Spring naar bijdragen

luchtfilters


defsomeday
 Share

Recommended Posts

K&N is één van de vele merken die hierin voorziet maar zonder meer de bekenste.

Ik maak er al enkele jaren gebruik van en ben er content mee.

Persoonlijk vind ik dat iedereen die offroad rijdt een uitwasbaar filter zou moeten hebben.

Ik heb hier echt heel veel mensen gehad die met papieren filters rondreden en er nooit naar keken.

Gevolg; gescheurde filters of motoren die slecht draaiden, terwijl de oorzaak zo simpel is.

Dat filter zit er niet voor niets en is het behoud van je motor !!!

Maar even terug naar je vraag;

Voordelen van een K&N;

-Uitwasbaar dus niet steeds een nieuw filter kopen.

-Vermogenswinst ( al is het niet merkbaar )

-Betere bescherming tegen waterspatten

-gaat niet kapot bij een ''backfire''

Let wel op als je een ander merk koopt dat je niet een simpel ''sportfilter'' koopt zoals je dat in tuningshops ziet, die zijn zeker niet opgewassen tegen de vuiligheid die wij tegenkomen !!

En ja, ik verkoop K&N filters..:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Darkwolf,

Dank voor je uitleg, ik heb er nog 1 vraagje over; mijn originele luchtfilter zit dus in een rechthoekig plastic bakje, moet ik dit bakje vervangen of past zo een k&n filter in de originele behuizing?

En ja ik ben wel geintereseerd in de aankoop ervan ik zal je na 15 feb een mailtje sturen.

Tot later!:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff nog een opmerking of twee, omdat k&n filters bij verschillende motoren heel andere dingen kan opleveren:

-Bij de 4 liter is er geen vermogens winst, simpelweg omdat de originele filter al meer dan genoeg capaciteit heeft. Hij past er zo in..

-Als je niet netjes de filter uitwast, of van jezelf weet dat je daar wat laks in gaat worden, hou het dan bij een papieren. Dat is nog altijd beter dan een vervuilde katoenen filter.

*edit, menno was me voor. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zegt dus dat de filter bij slecht onderhoud problemen gaat geven.

Ok kan ik mee leven, dze krijgt het zelfde respect als de gehele jeep!

dus geen meer vermogen vind ik eigenlijk flauw

En deze past dan wel in die plastieke behuizing

Ja, de rechthoekige 'inleg filter' van K&N past er zo in.

Prima filter verder hoor, als je hem maar netjes regelmatig schoonmaakt en invet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist niet dat er bij een 4.0 geen vermogens winst was, ik weet wel dat ze zeggen dat het bij een 4.2 bv. wel zo is maar zelf merk ik er niks van..:whistle:

Wat het schoonhouden betreft ben ik het zeker met jullie eens maar mijn ervaring is dat een papieren filter al vervangen moet worden voordat een K&N filter uberhaubt aan een schoonmaakbeurt toe is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de vermogenswinst van luchtfilters, inlaatspruitstukken en uitlaatspruitstukken zijn vooral bij hogere toeren merkbaar.

KLIK

Hier een zogenaamde Dyno-Chart van een 3.8L 2007 Wrangler met K&N inlaat systeem, vermogenswinst van 8 PK wordt pas bij 4800 toeren per minuut gehaald. tegen die tijd ga je eerder sneller door de gewichts afname in je brandstof tank :whistle:

in het normale werkgebied is de winst maar 1 of 2 PK.

Ander iets is de uitlaat, inlaat en uitlaat altijd samen aanpassen, goed lucht aanzuigen (weinig weerstand) heeft geen zin als de lucht niet sneller door de uitlaat (katalysator) weg kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes and I like it I LIKE IT:lol:

Ik heb mij laten wijs maken dat een ronde luchtfilter van edelbrock veel meer koelere lucht ademt dan een originele? kan da kloppen?

zo zou ik mijn probleem dat ik warme lucht aanzuig kunnen verhelpen, had heb nog steeds het probleem dat het enkel s'avonds is dat mijn jeep door meer zuursof in de liucht,beter gaat rijden.

Samen met de header van Borla en zo ne luchtfilter gaat da wel wa geven maar eerst nog wa afwachten dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in het normale werkgebied is de winst maar 1 of 2 PK.

Ander iets is de uitlaat, inlaat en uitlaat altijd samen aanpassen, goed lucht aanzuigen (weinig weerstand) heeft geen zin als de lucht niet sneller door de uitlaat (katalysator) weg kan.

Heb een volledige lijn van borla in rvs , van header tot uitlaat, wat je zegt is waar je voelt bij hoger toerental dat deze vanaf hier een hoger koppel geeft. man da ga wa geven!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ik zeg je dat je er niks van zult merken, misschien wel in theorie, maar probeer es uit in de praktijk, ik dacht het eerste uur ook dat het toch wel iets scheelde, maar dat zat natuurlijk tussen me oren, oude filter er weer in, proberen nieuwe filter (k&n) er weer op!! je merkt er geen klote van!!! ja is wel lekker om af en toe uit te spoelen, maar er rijdt hier nog een jeep al 3 jaar in de rondte en in terrein en elke dag 60km woon werk verkeer, die heeft hem nog geen 1x vernieuwd en loopt nog als een speer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook al 10 jaar geen probleem met mijn luchtfilter.

Maar doordat ik koelere lucht doorgeef zal volgens mij mijn jeep beter rijden.Daar ben ik zeker van, ik heb niet gezegd extra pk's maar wel hoger koppel bij hoger toerental.

Je droomt. Of gooi er de V8 in, dan merk je het inderdaad. :D

ff wakker schudden:

Je krijgt niet meer lucht, de standaard filter heeft meer capaciteit dan de motor vraagt. (ik zou niet weten hoe ik dit duidelijker kan aangeven)

Dus als je al meer pk's krijgt van je Borla set, dan heb je die nu ook al.

De aangezogen lucht wordt niet koeler zonder koelinstallatie.

Wil je meer pk's naar de wielen? Overbrenging veranderen. Dat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...