Manuel Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Hallo heb weer jullie hulp nodig. Sinds een week zit mijn koppeling vrij die onderin, ik constateerde dat het reservoir ook leeg was. Heb deze gevuld en vraag me nu af hoe ik eea kan ontluchten. Wanneer ik op de bak kijk vind ik alleen de leiding die loopt vanaf de cilinder naar de bak, een ontluchtingsnippel kan ik niet vinden. Wie kan mij advies geven hoe ik onluchten moet? Dank je. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Zou je niet eerst gaan kijken waarom het reservoir leeg is ? Als die ergens lekt , kun je blijven bijvullen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manuel Geplaatst January 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Ja dat heb ik gedaan, nergens lekkage ontdekt. Kan jij mij vertellen hoe ik ontluchten moet en waar de nippel zit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Als je geen lekkage hebt, is je potje ook niet leeg . Maar goed ontluchten, is je koppeling al een keer veranderd of is alles nog origineel ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manuel Geplaatst January 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 eeeeeeeejjjj, das een goeie. koppeling is origineel. Kan jij mij concreet technisch ondersteunen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Ben niet technisch en ik heb de andere koppeling, maar denk dat er hiet zat zijn die je een antwoord kunnen geven. Tch blijf ik erbij dat je eerst moet weten waar de lekkage zit. Denk dat er in het koppelingshuis nu dus olie ligt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Kijk eens binnen in de auto tegen het schutbord ter hoogte van de koppelingspedaal. Aan je pedaal zit een stangetje die een cilinder in gaat. Daar wil ie ook weleens lekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manuel Geplaatst January 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2009 thanks Utah, ik ga kijken! mocht die daar niet lekken kan jij mij dan vertellen hoe ik ontluchten moet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2009 (bewerkt) als je onder de auto kijkt langs je versnellingbak aan de bestuurders kant, zie je een dunne metalen leiding met een ontluchtingsnippel January 20, 2009 bewerkt door Menno Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manuel Geplaatst January 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2009 Hoi Menno, bij gaat er maar één leiding de bak in waar geen ontluchtnippel aanzit, en das de leiding die van het potje naar beneden loopt. De leiding kan ik alleen maar losdraaien zo'n 5 cm voordat ie de bak in gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst January 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2009 De ontluchting zit bij jou aan de rechterkant van de bak opde zelfde hoogte als de ingaande leiding van de koppeling Suc6 Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 De ontluchting zit bij jou aan de rechterkant van de bak opde zelfde hoogte als de ingaande leiding van de koppelingSuc6 Ed Uit het grote boek (FSM): Als je vaker zelf wat wil doen aan de auto is het raadzaam om een FSM aan te schaffen. Voor 91 is er alleen een versie voor alle 91'er Jeeps. ( Twee boeken, totaal 5 Kg ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manuel Geplaatst January 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Raven super de wijze waarop je mij informeerd!!! Alleen mijn leiding gaat niet op deze wijze de bak in, op jouw tekening zie ik ook de bleeder zitten waarschijnlijk is dit zo op een ax15 bak. Ik straks eerst Ed's zijn info bekijken, aan de rechterkant heb ik nog niet gekeken, heel erg bedankt tot zover. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Raven super de wijze waarop je mij informeerd!!! Alleen mijn leiding gaat niet op deze wijze de bak in, op jouw tekening zie ik ook de bleeder zitten waarschijnlijk is dit zo op een ax15 bak.Ik straks eerst Ed's zijn info bekijken, aan de rechterkant heb ik nog niet gekeken, heel erg bedankt tot zover. Had niet in de gaten dat je een 4cyl. hebt. Zelfde boek, volgende pagina: Succes, Maarten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manuel Geplaatst January 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Maarten, bedankt voor de aanwijzigingen. Koppeling is weer perfect! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Ben benieuwd voor hoe lang...... Want je hebt dus geen lekkage gevonden ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Koppeling is weer perfect! Voor zolang als het duurt, zoals EJG al zegt. Ikzelf had een kapotte zuiger in de mastercylinder en geen zichtbare lekkage. Het is zeker van belang om je koppeling goed in de gaten te houden! Er moet tenslotte een reden zijn dat je vloeistofreservoir leeg was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.