Spring naar bijdragen

Brommend geluid tijdens afremmen


Recommended Posts

Hallo!!

Ik heb sind januari 2009 een grand cherokee uit 95 en ben een beginnend knutselaar.

Sinds een week heb ik een brommend/grommend geluid vanuit de voorkant van de auto tijdens het afremmen (wanneer ik de auto laat uitlopen en ook wanneer ik de rem gebruik).

Als ik gas blijf geven is er niets aan de hand.

Gister heb ik de differentieel olie vervangen plus differentieel toevoeging toegevoegd met geen resultaat. Verder heb ik geen fluitend geluid tijdens het rijden.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Daar ben ik weer. Heb net mn auto op de brug gehad en de aandrijfas los gehaald.

De kruisjes lijken in orde, maar nu komt het......het voordiff. heeft erg veel speling zo'n twee cm.

Betekent dit nu dat ik het volledige diff moet vervangen of zijn het alleen de tandwielen binnenin het diff.

En is dit makkelijk zelf te doen? En als ik het diff moet vervangen wat kost dit dan ongeveer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt als serieus kapot...

Om te zien wat er exact kapot is zul je het differentieel open moeten maken.

Als er 2 cm speling (axiaal/radiaal?) op zit zal er ergens veel materiaal weg zijn wat in de olie terecht is gekomen. Naast zichtbare schade zullen de lagers dus waarschijnlijk ook de beste tijd hebben gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...