggen dat het een ECHT 4x4 avontuur is geweest!! Alleen qua schades ben ik niet jaloers, maar verder.... schitterend! Zo'n draagarm breek je natuurlijk niet in 1 middag af. Waneer je veel OffRoad rijd moet je dit soort dingen dus wat vaker controleren. Ik rijd dit soort routes met een standaard Cherokee zodat ik weet wat een standaard voertuig aankan. Op deze manier voorkom ik problemen waneer mensen met mij meerijden. Ik heb nog een vooras liggen en ga de ophanging hieraan behoorlijk verstevigen. Draagarmen heb ik nog genoeg liggen. Banden neem ik op een tocht een stuk of drie extra mee. Want waneer je nieuwe routes uitprobeerd gaat er nogal eens 1 kapot. Het eerste jaar 6 in twee maanden tijd. Maar we worden beter in het inschatten van de paden. Voorheen had ik nogal eens een "Road to Nowhere" die vol met scherpe stenen liggen. Maar al doende leert men. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Geweldig verhaal.. als je "dit is te GEK voor woorden, ik ga terug" gaat roepen ben je eigenlijk best goed bezig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tMoerkens Geplaatst January 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Geweldig verhaal.. als je "dit is te GEK voor woorden, ik ga terug" gaat roepen ben je eigenlijk best goed bezig. Weet je wat het is. De tweede keer denk je, deed ik daar nu zo moeilijk om. Maar dan weet je ook wat je verderop kunt verwachten. En het is ook zo dat waneer je alleen rijd je toch meer zweet dan waneer je hulp bij hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Helemaal waar.. als je dit met 1 auto hebt gedaan is het dubbel zoveel lef en eigenlijk (sssst) niet zo slim. Maar 'achteraf is het mooi wonen' zeggen we hier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tMoerkens Geplaatst January 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Helemaal waar.. als je dit met 1 auto hebt gedaan is het dubbel zoveel lef en eigenlijk (sssst) niet zo slim. Maar 'achteraf is het mooi wonen' zeggen we hier. Ach ja, domme mensen moeten er ook zijn. Het is eigenlijk de eeste keer dat ik iets kapot rij. (buiten plaatwerk) Ik rijd dit soort routes eigenlijk altijd alleen. Ik krijg in Macedonie zelf niemand mee voor langere tochten. Maar ik zal toch alles zelf moeten voorrijden. Want waneer we met een Kudde uit Nederland rijden moet ik wel weten wat wel en niet kan. Je kunt niet zo'n berg opgaan met 5 wagens en 8 banden kapot rijden. Dan kom je er een paar tekort. Ik heb dus 3 soorten tochten. * SUV (show Urself vehicles) * standaard 4x4 die veel OffRoad willen zien, maar graag de zaak heel houden. * aangepaste voertuigen, voor dit soort paden. of een beetje rockcrawling. Dan gaan we hier naar boven en beneden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bumper Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Zucht, tis maar iets meer dan 2000 km ..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Zucht, tis maar iets meer dan 2000 km ..... Ach, de planning voor de vakanties komt er inmiddels wel aan...?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bumper Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Ach, de planning voor de vakanties komt er inmiddels wel aan...?! Dit jaar is helaas al gepland... en eh, voor een (enkele) rit van 2000 km is een weekje ook tekort he? Zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn... wie weet 2010? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tMoerkens Geplaatst January 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Ach, de planning voor de vakanties komt er inmiddels wel aan...?! Dit jaar is helaas al gepland... en eh, voor een (enkele) rit van 2000 km is een weekje ook tekort he? Zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn... wie weet 2010? 2200km om precies te zijn. Maar via Hongarijen schiet het lekker op. Zo mis je ook de toll in oostenrijk, Slovenie en Croatie. Tevens weet ik waar goedkoop te tanken (scheelt ook een stuk) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.