Spring naar bijdragen

Koud slecht starten 4.0


Limited 97
 Share

Recommended Posts

Hallo. Ik zou zeggen, begin eens met de vonkvoorziening te optimaliseren.

Als de accu warm is , hebben de bougies vonk genoeg, echter wanneer de door koude de capaciteit van de accu is terug gegaan, blijft er te weinig over.

Accukabels en klemmen. Accu zelf, Bougies, met kabels en verdeelkap met rotor.Bobine. Dit zijn allemaal zaken om eens natekijken en/of te vernieuwen.

Als dit alllemaal geen beter resultaat geeft, dan sensoren (CPS,CTS,MAP) en brandstofvoorziening. we horen het wel. :whistle:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzinedruk kan ook een issue zijn. Na een tijdje stilstaan valt dan de druk weg en die moet eers weer opgebouwd worden.

Probeer eens om de auto een keer of 4 op contact te zetten alvorens te starten. Doe dit met tussenpozen van een seconde of 10.

Start 'ie daarna goed, weet je genoeg.

Het vaststellen van de oorzaak van dat eventuele drukverlies is ook weer een uitdaging... Maar probeer eerst bovenstaande eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit het motorblok wat geteiserd is met 600 ml ATF olie.

referentie: topic motoren

Haha Ik doe dat ook weleens. Gaat uitstekend . Komt eindelijk de aangebakken troep van 16 jaar los. Wel filtertje vernieuwen.

Als je halfsynthetisch olie gebruikt, dan is het met toevoeging van 600 ml ATF (10%), een volle syntheet geworden.:(

bewerkt door wim hoppenbrouwers
ik struikelde over mijn eigen woorden. LOL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzinedruk kan ook een issue zijn. Na een tijdje stilstaan valt dan de druk weg en die moet eers weer opgebouwd worden.

Probeer eens om de auto een keer of 4 op contact te zetten alvorens te starten. Doe dit met tussenpozen van een seconde of 10.

Start 'ie daarna goed, weet je genoeg.

Het vaststellen van de oorzaak van dat eventuele drukverlies is ook weer een uitdaging... Maar probeer eerst bovenstaande eens.

Haha Ik doe dat ook weleens. Gaat uitstekend . Komt eindelijk de aangebakken troep van 16 jaar los. Wel filtertje vernieuwen.

Als je halfsynthetisch olie gebruikt, dan is het met toevoeging van 600 ml ATF, een volle syntheet geworden.:bye1:

Ik hou het voorlopig op de electronica en vocht.

Bij nog meer problemen gaat ie de deur uit namelijk, vind het voorlopig wel genoeg zo.:B

Vreemd dat het tikkende blok na 200km ATF olie :bye1::frusty:ineens niet zo goed meer wil

starten, maar goed het zal dan wel aan mij liggen:whistle::(:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gebeurd er nog meer dan als er ATF in is geweest, alles komt los, maar met het vervangen van het filter is dan niet het blok weer schoon ?

Of gaat er nog meer los zitten ?

ATF is een 'paardemiddel'. Het kan niet goed tegen de hitte zoals motorolie, sommige additieven in de ATF verbranden gewoon als je te lang rond blijft rijden. Die kunnen weer achterblijven en dat is ook weer niet best..

Ik heb geen ervaring met de gevolgen daarvan, maar zo te lezen wordt ie binnenkort uit elkaar gehaald.

Dan weten we vast meer. :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan de link tussen startproblemen en het gebruik van ATF niet zo goed plaatsen. Temeer niet, omdat 'ie het warm blijkbaar wél goed doet.

Motoren met compressieverlies langs de zuigers zullen juist koud betere compressie hebben, omdat de motorolie dan dikker is en de afdichting dus beter.

Dus dat ATF de veroorzaker is van de startproblemen denk ik niet. Dat het spruitstuk eraf geweest is, en dus de brandstofleidingen op z'n minst bewogen zijn, lijkt me dan eerder iets om je op te concentreren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...