Menno Geplaatst December 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 nadat ik de problemen heb opgelost met de brandstofpomp, is me motor niet meer hetzelfde als vroeger, als hij koud is rijdt ie perfect, maar zodra hij warm is en ik wil gas geven houd ie in, zodra ik half gas geef is er niks aan de hand, ik heb dus een nieuwe brandstofpomp, benzinefilter. lambdasensor, en bobine heb ik met een andere jeep uitgewisseld werkt ook niet, luchtfilter schoongemaakt, niks hielp! waar kan ik nog meer naar kijken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 ik zou de brandstofdruk eens controleren.... En zitten alle vacuum slangen goed vast, zijn ze niet poreus, enz... ( brandstofdruk wordt, dacht ik, ook dmv vacuum geregeld) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 14, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 zitten die slangetjes misschien boven op de tank (ik hoop het niet) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 Nee, bij je inlaatspruitstuk op de motor... Daar zit je drukregelaar ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 14, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 nou ga ik daar zo es effe bij kijken en hopen dat ik het daar kan vinden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 Misschien de eerder besproken TPS-sensor?? Das het links boven zwarte gedeelte. Haal anders ook ff het onderste zwarte gedeelte eraf plus het metalen deel wat daar aan vast zit. Je ziet de 2 torx zitten. Wat ik me kan herinneren zijn het er 4. Maak dit allemaal goed schoon. Dit zal namelijk vuil kunnen zijn en schoon werkt het beter, zeggen ze. Ik heb het zo maar ff geschreven omdat ik niet weet hoe alles precies heet. Ik hoop dat je het begrijpt. Succes ermee...... en hou ons op de hoogte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 Zou kunnen... maar wel toevallig, na werzaamheden aan het brandstofsysteem... Maar als de druk goed is... komt het zeker in aanmerking! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 14, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 Originally posted by Utah@Dec 14 2004, 19:55 Misschien de eerder besproken TPS-sensor?? Das het links boven zwarte gedeelte. Haal anders ook ff het onderste zwarte gedeelte eraf plus het metalen deel wat daar aan vast zit. Je ziet de 2 torx zitten. Wat ik me kan herinneren zijn het er 4. Maak dit allemaal goed schoon. Dit zal namelijk vuil kunnen zijn en schoon werkt het beter, zeggen ze. Ik heb het zo maar ff geschreven omdat ik niet weet hoe alles precies heet. Ik hoop dat je het begrijpt. Succes ermee...... en hou ons op de hoogte. <div align="right">← is maar goed ook dat je niet weet hoe het allemaal heet want dan weet ik het helemaal niet meer hier heb ik te minste wat aan, plaatjes ben ik gek op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 14, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 Originally posted by 87wrangler@Dec 14 2004, 17:29 ik zou de brandstofdruk eens controleren.... En zitten alle vacuum slangen goed vast, zijn ze niet poreus, enz... ( brandstofdruk wordt, dacht ik, ook dmv vacuum geregeld) <div align="right">← ik durf het bijna niet te hard te zeggen maar hij doet het al stukken beter ik ga alleen nog effe de brandstof druk meten en dat ene metertje van utah uitelkaarhalen heb nu vacuumslangetjes losgehaald en weer opgezet en 1 vervangen (van de rembekrachtiger) die had ik een keer doormidden gehaald om er een toeter op te zetten die op vacuum ging, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 Wat gevonden dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 14, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 staat dat allemaal met elkaar in verbinding die vacuumslangetjes want ik ging die dikke van me rembekrachtiger vervangen en ging stukke beter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 Jazeker, als je "manifold vacuum" ( spruitstuk) niet voldoende laag wordt, kan dat de regeling van diverse systemen in de war sturen. Je brandstofdruk is er slechts één van. Ook je EGR ( uitlaatgasrecirculatie) kan hierdoor uitvallen of slecht gaan werken! Alle vacuum gestuurde systemen maken namelijk gebruik van de zelfde onderdrukbron: je spruitstuk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 14, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 nou bedankt maar weer ik denk dat ik hier een heel eind mee kom! als ik dit forum ook niet had (en de techneuten) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst December 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2004 Originally posted by Menno@Dec 14 2004, 22:04 nou bedankt maar weer ik denk dat ik hier een heel eind mee kom! als ik dit forum ook niet had (en de techneuten) <div align="right">← het kan heel goed zijn ( mits je natuurlijk met een carburateur-motor rijdt ) dat door een ietswat andere brandstofdruk je carburateur afgesteld moet worden. theoretisch gesproken moet je circulatieklep de druk regelen maar die zit (bij een cj-5 tenminste ) aan het brandstoffilter,en dat heb je ook vervangen dus mischien moet je het daar eens zoeken. laat gewoon je carburateur eens afstellen,niet duur en kwaad kan het nooit! succes ps.ik had dezelfde klachten toen mijn carberateur versleten was?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 15, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2004 ik heb dus een injectie en geen carb. maar heb net een uur terug het hele plaatje van utah (het gashuis) eraf gehaald en helemaal schoongemaakt ook dit gaf weer een nog beter resultaat!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.