Spring naar bijdragen

start niet


Recommended Posts

hallo allemaal

allereerst zal ik me even voorstellen,ik ben edwin woonachtig in best en heb een cj7 uit 1976 6 cyl.

Ik heb een raar ding aan de hand,ik heb de auto eind december naar best gereden alles ging goed.Ben begonnen met het bodywerk.Na dat de auto even heeft stil gestaan wil hij nauwelijks starten.de ene keer wel de andere keer niet.bv. vanmiddag niet te straten,krijgt wel benzine(gecontroleerd)maar geen vonk! startmotor kapte ermee naar tig keer starten.aan het meten geslagen en besloten om de accu een keer te laden,na ongeveer 2 uur nog een keer proberen start hij en slaat ook nog aan???????? wat is er aan de hand?motor uitgezet en daarna weer hetzelfde deed weer niets,moet er wel bijzeggen dat er een massa schakelaar tussen zit kan die er iets mee te maken hebben.ik hoop dat jullie iets weten.

mvrgr edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt als accu erg leeg of verrot. Opladen geeft dus voldoende power om hem 1 keer te starten. Ik neem aan dat je de auto eind december geparkeerd heb en toen meteen de massaschakelaar omgezet heb (=accu losgekoppeld). Zo niet, zouden er nog wel eens ergens verscholen verbruikers kunnen zijn, of is de accu rot. Zo wel, accu rot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zaterdag ook zoiets gehad. Starmotor wel draaien, maar niet aanslaan. Accu is van 2002 en heeft het de laatste tijd behoorlijk te verduren gehad.

Van alles geprobeerd, andere module, andere bobine, niets hielp.

Een plaatselijke garagehouder om advies gevraagd. Hij vertelde dat het kon zijn dat bij een zwakke accu de meeste stroom naar de startmotor gaat en er dan te weining overblijft voor de bobine, en dus te weinig vonk produceerd.

Om te proberen heb ik even een draad rechtstreeks van de accu naar de bobine gelegd, en inderdaad hij starte direct.

Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

ik denk inderdaad dat het in een zwakke accu zit en slechte contacten om de stroom door te laten lopen (massa schakelaar ga ik vervangen is volgens mij ook niet echt fris meer),accu is goed alleen door het starten wordt die zwakker..Heb het gisteren avond nog eens geprobeerd en sloeg meteen aan.Ga nu de polen en contacten eens goed zuiver maken,kijken of dat werkt.bedankt voor de reacties superrrrrrrr.:wub:

gr edwin:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

ik denk inderdaad dat het in een zwakke accu zit en slechte contacten om de stroom door te laten lopen (massa schakelaar ga ik vervangen is volgens mij ook niet echt fris meer),accu is goed alleen door het starten wordt die zwakker..Heb het gisteren avond nog eens geprobeerd en sloeg meteen aan.Ga nu de polen en contacten eens goed zuiver maken,kijken of dat werkt.bedankt voor de reacties superrrrrrrr.:wub:

gr edwin:bye1:

Heb ooit ook massa schakelaar gehad op mijn Jeep ( overigens hoort een massa sleutel op de plus zodat je de stroom van je wagen afhaald...het is dus geen massa schakelaar maar een hoofdschakelaar ) en was niets behalve ellende dus gauw eraf gehaald.

Ik raad je aan die eerst te bekijken want ik had toen regelmatig dezefde klachten....

Het zijn waardeloze dingen, kunt beter een electrisch gestuurd relais gebruiken van een oude lier of zoiets.

Om één of andere reden gaat dat wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ooit ook massa schakelaar gehad op mijn Jeep ( overigens hoort een massa sleutel op de plus zodat je de stroom van je wagen afhaald...het is dus geen massa schakelaar maar een hoofdschakelaar ) en was niets behalve ellende dus gauw eraf gehaald.

Ik raad je aan die eerst te bekijken want ik had toen regelmatig dezefde klachten....

Er is dus een hoofdschakelaar en er is een massaschakelaar. 2 verschillende toepassingen. Met de massaschakelaar koppel je de massa los van de accu (meestal de negatieve pool). Heb ik ook, nooit last mee gehad.

Hoe je een hoofdschakelaar aan moet sluiten gaan verschillende verhalen over, één daarvan kan je ook als noodstop gebruiken, andere koppelen alleen de plus van de accu los.

Welke je wilt plaatsen, jouw keuze. Maar inderdaad de bedrading nakijken kan nooit kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...