Spring naar bijdragen

Dakar 2005


87wrangler
 Share

Recommended Posts

Velen van ons zouden maar wat graag (mee)rijden in één van de auto's of truck's.. yes.gif

De officieële Dakar website: www.dakar.com

Zelf volg ik vooral de Nederlandse Truck's! Daarom hieronder de site's van de teams:

Hans Bekx Teamsport (Hans Bekx)

Team Gauloises de Rooy ( Jan en Gerard de Rooy)

GINAF Rally Power ( Wuf van Ginkel) Deze eerst, Darkwolf wink.gif

Natuurlijk zijn er nog meer website's van diverse Nederlandse en buitenlandse team's! Weet je er één? Post 'm hier, en laat ons meegenieten!!! worshippy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Dec 14 2004, 17:11

Hans Bekx heeft overigens weer mijn voorkeur. (polletje? wink.gif )

<div align="right">

mmmmmhh,ik ben natuurlijk voor het ginaf rally power-team!! smile.gif

lijkt me wel fantastisch om met zo'n truck de dakar te racen...zwaar maar bovenal fantastisch... yes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt er via een van de links hierboven ook bijkomen, maar ik vond 'm toch de moeite voor een directe link:

Team "Art of Speed" van Jackie Loomans en Noël Essers bereidt zich in Tunesië voor op de Dakar 2005. Daar maakt Gella Vandecaveye voor het eerst kennis met navigatie, zand en duinen ...

-KLIK- en zie een prachtig videoverslag van de test in Tunesië!! thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier de site van RTL, met uitzend schema. smile.gif

Wie heeft er weet van de deelname van een Jeep?

Zover ik kan zien, 1 Jeep deze Parijs-Dakar.
304  Majchrzak Maciej(ploeg) 

Dominiak Maciej(bestuurder)

Jeep  Wj 

Polska 

Autotraper(team) 

Link naar fan (?) site van 2003 met pics van de Jeep...

Vorig jaar:

fot9.jpg

fot10.jpg

fot11.jpg

fot15.jpg

fot17.jpg

hier alle foto's... cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hans Bekx gaat al lekker...

De Dakar 2005 had voor de mannen van Hans Bekx teamsport niet beter kunnen beginnen. Met een tijd van 5.20 minuut rond pakte Hans Bekx de eerste plaats tijdens de proloog op het strand van Barcelona. Dat zegt natuurlijk nog helemaal niets over het verdere verloop van de rally, maar gezien het feit dat de meeste trucks er toch stevig overheen gingen op het Spaanse zand betekent het in ieder geval dat de auto de strijd met de giganten goed aan kan. Hans Bekx bleef er zelf heel nuchter onder. ,,Ik weet dat het helemaal niets voorstelt, de wedstrijd wordt in Afrika gewonnen en niet hier op het strand, maar voor mijn team vind ik het een geweldige opsteker. Ze hebben het hele jaar keihard gewerkt om alles in topconditie te krijgen en dan is dit een goed begin.’’
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag weer een mooie DAF dag! Gerard eerste, Jan 3e en Hans 5e!

Hans heeft nog steeds kans op de eerste plaats in Dakar, maar dan moet de Kamaz van Kabirov wel met problemen komen te staan...

Domper: Wuf v. Ginkel ligt eruit.... sad.gif De afgelopen nacht zo ijverig vastgelaste vooras heeft het niet gehouden... Jammer...

Bij de auto's lijkt de overwinning naar Peterhansel te gaan, Mitsubishi flikt het 'm weer....

De Bowler van Chris Leyds doet het ook prima: nu 13e overall, een top tien positie is in zicht!

ph34r.gif Bij de motoren helaas geen stage vandaag, ivm het het verongelukken van Fabrizio Meoni is het eerste gedeelte van de marathon etappe afgelast. Verder reden alle andere deelnemers vandaag met een rouwband aan de spiegel.

Tja, wat moet je er van zeggen... Persoonlijk vind ik het wel een beetje hypocriet... Als Jose-Manuel Perez na een ongeval overlijd, gaat de rallye gewoon door en nu wordt er een rouwperiode ingelast....

Begrijp me goed: Het is heel erg dat Meoni na een crash is overleden, maar is het erger dan Perez? Dat de organisatie iets ter nagedachtenis doet, is m.i. terecht. Maar noem dan in dat geval ook de naam van Perez, ook hij was deelnemer aan dezelfde rallye.... Of is dan nou alleen mijn mening?

Laten we in ieder geval hopen dat er verder geen (ernstige)ongelukken meer gebeuren, en genieten van al het moois wat de Dakar 2005 verder nog laat zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...