Spring naar bijdragen

witte rook ?


Recommended Posts

Hallo Jeepers. Hebben jullie ook veel witte rook na het koud starten?

Het duurt bij mij zeker 1 km. De jeep heeft dan wel een paar dagen niet gereden.

Koelvloeistof blijft op nivo, Geen olie in het koeltankje en geen koelvl, in de olie. Geen mayo in dop.Geen bubbles in het tankje, na opening van de thermostaat. Dus ik ga er maar van uit dat het aan het klote weer ligt.:yes:

p.s. maar wel fluctuaties in de thermometer. hahah

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Frans, Ik denk dat ook. Ik ben natuurlijk weer ongerust gemaakt door de kleine auto eigenaren in mijn buurt. Je kent ze wel de 1,2 1,3 liters, welke na de straat uit te zijn al warm zijn. Als je dit vergelijkt met onze motoren.

De bougies van mijn Jeep hebben ook allemaal de gezonde kleur, dus laten maar zo.

De bovenkant van de zuigers zouden ook allemaal het zelfde moeten zijn, maar dat kan ik niet goed zien.

Toch moet je een eventueel lekkende koppakking in de gaten houden.

Dus Kameel ,geen nieuwe paus voorlopig. :)

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

gaarne geen nieuwe paus grappen.

Die gedachte zou bij mij nou noooooiiiiit opgekomen zijn:P:lol:

OT: Die witte rook bij koude motor is m.i. volstrekt normaal in deze tijd van het jaar.

Met name kort na het starten zet zich heel wat condens af (zeker bij veel korte ritten) maar de rook moet absoluut weg zijn als de zaak op temperatuur komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...