Menno Geplaatst December 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 wie heeft er ervaring met deze motor is dit wat of kan ik beter voor een lijn 6 jeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 Die 2.8 is een GM blok Menno. Op Jeeptech vond ik het volgende: The 2.8L V6 engine uses a cast iron block and cylinder head with hydraulic lifters and over head valves. It was first introduced as an optional engine in the little Cherokee (XJ) and it was later used in the Comanche (MJ). The engine was built by GM and a similar engine was used in many GM cars and trucks. GM 173(2.8L) V6 Bore x Stroke 3.50" x 2.99" Displacement 173(2.8L) Compression Ratio 8.5:1 Horsepower (net) 115@4800 Torque (net) 145@2400 Main Bearings 4 Valve Configuration OHV Fuel 2bbl Rochester Het blok wordt voor terreinrijden niet aangeraden....Maar verder lees ik er geen echt negatieve dingen over... [edit] Volgens mijn info, zit hetzelfde blok ook in de pontiac fiero en de chevrolet corsica V6. Service delen zouden dus eenvoudig verkrijgbaar moeten zijn... [/edit] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 14, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 heb hem zo wie zo niet nodig voor in het terrein! dat doe ik met me yj, maar voor mijn vrouwtje , en wil er eigenlijk mee naar spanje? zou dat ook gaan met zon auto ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 Ik zou geen reden weten waarom niet..... lijkt me een heerlijke reismachine! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2004 Originally posted by 87wrangler@Dec 14 2004, 23:46 Ik zou geen reden weten waarom niet..... lijkt me een heerlijke reismachine! <div align="right">← Idem hier...en voor dat geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanW Geplaatst December 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2004 Originally posted by Kameel@Dec 14 2004, 23:50 Idem hier...en voor dat geld. <div align="right">← Inderdaad. De verkoper vraagt er ruim duizend euro voor....daar kun je eigenlijk toch geen buil aan vallen, zeker als je nog iets van de vraagprijs af kunt praten. Voor € 850 à € 900,- zou het moeten kunnen. Ik zou 'm kopen! Greetz, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 15, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2004 ik heb heb bericht terug gehad prijs is geen probleem ik zit alleen nog effe met het verbruik ? weten jullie dit misschien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanW Geplaatst December 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2004 Originally posted by Menno@Dec 15 2004, 22:42 ik heb heb bericht terug gehad prijs is geen probleem ik zit alleen nog effe met het verbruik ? weten jullie dit misschien <div align="right">← Ik denk dat het verbruik zeker lager zal zijn dan de 4.0-liter 6-cylinder. Dit motoriek pleegt doorgaans zowat tussen de 1:5 (stadsgebruik) en de 1:7,5 (constante snelheid èn niet harder dan 110 à 120 en liefst op de cruise-control!) te gebruiken. Voorzichtigheidshalve kun je -denk ik- de consumptiecijfers van de 4-pits 2.5-liter als redelijke maatstaf voor de bovengrens aanhouden: tussen de 1:7 en 1:9. De 6-pits 4.0-liter kun je dan gerust als ondergrens aanhouden. Ik denk dat je met de 2.8-liter V6 dus ergens tussen de 1:6 en de 1:8 uit zal moeten kunnen komen.....en da's voor een Jeep helemaal niet slecht! Greetz, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.