Nikonised Geplaatst January 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2009 (bewerkt) Hoi allemaal, even wat vragen aan de CJ7 kenners. Ik heb een 4.2 ltr lijn motor van 1985. Deze heeft stuurbekrachtiging en een brede riem met groeven. Ergens komt een heel iritant snerpent geluid vandaan, maar alleen als het koud is. De riem ziet er goed uit, als ik de geleiderollen inspuit met siliconenspray is het even weg lijkt 't. Toch verdenk ik de riem wat die kan ik redelijk eenvoudig tussen duim en wijsvinger een "kantelen". Nu zijn mijn vragen: Waar kan ik zo'n riem krijgen en is het noodzakelijk om de geleiderollen (hoe heten die dingen in het engels?) direct te vervangen of is het zinloos en blijf ik dat probleem houden in de kou? January 28, 2009 bewerkt door Nikonised Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst January 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2009 Hoi allemaal, even wat vragen aan de CJ7 kenners.Ik heb een 4.2 ltr lijn motor van 1985. Deze heeft stuurbekrachtiging en een brede riem met groeven. Ergens komt een heel iritant snerpent geluid vandaan, maar alleen als het koud is. De riem ziet er goed uit, als ik de geleiderollen inspuit met siliconenspray is het even weg lijkt 't. Toch verdenk ik de riem wat die kan ik redelijk eenvoudig tussen duim en wijsvinger een "kantelen". Nu zijn mijn vragen: Waar kan ik zo'n riem krijgen en is het noodzakelijk om de geleiderollen (hoe heten die dingen in het engels?) direct te vervangen of is het zinloos en blijf ik dat probleem houden in de kou? probeer u riem eens wat te spannen. als hij het dan ng doet vervang dan u riem. die loop wieletjes heb je deze als eens af ghd?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst January 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2009 hallo een breede riem je bedoelt een snaar als die te slap staat gewoon stellen met stuurpomp en kijken of het weg is en snaar kan je er af halen en halen bij automaterialen zaak kijk op foto geen gelijde rollen alleen waterpomp poeli en krukas poeli misschien heb jij geen cj blok maar een wrangler 4.0 ho Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst January 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2009 is er dan verschil in de 4.2 motoren?? want ik heb een 4,2 lijn en daar heb ik de krukas poelie, de poelie van de alternator poelie van de servo pomp, de poelie wat de vent aandrijft en dan die 2 loopwielen van boven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2009 Blijkbaar is er verschil, op de 85'er heb ik een multiriem en op de 78'er zitten v-snaren. Ik kan wel nog eens kijken of ik via de stuurbekrachtigingspomp nog kan spannen, want ik dacht dat het spannen alleen via de geleide rollen kon.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst January 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2009 multiriem bij fexion of eriks halen.... mogelijk zelfs op voorraad, denk wel dat Nico hem ook heeft liggen (ga ik wel van uit). Controleren door hem erat te halen en naar de anderekant eens te buigen als er dan allemaal scheurtjes op zitten dan liefst vervangen. Het kan zijn dat de lagers van of de waterpomp het zijn of van de stuurpomp.... indien waterpomp dan zou er mogelijk ook al wat speling op kunnen zitten... Stuurpomp kan ook maariets minder kans op denk ik... Goed onderzoeken dus.... Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst January 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2009 Blijkbaar is er verschil, op de 85'er heb ik een multiriem en op de 78'er zitten v-snaren. Ik kan wel nog eens kijken of ik via de stuurbekrachtigingspomp nog kan spannen, want ik dacht dat het spannen alleen via de geleide rollen kon.. normaal kan je via je alternatot en servopomp aanspannen. denk da V-snaren op een V blok zitten. waarom denk je dat je enkel kan spannen via de leidings wieletjes? normaal kunnen deze niet verplaatst worden? of heb ik het mss fout? multiriem bij fexion of eriks halen.... mogelijk zelfs op voorraad, denk wel dat Nico hem ook heeft liggen (ga ik wel van uit). Controleren door hem erat te halen en naar de anderekant eens te buigen als er dan allemaal scheurtjes op zitten dan liefst vervangen. Het kan zijn dat de lagers van of de waterpomp het zijn of van de stuurpomp.... indien waterpomp dan zou er mogelijk ook al wat speling op kunnen zitten... Stuurpomp kan ook maariets minder kans op denk ik... Goed onderzoeken dus.... Succes! is de waterpomp normaal niet aan gedreven via de distributie??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2009 (bewerkt) Multiriem is niet gebruikelijk op een 4.2. Maar kan natuurlijk eens omgebouwd zijn. Spannen kan meest met dynamo, stuurbekrachtingingspomp of met een spanrol. Probeer de riem eerst iets strakker te stellen, gaat het geluid niet weg, dan riem losnemen en alle poulies en aangedreven delen stuk voor stuk -op zwaar of ruw lopen- controleren. Als je een nieuw wilt monteren, neem de oude dan gewoon mee naar de automatrialenhandel. January 28, 2009 bewerkt door Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2009 Multiriem is niet gebruikelijk op een 4.2. Maar kan natuurlijk eens omgebouwd zijn. Spannen kan meest met dynamo, stuurbekrachtingingspomp of met een spanrol. Probeer de riem eerst iets strakker te stellen, gaat het geluid niet weg, dan riem losnemen en alle poulies en aangedreven delen stuk voor stuk -op zwaar of ruw lopen- controleren. Als je een nieuw wilt monteren, neem de oude dan gewoon mee naar de automatrialenhandel. Hmm.. ik dacht dat het allemaal redelijk origineel was, wat ik had..Ik zal eens foto's maken van beide motoren. Misschien dat jullie zien of het origineel is of niet.. thnx:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
overlander Geplaatst January 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2009 multiriem was ook standaard in cj alles past van een met v-snaren (wel de poelies overzetten)alleen de waterpomp niet deze draait de andere kant op gewoon nieuwe riem bestellen en het gesnierp is weg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst January 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2009 Hmm.. ik dacht dat het allemaal redelijk origineel was, wat ik had..Ik zal eens foto's maken van beide motoren. Misschien dat jullie zien of het origineel is of niet..thnx:bye1: ik dacht da ook bij mij. ik heb ook een multiriemstaan en in mijn repair manual staat da der multi riem of V snaar op staat:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst February 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 (bewerkt) Hoi zoals belooft, voor de CJ kenners: De rode klepdeksel is de motor van de 78'er CJ 7 en de zwarte klepdeksel van de 85'er CJ7 Kan iemand van jullie zien of dit origineel is? Het gaat me met name om de riem die ik moet hebben, dat ik niet de verkeerde krijg als ik moet bestellen.. February 2, 2009 bewerkt door Nikonised Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst February 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 Meet in ieder geval de oude riem op en geef de lengte door als je gaat bestellen. Of het een orginele riem is is van een fotootje niet te zien en dan nog kunnen er verschillen in zitten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst February 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2009 Hoi zoals belooft, voor de CJ kenners:De rode klepdeksel is de motor van de 78'er CJ 7 en de zwarte klepdeksel van de 85'er CJ7 Kan iemand van jullie zien of dit origineel is? Het gaat me met name om de riem die ik moet hebben, dat ik niet de verkeerde krijg als ik moet bestellen.. de 85'er heeft de zelfde blok als de mijne. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst February 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 de 85'er heeft de zelfde blok als de mijne. En is dat origineel met een multiriem? of is het naderhand omgebouwd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst February 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2009 naderhand opgebouwt er is geen cj geleverd met multieriem volgens mijn originele jeep werkplaats boeken tot 86 zo staat het in mijn boeken met onderdeel nr erbij wrangler was wel met multieriem lieg ik liegt het werkplaats boek wat zo dik is als 3 telefoon boeken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst February 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2009 ik weet ni of da zo was of ni denk het ook ni want mijne blok is al ee,ns gewisselt. ma ik weet het in de week te zeggen dan ga ik na flor plevoets en die zal da welweten:lol:. ma ik denk ook ni da die multi riem orgineel is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst February 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2009 kan het niet zijn dat dit een wrangler 4.2 is en dat die later is ingebouwd in de cj7? Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.