FrankieV Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 Kan het misschien zijn dat de steekas die in de tussenbak steekt, hol is?. Ik bedoel de as van de tussenbak naar het achterdiff. Ik heb reeds de hele behuizing met keerring vervangen en nog lekt ie olie. De steekas zelf is niet ingesleten. De as zelf en de keerring zijn nu kurkdroog. Er lijkt transmissieolie te lekken uit de kruiskoppeling????? De auto staat op een 2k gelakte vloer, en de olie komt echt daar ergens vandaan. Hij slingert de olie ook rond tegen de uitlaat en dergelijke. Het is niet veel, maar toch. Het uiteinde van de as in de kruiskoppeling lijkt te zijn voorzien van een bol dekseltje. Klopt dit? Is de as hol? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 Kan het misschien zijn dat de steekas die in de tussenbak steekt, hol is?. Ik bedoel de as van de tussenbak naar het achterdiff. Ik heb reeds de hele behuizing met keerring vervangen en nog lekt ie olie. De steekas zelf is niet ingesleten. De as zelf en de keerring zijn nu kurkdroog.Er lijkt transmissieolie te lekken uit de kruiskoppeling????? De auto staat op een 2k gelakte vloer, en de olie komt echt daar ergens vandaan. Hij slingert de olie ook rond tegen de uitlaat en dergelijke. Het is niet veel, maar toch. Het uiteinde van de as in de kruiskoppeling lijkt te zijn voorzien van een bol dekseltje. Klopt dit? Is de as hol? Ik heb exact hetzelfde probleen en vroeg me inderdaad hetzelfde af. De as die je bedoeld is de cardan- of aandrijfas. Tussenbak is al helemaal uit elkaar geweest en overal nieuwe pakkingen tussen gedaan. Bak en eindstuk zelf is kurkdroog op het oog...... Kruisjes en aandrijfas nat........... Heb nu uit pure wanhoop een nieuw ander achterstuk liggen en daar een nieuwe lagerbus en keerring in LATEN persen in Tiel. Hoop hem a.s. weekend te plaatsen. Als ie dan nog lekt, geef ik het op en blijf ik het oliepijl maar in de gaten houden Ruikt ook goed he die olie op je uitlaat. Veel succes met je speurtocht en hou me op de hoogte. Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 (bewerkt) die as is hol, alleen daar kan geen olie in komen, ik denk dat het vet is wat uit je lagers van je kruisje wordt geslingert, heb ik zelf namelijk ook, sorry, ik heb even te snel gelezen, dus mijn opmerking zal wel niet kloppen. January 26, 2009 bewerkt door Menno verkeerd gelezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankieV Geplaatst January 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 die as is hol, alleen daar kan geen olie in komen, ik denk dat het vet is wat uit je lagers van je kruisje wordt geslingert, heb ik zelf namelijk ook. Nee, het is echt rode/schone transmissieolie die op de grond ligt! Ik gebruik blauw vet om door te smeren. En de as/keerring/housing zijn nu kurkdroog. Het komt er echt uit bij de kruiskoppeling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 Vraag zou eigenlijk moeten zijn of de slip-yoke hol is en kan lekken naar de kruisjes toe. Bij mij is het teveel olie voor vet uit de kruisjes. Iedere stop bakent die zijn territorium af, maar dat schijnt normaal te zinn voor een Jeep. Mijn parkeerplaats ziet er ook niet echt meer proper uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 (bewerkt) Vraag zou eigenlijk moeten zijn of de slip-yoke hol is en kan lekken naar de kruisjes toe. De slip-yoke is hol, in die zin dat die over het uitgaande deel van de as uit de tussenbak schuift. Het enige wat ik kan bedenken is dat de kering om die tussenbak as niet goed zit of niet is vervangen. De kering zit tussen 39 en 13 en is gekarteld. January 26, 2009 bewerkt door Kameel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 Zou het niet zo kunnen zijn dat je de auto een aardig stuk verhoogd hebt en geen SYE of TLC hebt? De yoke zal dan voor het grootste gedeelte niet meer IN de tussenbak zitten. Dat kan betekenen dat het dan langs de yoke kan sijpelen. Bij een ingeschakelde 4wd draait de aandrijfas (en dus de yoke ook) mee en kan dus het 'slingerende effect' geven? Tis maar een ideetje hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 Ik ben in ieder geval niet verhoogd, zelf iets ingezakt. Ik heb keering 38 en lagerbus 37 vervangen in het nieuwe neusstuk wat ik heb liggen en er binnenkort ondergaat. Heb een paar maanden geleden slechts 38 vervangen, zonder resultaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 (bewerkt) De slip yoke kan volgens mij lekken. Heb het ooit ook eens gehad. Dus het holle gedeelte lekte bij mij bij de yoke. Hoe het kan...tja??????? Foto is puur als voorbeeld. Hij lekte aan de yoke kant. Ik heb toen dat ronde gedeelte ingesmeerd met vloeibare pakking. January 26, 2009 bewerkt door Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 Als dat ding uit 2 delen is samengesteld, zou er inderdaad lekkage kunne optreden. Zeker als de achterkant ook nog 'ns met een dop o.i.d. is afgesloten, waar het op de foto op lijkt.... De keering vervangen is overigens meestal niet voldoende om het staartuk weer dicht te maken. Als het glijlager ingesleten is, is de keering zo weer stuk... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Downsouth Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 Bij mij zat er een klein scheurtje in dat ronde plaatje. Voorganger had hier ook een of ander goetje opgesmeerd dus zag ik het in eerste instantie ook niet waar het vandaan kwam. Troep weggehaald en toen zag ik hem iedere keer "zweten" nadat ik hem schoonmaakte. Ik heb er propje op gelast en zo probleem verholpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst January 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2009 De Yoke bestaat uit twee delen, in de yoke is een Deksel geperst van 3 mm dik. Door vervorming van de oren is er kans op een opening tussen het deksel en de yoke, je kan het deksel niet dieper in de yoke slaan door de pasrand die in de yoke zit. Je kan het rondom licht aflassen om de lekkage te verhelpen. suc6 Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankieV Geplaatst January 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2009 Als dat ding uit 2 delen is samengesteld, zou er inderdaad lekkage kunne optreden. Zeker als de achterkant ook nog 'ns met een dop o.i.d. is afgesloten, waar het op de foto op lijkt....De keering vervangen is overigens meestal niet voldoende om het staartuk weer dicht te maken. Als het glijlager ingesleten is, is de keering zo weer stuk... Ik heb bij mij al alles vervangen; Huis (36) Glijlager (37) Keerring (38) Meer is er niet volgens mij om het dicht te krijgen. Dat wordt dan denk ik de as demonteren en dichtlassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.