Spring naar bijdragen

Ook met nieuwe accu nog steeds startproblemen


msbox
 Share

Recommended Posts

Omdat mijn 2.5i YJ in de winter bijna niet startte heb ik de accu laten vervangen (deze liep te snel leeg). Twee weken ging het goed maar nu start hij weer niet. Ik weet dat de lambdasonde defect is maar of dat de reden is??

Meet eens even hoeveel stroom er loopt met alle gebruikers uit.

Bij mij bleek dat er 10 Ampere bleef lopen naar de Hardtop. Hardtop connector losgekoppeld en probleem voorbij.

Moet nog gaan meten welke gebruiker in de hardtop de schuldige is als het comfortabeler weer is.

Eventueel als er stroom blijft lopen, per gebruiker de zekering trekken.

Succes.

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meet eens even hoeveel stroom er loopt met alle gebruikers uit.

Bij mij bleek dat er 10 Ampere bleef lopen naar de Hardtop. Hardtop connector losgekoppeld en probleem voorbij.

Moet nog gaan meten welke gebruiker in de hardtop de schuldige is als het comfortabeler weer is.

Eventueel als er stroom blijft lopen, per gebruiker de zekering trekken.

Succes.

Kees

10A is niet even een lampje, ik gok de achterruitverwarming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er worden hier, geloof ik, 2 vragen door elkaar behandeld.

Graag reageren op de vraag van de topicstarter.

@msbox:

De lambdasonde zal niets te maken hebben met het leeglopen van de accu. Daarnaast doet 'ie bij het starten nog niet mee in de regelingen, maar dat terzijde...

Je hebt het over een "paar weken". Bedoel je dat de auto al die tijd niet gelopen heeft, of dat je een paar weken normaal hebt kunnen rijden en toen ineens geen stroom meer had?

Meet eens op de accupolen zelf, als een helper probeert te starten: blijft daar ±12V aanwezig, dan is er ergens sprake van slecht contact.

Meet ook eens met een amperemeter tussen de pluskabel van de accu ( min. 10A bereik!!) of er, met alles uit, stroom blijft lopen.

Zoja: Zekeringen trekken en zo distilleren waar de stroom blijft.

Ohja: Als je een radio met "geheugen" hebt, dan kan de accu na enige weken uitgeput zijn. Natuurlijk niet wanneer je regelmatig rijdt, maar geparkeerd trekt de radio ( en de klok, en het geheugen van de bak, en het geheugen van de PCM, enz..) langzaamaan je accu leeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...