Laurent Geplaatst January 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2009 hello, Ik zit met een lekke koppakking, heeft er iemand een idee of er veel special tools aan te pas komen om de kop te demonteren? momentsleutel, metrische doppen, setje torx-inbus heb ik. vraag me enkel af of ik vreemde maten ga tegenkomen? groeten laurent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Als je aan de motor van een Jeep sleutelt, heb je op z'n minst een doppenset en de nodige ring/steeksleutels in engelse maten nodig. Vooral in 9/16" en 1/2" Verder is een takel oid erg handig. De kop is van gietijzer en je staat er niet echt lekker voor om 'm er af te tillen. Daarnaast een schraapstaal om pakkingresten te verwijderen, wat schuurpapier, kruipolie. Afhankelijk van je blok kan er ook een gradenboog nodig zijn, wanneer je de kopbouten aantrekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst January 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2009 danku 87wrangler. de cilinderkop is in backorder dus heb ik dit weekend tijd om het nodige materiaal te voorzien. gietijzer... dat gaat me weer een centje kosten om opgestuurd te krijgen mijn grootste vrees zijn de bouten van de uitlaatcollector.. breken die niet gemakkelijk? ik had gedacht aan zo'n spuitbusje waarmee je ze bevriest alvorens los te trekken.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2009 een lekke pakking en dan een nieuwe cilinderkop??? bouten van het spruitstuk draai je zo los!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst January 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2009 een lekke pakking en dan een nieuwe cilinderkop???bouten van het spruitstuk draai je zo los!!! wel mijn motorblok is indertijd op 200000km vervangen geweest, de kop was toen nog goed maar er waren grondige slijtage delen zei de garagist mij toen. bij de volgende koppakking zou het zeker prijs zijn, en hij gaf mij één jaar alvorens de kop vervangen zou moeten worden. heden is dat twee en half jaar geleden en heb ondertussen 240000km. omdat ik hem er niet wil afhalen en dan constateren dat hij toch werkelijk stuk is heb ik maar direct een nieuwe kop bij besteld. 300 dollar in de US, das ietsje meer dan een kop bij ons laten vlakken. én er zitten nieuwe kleppen etc.. in. nu wat met de bouten die in de blok zitten, ik denk dat ik die ga moeten overbouwen.. en das met een torxkop. ps geen paniek, ik wis geen reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2009 Ik zou de spruitstukbouten niet bevriezen. Daarmee maak je ze alleen extra kwetsbaar. En zoals Menno al schreef, kun je ze normaal gesproken zo losdraaien. Maar welke bouten die in het blok zitten bedoel je? En ja, als het Torx is, zul je daar gereedschap voor moeten bezitten. Begin er niet aan met andere, niet passende, gereedschappen.... Daar krijg je spijt van! PS: Ik wel.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst January 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2009 torx doppen hoop ik straks in de winkel te vinden, als ook engelse maten etc.. het zijn inderdaad de bouten zelf die in de kop zitten geschroefd voor de exhaust manifold. lukt het, lukt het niet.. we gaan weer bijleren in elk geval bedankt voor de reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.