Spring naar bijdragen

Differentieel Olie Dana 44 Rubicon


Recommended Posts

Heb nu vakantie en kwam tijdens het vervangen van de kruisjes in de vooras achter dat er veel zand in de assen lag. nu heb ik er best veel uit gekregen maar er is volgens mij ook wat in het diff gekomen.

Nu wou ik al een tijdje de olie gaan verversen maar nu de vraag.

- Welke olie?

- LS nodig?

- Kun je assen met water uitspoelen als je de diff deksel er af heb gehaald en de steekassen er uitgehaald heb?

- Heb packing gezien die je kan hergebruiken. iemand ervaring mee?

images.ashx?i=LLD30.jpg&partNo=LUL&w=380

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=13918

- Hoe haal je dat Dopje uit de deksel? is daar speciale sleutel voor?

- Iemand nog tips/aanwijzingen.

Alvast bedankt:)

Op naar volgende avontuur:B

Kenneth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kenneth

Zou een even op www.kroon-oil.com/nl/ kijken en toets je kenteken in.

Ls nodig?? heb je een trac-lok in je achteras neem dan een olie met Limited Slip of voeg deze toe.

Ik zou de assen liever met brake cleaner (remmen reiniger) uitspoelen, deze ontvet goed en maakt je assen mooi schoon.

Die pakking is opnieuw te gebruiken, smeer hem in met wat olie ( bij volgende demontage komt de pakking makkelijk los)

Suc6 Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem van de assen schoon maken zit hem in de Buizen en niet in het huis. er ligt veel zand in de buizen waar de steekassen in zitten. kun je dat, als alles open ligt met water schoon spoelen of moet je dat met de hand er uti halen. neem aan dat zand niet oplost met remmenreiniger.

srry als hier onduidelijkheid over is/was.

Zit toch wel te denken om die pakkingen te halen. is gewoon handig, heb er een filmpje van gezien dat ze makkelijk zijn te gebruiken.

Als ik mijn kenteken in toets, kom ik uit bij chrysler, schiet er niet zoveel mee op. want de rubicon van het jaar 03-06 zijn niet in nederland ingevoerd:S, omdat die geen ABS hebben:yes:, Deze rubicon is van Amerika, via duitsland naar nederland toe gekomen.

Er zitten standaard lockers van een Rubicon in, nu weet ik neit of hier LS bij in hoort. Mss antwoord van de dealer???

Van het dopje in de deksel dacht ik al zoiets, mss dat hier een aparte sleutel voor is maar heb zelf genoeg engelse maten anders maak ik er wel iets voor.

Remmenreiniger is goed spul tegen vet, maar zoals JeePee al zegt, hier gaan je keeringen van kapot, mss is dat wel niet zo'n proleem maar als ze kapot zijn kan ik weer alles open halen. heb ik geen tijd voor:rolleyes:

Nog bedankt voor Info:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe schoon wil je je asbuizen hebben, wanneer je met water aan de gang gaat moet je je carrier er uit halen, beter kun je een ijzeren pin pakken waar je op het einde een halve revet op last zodat je een soort van flessetrekker krijgt en trek het vuil op die manier naar buiten.

Ik weet niet of je bij een LS diff er bij kunt maar anders kun je daarna van binnen uit naar buiten de asbuizen nog met de compressor uitblazen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Exact.

"Vroeger" had je van die flessenlikkers bij de melkboer. Dat was, simpel gesteld, een halfrond rubber plaatje aan een staafje. Daarmee kon je de laatste vla uit de fles trekken.

Zoiets zou je voor de asbuizen ook kunnen fabrieken....

Ik zou zeker niet met water of remmenreiniger aan de slag gaan.

350px-Bottle_scaper-full.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze bestaan nog steeds.:)

Alleen waar ze te koop zijn........ a020.gif

Marskramer, Blokker, Action..... even aan je moeder vragen misschien?

Die weten vaak zoiets wel.

zo'n orginele heb je niks aan, steel is te kort en het kunstof krast niet hard genoeg, gewoon een ijzere maken:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Kenneth,

Ik heb een TJ uit 2000 (4 liter sport) en geen idee of ik dana 44 eronder heb.

(hoe weet je dat zeker? ik kan niets daarover vinden, ik heb bv ook de aankoopfolder van een TJ daar staat het ook niet in de specs.)

Maar goed, ik wilde je vertellen dat ik dus mijn olie ook wil gaan vervangen en naar de Jeepdealer ben gegaan voor olie. Ik kreeg daar 75W-140 mee van Mopar art.nr. CK05103526EA. Je hebt 3 liter nodig, 1,5 liter per as. Bij mij zit het er ook nog niet in dus ik hou dit topic in de gaten :).

Zie nu idd dat 4WD een pakking heeft ervoor. Mwah, ik gebruik gewoon vloeibaar, werkt prima. Dat kan je ook netjes doen hoor.

Het Haynes manual zegt tot 1.25 cm onder de dop weer vullen. Normaal vul je tot er wat uit de dop komt, dit verschil lijkt mij niet zo erg precies. Maar je kunt evt met een papiertje/strookje kijken of je ongeveer een cm onder de dop zit.

Jeepgroet!

bewerkt door DarkGreen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je kunt evt met een papiertje/strookje kijken of je ongeveer een cm onder de dop zit.
Gewoon met je pink werkt ook.

Sport heeft geen D44. (helaas helaas) De Sahara had 'm wel als optie.

Bij de Mopar gear oil zit er idd geen LS toevoeging in en moet je het apart erbij kopen, schrik niet van de prijs.

Zo'n flessentrekker heb ik wel eens gezien, gemaakt van een stuk uitgesneden autoband aan het einde van een ijzeren staaf. Nadeel is dat je 'm niet kwijt wil raken in de asbuis. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon met je pink werkt ook.

Sport heeft geen D44. (helaas helaas) De Sahara had 'm wel als optie.

Bij de Mopar gear oil zit er idd geen LS toevoeging in en moet je het apart erbij kopen, schrik niet van de prijs.

Zo'n flessentrekker heb ik wel eens gezien, gemaakt van een stuk uitgesneden autoband aan het einde van een ijzeren staaf. Nadeel is dat je 'm niet kwijt wil raken in de asbuis. :P

Hee kameel, kan je mij ook vertellen wat er bij een sport wel onder zit en hoe ik dat zeker weet, of waar vind ik dat? En wat is er speciaal aan een D44? En wat is LS toevoeging? Ach, de prijs die 3 liter olie kost ook al 75 euro. Je wilt toch ook alleen het beste voor je Jeep :D.

Jeepgroet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kon het niet laten de werkplaatsmanual nog even te lezen :D

Olie moet API GL 5 zijn en MIL-L2105C specs wat dat ook moge zijn.

Standaard is SAE 80W-90 en voor heavy duty de SAE 80W-140 Synthetic.

Per as gaat er 1.2 liter in. (dat zou je met een maatbeker van de vrouw uit de keuken kunnen doen :lol:)

Ik kreeg gelijk 80W-140 mee van de Jeepdealer, zou het uitgemaakt hebben dat ik nog onder de blubber zat toen ik het ging halen? :D

(ik heb 2 werkplaatsmanuals) dit manual zegt gewoon afvullen tot de onderkant vulplug, dus vullen en eruit laten lopen. Als dat gaat druppelen kan je de dop erin doen. Je Jeep wel recht zetten natuurlijk, niet op je oprit bv.

lees nu ook idd dat er op de assen codes staan ingeslagen. als het weer wat beter is ga ik toch de onderkant weer helemaal schoonmaken en inspecteren, dan zal ik eens noteren en uitzoeken wat eronder zit.

en ik lees ok : LS limited slip toevoeging

moet maar eens vaker het manual lezen :P

bewerkt door DarkGreen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rekening houdend met Kenneth is het voor hem niet ff "gewoon" om een ijzere te maken.:P

En anders maak je er gewoon een voor hem.:D

Dat is het, beetje rekening houden dat ik hier geen spullen heb staan om ff te maken:rolleyes:, maar we hebben een plasice hier thuis liggen. kun je het zand eventueel met een lange BBQ spies:P zoals de vorige keer al beetje gedaan heb kapot maken. heb het toen met de Stofzuiger gedaan:rolleyes:

Met ene verleng stuk kun je best ver komen.

Naja, ik weet welke Olie:), dat je het niet met Water moet uitspoel, Dat er geen LS in hoeft. Dus tot zo ver ben ik met mijn vragen beantwoord:)

Met de Pakking zal het wel gewoon Kit worden.

Ik heb even in de Bedienungsanleitung gekeken, Jahwel heb hier alles in het duits:S en Kom er achter dat bij Achsdifferenzial (Vorn/Hinten) staat

Mopar-Hypoid-geetriebeöl (SAE 80W-90) (API GL5) oder gleichwertiges öl.

Fur Anhangerbetrieb ist ein synthetiches SAE 75W-140 Getriebeöl zu verwenden.

Fur Achsen mit Sperrdifferenzial (Trac-lok) Ist ein öladditiv erforderlich.

Wat ik hier uit begrijp is je kan de 80w-90 nemen maar als je ook dingen trekt dan kun je beter de 75W-140 nemen zoals jullie aan gaven. Maar omdat ik voor en achter lockers heb. neem ik aan dat öladditiv, LS toevoeging betekend??

Volgende keer toch een nederlandse auto<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LS additive heb ik op voorraad

je weet wel 1 straat verder

draadeind kun je bij Doeland of Praxis/Gamma halen met 2 moeren en ringen en plaatje plastic ertussen of stuk autoband

met stofzuigerbuis kom je een eind

met sterke magneet aan draadeind haal je evt ijzerslijpsel eruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind die stofzuiger een hele goede, weet je zeker dat je geen zand vanuit de asbuis in het diff duwt:yes:

Moet je wel zorgen dat er ergens luch vandaan komt:P van een andere kant. anders zuig de stofzuiger ook de lucht via de zelfde weg er in en blaast die het weer weg:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een lijstje voor de LS olie van diverse merken.

Fabrikant: Type olie:

Avia: Avia Multi Hipoid LS 75W-90

BP : SHX LS 75W-90 of SHX-ZR 75W-140

Castrol : SAF-XJ 75W-140

Texaco : Geartex LS 85W-140

Sunoco : LS Gear Oil 85W-140

Dus geen toevoeging meer nodig, deze zit al in de olie en kun je voor elke Jeep gebruiken

Suc6 Ed :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...