Spring naar bijdragen

Verwijderen en stallen hardtop


msbox
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben op zoek naar ideeen hoe ik in mijn eentje de hardtop kan verwijderen en terugplaatsen zonder dat ik iets aan het plafond hoef te bevestigen (gehuurde schuur). Daarnaast wil ik de hardtop en deuren zo stallen dat ze weinig ruimte in beslag nemen.

Ben benieuwd naar jullie ideeen.

Groet,

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn karretjes die je hardtop recht op zetten en dan kun je je deuren in dat karretje er bij hangen. die zijn op internet te vinden bij 4wd.com maar wel belachelijk duur, voor wat het eigenlijk inhoud. Is mss wel zelf te maken of laten te maken.

dit is het.

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=3457

images.ashx?i=09D0016.jpg&partNo=MWH&w=380

Om hem in je eentje er af te halen zou ik niet weten. is wel heel opgaven zonder takel o.i.d

:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In je eentje is zo'n dakje toch best zwaar zelf heb ik zo'n stapel liftje. op een accu.. werkt perfect en zijn gebruikt nog wel te kopen ook.. daarna zet ik het dak achterover op een pallet en met de palletwagen rij ik hem de hoek ik... Mja heb je wel een palletwagen nodig :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hoef niets meer toe te voegen aangezien mijn linkje er al tussen staat :P

oh het weer word al beter, kan niet wachten tot de softtop er weer op gaat!:bye1: maar idd, je moet heel even met zijn 2-en zijn, maar er is altijd wel iemand die even hem van de auto wilt tillen en op de hardtop kar wil zetten. Daarna rij ik hem de tuin in, dat kan heel makkelijk alleen. Zeiltje erover en de hele zomer staat hij weer netjes.

Jeepgroet!:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je het alleen wilt doen moet je een frame maken dat sterk genoeg is om hem op te takelen. denk daarbij aan het frame van een partytent maar dan zwaarder waar je de buizen van uit elkaar kunt halen.

dan rij je de jeep onder het frame en takelt hem iets omhoog zodat je weg kunt rijden. dan laten zakken en achterover stallen op een karretje zoals in vorige postjes beschreven. Zonder takel kun je hem nooit alleen verwijderen.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...