fransdemers Geplaatst January 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2009 (bewerkt) Ik bedoel dus de twee steekassen die vanuit het diff naar het L en R voorwiel gaan. ik ben met de WJ naar Novoto Jeep geweest. Daar hebben ze een testrit gedaan en daarna hem op de brug gezet. Geluisterd met de stethoscoop en de diagnose is: we weten het dus niet. zowel de wiellagers, als gans het diff huis vooraan maakt redelijk lawaai. Om nu te kunnen vaststellen of het wiellagers of diff zijn zou ik eens die voorste steekassen eruit halen. Maar nu de vraag: is er dan geen gevaar dat er olie uit het differentieëel begint te lekken via de asbuis aan elk wiel ? en hoe zit het met de ABS tanden ? January 30, 2009 bewerkt door fransdemers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2009 Die steekassen kun je wel demonteren, maar dan mag je er niet mee rijden, als je tenmiste de wielen onder de jeep wilt houden.... Het eventueel verliezen van olie is daarbij vergeleken een kleinigheidje... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2009 maar dan mag je er niet mee rijden Ook niet een klein beetje ? Om te zien of het geluid er nog is ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2009 Ook niet een klein beetje ? Om te zien of het geluid er nog is ? Nee zou het niet doen, zonder gemonteerde steekassen lopen je wiellagers uit elkaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 Nee zou het niet doen, zonder gemonteerde steekassen lopen je wiellagers uit elkaar. Of kruisje eruit halen en het deel wat je lager in gaat terug zetten, toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 Of kruisje eruit halen en het deel wat je lager in gaat terug zetten, toch? Inderdaad, ook een optie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 Of kruisje eruit halen en het deel wat je lager in gaat terug zetten, toch? + een vod in de asbuis proppen, anders kan je een oliespoor achter laten... Heeft een WJ dan kruisjes? (mijn ZJ heeft homokineten) Als het lagerhuis van een TJ past, mag je er hier twee lenen, dan kan je 't testen met alles gemonteerd... Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 Hoi geert, alvast bedankt. weet ik niet wat er scheelt hier met die WJ, dat geluid verandert dag na dag... ik vermoed de schouderlagers van de diff, want als je even links en rechts draait met het stuur aan 80 km/u hoor je het geluid veranderen. lagers van de wielen denk ik niet want bij het uitbollen verandert de toonhoogte ook. ik denk niet dat die steekassen met kruisjes zijn hier... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 Heb je al eens een stukje gereden zonder voorste cardan? Kan daar een kruisje zijn die aan vervanging toe is, of 't kniegewricht... Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst February 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2009 als je wilt, kun je vrij eenvoudig zonder steekassen rijden. Je moet dan 2 bouten met ringen en moeren door de voorfusees doen en 2 proppen in de lege buizen. [ is een klassieke methode om naar huis te rijden na een 'pechje'] siert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2009 als je wilt, kun je vrij eenvoudig zonder steekassen rijden. Je moet dan 2 bouten met ringen en moeren door de voorfusees doen en 2 proppen in de lege buizen.[ is een klassieke methode om naar huis te rijden na een 'pechje'] siert Dan zou ik liever een paar eindstukken van steekassen in m'n gereedschapskist gooien, zodat je de methode van Utah gemakkelijk kunt toepassen. Met een bout, een moer en een paar ringen heb je niet echt controle over de kracht die je gebruikt om het lager bijeen te houden. Maar het kan zeker..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2009 Dus in feite, als je van het gehuil van de schouderlagers in het diff wil af zijn, slijp je gewoon 10 cm van je steekassen af en monteert ze opnieuw ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2009 en de wielen laten draaien los van de grond, kun je dan niet beter de geluiden horen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst February 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2009 Heb je al eens een stukje gereden zonder voorste cardan? Kan daar een kruisje zijn die aan vervanging toe is, of 't kniegewricht...Geert Deze zou ik zeer zeker proberen bij mij ZJ 4.0 1997 maakt het voor diff ook lawaai voorste as even eruit gehaald (paar boutjes 5 min werk) zit bij mij denk ik in R&P aandrijving gr ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.