maxum_moszz Geplaatst February 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2009 Hi allemaal, Jeep is weer door de apk en rijdt voortreffelijk. Als Amerikaan rijder wil ik niet meer anders. Heb toch weer vraagje. Ik gebruik de 4x4 alleen om mijn boot de trailerhelling op te trekken (In stand Full time). Verder schakel ik nooit de select track. Vandaag echter stond ik stil voor een helling naar een parkeerdek en wilde impulsief naar boven in 4wd. Ik schakel naar Ft maar lampje Pt gaat aan. Opnieuw geschakeld en in Ft (lampje Ft) naar boven gereden, daar een scherpe bocht naar rechts en ik voel duidelijk tractie op de voorwielen. Na amper 100 meter parkeer ik de auto. Achteruit rijdend lijkt het wel of de handrem erop staat, en stap uit. Ik ruik dan een sterke brandlucht (warmte ?) rond de auto. Hoe kan dat ? Toch in part time gereden ? En kan dat dan op zo kort stukje ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst February 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2009 (bewerkt) Hallo, In parttime alleen op zanderige ondergrond! Tcase zorgt voor gesperde assen. Controleer maar even de ATF van je Tcase, of deze nu niet te heet geworden is. Als het licht rood ziet, is het alleen warm geworden en niet verbrand. Kan je hem weer teruggeschakeld krijgen? Anders even heen en weer rijden. Voortaan beter op de verharde weg Full time gebruiken. February 24, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxum_moszz Geplaatst February 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2009 Ok thanks, dat begrijp ik allemaal. Maar wat ik vroeg was dat ondanks dat de Full time (en oplichtend groen lampje) ingeschakeld was, ik wellicht toch slechts 100 meter eventueel Part time gereden zou hebben. Kan die tussenbak dan al zo héét worden ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst February 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2009 Tja. Ikzelf heb weleens een paar kilometer op de weg in z'n parttime gereden. Behoorlijk stinken en roken. Maar geen blijvende schade.(4 jaar geleden). Misschien is het bij jouw jeep niet mechanisch, maar met vacuum.(in ieder geval de controle licht) Er kan natuurlijk weleens wat anders gaan , dan je zou verwachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst February 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2009 Hoi Maxum_Moszz, Ik heb dat één keer meegemaakt, de eerste keer. Ik had de actie van 2WD naar FT 4WD iets te terughoudend uitgevoerd. Ik trok de selecthandel te zacht en langzaam naar FT 4 WD. Lampje stond daarna wel in FT 4WD. Op het moment dat ik een bocht wilde nemen, kon ik geen kant meer op. Heb vervolgens de wielen recht gezet, daarna in de bocht een keer vooruit als achteruit gereden, hij sprong vervolgens weer in 2 WD. Toen e.e.a. ging wringen ben ik gelijk gestopt met rijden. Geen brandlucht. Vanaf dat moment haal ik de handel in één vloeiende beweging van 2 WD naar FT 4 WD. Werkt perfect. Meestal haal ik bij het overschakelen ook even mijn voet van het gaspedaal, springt hij makkelijker naar FT 4 WD en terug (2 WD). Bij mij is er geen blijvende schade ontstaan, zover ik weet. Succes. Hartelijke groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maikee911 Geplaatst March 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2009 Hallo, In parttime alleen op zanderige ondergrond! Tcase zorgt voor gesperde assen. Controleer maar even de ATF van je Tcase, of deze nu niet te heet geworden is. Als het licht rood ziet, is het alleen warm geworden en niet verbrand. Kan je hem weer teruggeschakeld krijgen? Anders even heen en weer rijden.Voortaan beter op de verharde weg Full time gebruiken. ik heb de jeep ook in z'n fulltime gezet ma hij bleef op partime? hoe kan dat ? en hij blijf er op hangen ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst March 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2009 Hallo. Het kan een zaak zijn van de juiste afstelling van de schakelhevel op de T case. Het in en uitschakelen van de parttime en/of fulltime kan het best in N gedaan worden bij automaten. Liefst nog als de Jeep iets rolt. Het is een ouderwets, maar zeer degelijk systeem als van een traktor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.