Spring naar bijdragen

motor heeft geen kracht meer :s


Recommended Posts

ik heb vandaag heel weinig gereden maar op de terugweg had de motor geen kracht meer... dit is heel raar het lampje van de motor brand ook...

ik heb vandaag alleen getankt onderweg... wat zou een probleem kunnen zijn? in het boekje staaat dat de brandstof van slechte kwaliteit kan zijn... maar dit is zo goed als niet mogelijk... ook had ik beetje moeite met mijn tank-dop te openen.. ze was vastbevroren....

khoop dat het niet zo erg is als het lijkt :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb vandaag heel weinig gereden maar op de terugweg had de motor geen kracht meer... dit is heel raar het lampje van de motor brand ook...

ik heb vandaag alleen getankt onderweg... wat zou een probleem kunnen zijn? in het boekje staaat dat de brandstof van slechte kwaliteit kan zijn... maar dit is zo goed als niet mogelijk... ook had ik beetje moeite met mijn tank-dop te openen.. ze was vastbevroren....

khoop dat het niet zo erg is als het lijkt :wacko:

je zou misschien de polen van de accu kunnen halen daarna tegen elkaar aan houden.

daarna weer monteren en starten op deze manier komt de computer weer in de fabrieks afstelling dat hielp bij mij in elk geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou eens beginnen met het uitlezen van de storingen. Daarna zou je inderdaad kunnen proberen de computer te resetten.

Schakelde de auto overigens nog wel goed, of was het over gesprongen op noodloop?

Tankdop wil bij de WJ wel eens vaker vast vriezen, dat is ook de reden waarom ik altijd slotontdooier bij me heb in de winter periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad eerst de computer maar eens resetten als het daarna nog problemen geeft dan kun je stuk voor stuk andere dingen gaan uitsluiten.

Mogelijkheden:

- Injector lekkage

- Lucht in het systeem door bijv lekke drukregelaar

- retourleiding lek, tenminste de aansluitingen bovenop de injectoren

en zo nog een paar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb vandaag heel weinig gereden maar op de terugweg had de motor geen kracht meer... dit is heel raar het lampje van de motor brand ook...

ik heb vandaag alleen getankt onderweg... wat zou een probleem kunnen zijn? in het boekje staaat dat de brandstof van slechte kwaliteit kan zijn... maar dit is zo goed als niet mogelijk... ook had ik beetje moeite met mijn tank-dop te openen.. ze was vastbevroren....

khoop dat het niet zo erg is als het lijkt :D

deze morge was het opgelost na een kilometer rijden wss slechte diesel getankt :lol:

Waar heb je getankt? Beide keren verschillende pomp?

Normaal gesproken tank je nu winter diesel, die is goed bestand tegen lage temperaturen. (vlokt veel later)

Uiteraard zijn er, net als met LPG, tankstations die het zomerproduct gewoon verkopen.

Het zou allemaal kunnen kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar heb je getankt? Beide keren verschillende pomp?

Normaal gesproken tank je nu winter diesel, die is goed bestand tegen lage temperaturen. (vlokt veel later)

Uiteraard zijn er, net als met LPG, tankstations die het zomerproduct gewoon verkopen.

Het zou allemaal kunnen kloppen.

Vlokken bij deze matige vorst? Mag het niet hopen,toch? Dan tank je wel echt pure parrafine!

-toelichting: uitvlokken van diesel wordt veroorzaakt doordat de paraffine die erin zit kristaliseert bij afkoeling. Om dat te bestrijden voegt de oliemaatschappij 's winters enkele procenten lichtere fracties (meestal petroleum) toe. Als het goed is....

bewerkt door l'ours alpin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertel Kameel wat..... Die tankt voor z'n beroep :lol:

Overigens zijn er vele mogelijkheden waarom een diesel niet meer trekt. Vlokken is er daar slechts één van, hoewel de motor daarvan niet alleen slecht trekt, maar ook slecht loopt of zelfs geheel afslaat.

Als de motor verder goed loopt ( mooi stationair enzo) kun je denken aan wegvallen van de turbodruk ( wastgate??), dichtzittend luchtfilter, verstopte uitlaat ( roetfilter en/of kat), enz..

Tegenwoordig komen daar dan de mogelijke electronische storingen nog bij...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertel Kameel wat..... Die tankt voor z'n beroep :lol:

Dat had-ie me al eens verteld. De toelichting was vanzelfsprekend dan ook niet voor hem bedoeld maar meer in algemene zin. We proberen hier toch kennis over te dragen? :D

Overigens lijkt het probleem te zijn opgelost, dus ik kwam weer eens als mosterd na de maaltijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...