Newbe Geplaatst January 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2009 Opnieuw op de remmen testbank.Laat een kundig iemand naar de remmen kijken, lijkt mij dat we tot sint juttemus door kunnen gaan over wat er nu aan de hand is, we zijn er toch ook niet bij, zoals zo vaak dwalen we al weer af naar iets wat er meestal niks mee te maken heeft of uberhaupt niet eens aan de wagen zit. Ik zou zeggen laat de remmen nakijken bij een kundige jeep reperateur, die ervaring heeft met dit soort gevallen, en laat ons je bevindingen weten daar heeft iedereen wat aan. npu dooooooooooeeeeeeeeeeeeeeei:bye1: Aitze, er zijn ook mensen die hier wat willen leren. Ik WEET dat mijn XJ van 1991 geen lastafhankelijke remdrukverdeler heeft, maar sluit dat dan uit dat een XJ van 1988 die wèl heeft? En laten we eerlijk zijn: op afstand moet je gewoon raden in veel gevallen waar het probleem zou kunnen liggen en in veel gevallen is de vraagsteller er wel degelijk mee gebaat omdat in één van de mogelijkheden de oplossing gevonden wordt. En van afdwalen kun je niet spreken, want alle opmerkingen hielden verband met die remmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2009 Thanks zover, zaterdag gaat er iemand anders naar kijken. Waarde op remtest bank zijn: links-achter variabel 170 - 250 en rechts-achter bijna nihil. (Sorrie dat ik dacht dat dat remdruk was ) Nu ik deze waarde zie, kan het bijna alleen maar aan de remmen liggen. Achterremmen krijgen beide gelijke remdruk, verschil kan alleen veroorzaakt worden door mechanisch of frictie verschil. (of er moet een remleiding op de achteras dicht zitten - wat ik niet aanneem) Succes zaterdag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxum_moszz Geplaatst January 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2009 Krijg nu weer een nieuwe tip. Ik gebruik bijna nooit de handrem, bak staat immers in P. Nu zegt iemand dat er autom remverstellers onder de Jeep zitten die werken wanneer de handrem gebruikt wordt. Advies is: Een paar keer vooruit en achteruit rijden en remmen met de handrem. Zit daar een kern van waarheid in ? Ps don't shoot me, i'am just the messenger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2009 De automatische verstellers werken als je bij het achteruitrijden de normale rem gebruikt. Bij het gebruik van de handrem openen de schoenen aan de andere kant en gebeurt er niets. Wanneer je zo weinig remkracht hebt zal het automatisch stellen wel erg lang duren en kun je beter even de remtrommel eraf halen en met de hand de boel grof afstellen. Fijnafstelling kan daarna via het gat aan de achterzijde van de ankerplaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2009 Autmatische stellers gaan meest vast zitten. Als alles open ligt gelijk schoonmaken en de schroefdraad in de kopervet zetten. Dan werken ze voorlopig weer een paar jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2009 En...... remt t weer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst February 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2009 Hoi, Als echt alles goed is aan je remmen, zoek dan een APK station op met een platen meter ipv een roller. Kon je wel eens voor een verrassing komen. (wel goed) Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxum_moszz Geplaatst February 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2009 Heeft lang geduurd, ik weet het. Door drukke werkzaamheden en oa nachtdiensten niet echt zin gehad om aan de Jeep te sleutelen. Naar twee Jeep dealers geweest en wilde er niet aan beginnen. Wel het volgende "ontdekt", als lampje check antilock aangaat, trek ik een keer de handrem strak aan en gaat lampje voor een poos weer uit. Ook blijkt dat de vorige eigenaar de abs sensoren van de voorremmen los gehaald heeft (?). Affijn de achterremmen: Het hele remcuircuit ontlucht volgens het schema hier ergens van forum geplukt en de achterwielen gedemonteerd. Tijdens het inspuiten van de bewegende delen met remcleaner is er wat terecht gekomen op de remschoen zelf en wat blijkt, RA is in de lengte volledig doorgescheurd. De schoen zelf is nog redelijk dik en de scheur is nagenoeg ontzichtbaar. De cilinder is aan vervanging toe. Ga nu achter beide cilinders en remschoenen vervangen (besteld bij cherookee parts). Heb weer goed gevoel dat het in orde gaat komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxum_moszz Geplaatst February 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2009 Yessss, weer volledig goed gekeurd. Remt achter weer als tierelier. Remcilinders en schoenen vervangen en remleidingen vernieuwd. Euvel heeft waarschijnlijk toch gezeten in de remleidingen zelf, zoals ergens al door iemand gesuggereerd. Achter waren ze niet in zo'n beste staat en heb ze preventief gelijk mee laten vernieuwen. Remmenbank op en Voila. Yippy Jeepy Jongens bedankt voor alle tips en suggesties. Mossie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.