Limited 97 Geplaatst February 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2009 Ik moet de startmotor tegenwoordig wel heel lang laten draaien voordat er iets gebeurd. Warm start ie perfect.. Onlangs is het spruitstuk losgeweest, wellicht is er een verband. Is er een soort koudestart regelaar die ik controleren ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst February 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2009 (bewerkt) Hallo. Ik zou zeggen, begin eens met de vonkvoorziening te optimaliseren. Als de accu warm is , hebben de bougies vonk genoeg, echter wanneer de door koude de capaciteit van de accu is terug gegaan, blijft er te weinig over. Accukabels en klemmen. Accu zelf, Bougies, met kabels en verdeelkap met rotor.Bobine. Dit zijn allemaal zaken om eens natekijken en/of te vernieuwen. Als dit alllemaal geen beter resultaat geeft, dan sensoren (CPS,CTS,MAP) en brandstofvoorziening. we horen het wel. February 5, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst February 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 Is dit het motorblok wat geteiserd is met 600 ml ATF olie. referentie: topic motoren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst February 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 yep ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst February 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 zal die nu wel compleet overleden zijn:(:( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst February 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 Ha, nee hoor, rijdt nog vrolijk en tikkend rond ! Volgende week krijgt ie een open hart operatie..gelijk alle electriek vervangen en start ie ook weer goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 Benzinedruk kan ook een issue zijn. Na een tijdje stilstaan valt dan de druk weg en die moet eers weer opgebouwd worden. Probeer eens om de auto een keer of 4 op contact te zetten alvorens te starten. Doe dit met tussenpozen van een seconde of 10. Start 'ie daarna goed, weet je genoeg. Het vaststellen van de oorzaak van dat eventuele drukverlies is ook weer een uitdaging... Maar probeer eerst bovenstaande eens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst February 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 (bewerkt) Is dit het motorblok wat geteiserd is met 600 ml ATF olie.referentie: topic motoren Haha Ik doe dat ook weleens. Gaat uitstekend . Komt eindelijk de aangebakken troep van 16 jaar los. Wel filtertje vernieuwen. Als je halfsynthetisch olie gebruikt, dan is het met toevoeging van 600 ml ATF (10%), een volle syntheet geworden. February 7, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers ik struikelde over mijn eigen woorden. LOL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst February 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 Ik hou het voorlopig op de electronica en vocht. Bij nog meer problemen gaat ie de deur uit namelijk, vind het voorlopig wel genoeg zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst February 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 Benzinedruk kan ook een issue zijn. Na een tijdje stilstaan valt dan de druk weg en die moet eers weer opgebouwd worden.Probeer eens om de auto een keer of 4 op contact te zetten alvorens te starten. Doe dit met tussenpozen van een seconde of 10. Start 'ie daarna goed, weet je genoeg. Het vaststellen van de oorzaak van dat eventuele drukverlies is ook weer een uitdaging... Maar probeer eerst bovenstaande eens. Haha Ik doe dat ook weleens. Gaat uitstekend . Komt eindelijk de aangebakken troep van 16 jaar los. Wel filtertje vernieuwen. Als je halfsynthetisch olie gebruikt, dan is het met toevoeging van 600 ml ATF, een volle syntheet geworden. Ik hou het voorlopig op de electronica en vocht.Bij nog meer problemen gaat ie de deur uit namelijk, vind het voorlopig wel genoeg zo. Vreemd dat het tikkende blok na 200km ATF olie :frusty:ineens niet zo goed meer wil starten, maar goed het zal dan wel aan mij liggen:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst February 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 Wat gebeurd er nog meer dan als er ATF in is geweest, alles komt los, maar met het vervangen van het filter is dan niet het blok weer schoon ? Of gaat er nog meer los zitten ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst February 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 Tja zuigerveren en schraapveren:huh: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2009 Wat gebeurd er nog meer dan als er ATF in is geweest, alles komt los, maar met het vervangen van het filter is dan niet het blok weer schoon ?Of gaat er nog meer los zitten ? ATF is een 'paardemiddel'. Het kan niet goed tegen de hitte zoals motorolie, sommige additieven in de ATF verbranden gewoon als je te lang rond blijft rijden. Die kunnen weer achterblijven en dat is ook weer niet best.. Ik heb geen ervaring met de gevolgen daarvan, maar zo te lezen wordt ie binnenkort uit elkaar gehaald. Dan weten we vast meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2009 Ik kan de link tussen startproblemen en het gebruik van ATF niet zo goed plaatsen. Temeer niet, omdat 'ie het warm blijkbaar wél goed doet. Motoren met compressieverlies langs de zuigers zullen juist koud betere compressie hebben, omdat de motorolie dan dikker is en de afdichting dus beter. Dus dat ATF de veroorzaker is van de startproblemen denk ik niet. Dat het spruitstuk eraf geweest is, en dus de brandstofleidingen op z'n minst bewogen zijn, lijkt me dan eerder iets om je op te concentreren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst February 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2009 Tja. Misschien is er een vacuumlek via het spruitstuk. MAP sensor is daarom bij het starten van slag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst February 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2009 Opgelost, verdeelkap contactpunten waren allemaal versleten en wit gecorrodeerd. Vervangen en start weer goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.