rimimala Geplaatst March 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2009 Hallo Jeep forum Mijn jeep lekt momenteel stuurbekrachtigingsolie Dit komt uit de slang die boven op het pomphuis is geschroefd Deze aansluiting bestaat uit een wartel die teveel speling heeft op de rest van de slang Als ik de wartel vast heb geschroefd dan kan ik de slang nog op en neer halen Niet veel maar er zit speling op Nu heb ik aan de binnen zijde in de slang al een rubber ringetje aan gebracht waardoor het iets minder is maar het is nog niet over Ik zit dus wel in de goede richting maar wil er definitief vanaf Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen Alvast bedankt voor de reakties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nicloner Geplaatst April 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2009 Hallo Jeep forumMijn jeep lekt momenteel stuurbekrachtigingsolie Dit komt uit de slang die boven op het pomphuis is geschroefd Deze aansluiting bestaat uit een wartel die teveel speling heeft op de rest van de slang Als ik de wartel vast heb geschroefd dan kan ik de slang nog op en neer halen Niet veel maar er zit speling op Nu heb ik aan de binnen zijde in de slang al een rubber ringetje aan gebracht waardoor het iets minder is maar het is nog niet over Ik zit dus wel in de goede richting maar wil er definitief vanaf Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen Alvast bedankt voor de reakties Ik heb hetzelfde probleem, mijn vraag aan jou, heb je in de tussen tijd nog iets anders aan het probleem gedaan. bvd Mvg Nick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst April 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 ik heb dit probleem ook... misschien een soort ziekte bij deze auto's... ik heb nog niks geprobeerd maar zodra ik iets weet zal ik het hier schrijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nicloner Geplaatst April 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 ik heb dit probleem ook... misschien een soort ziekte bij deze auto's...ik heb nog niks geprobeerd maar zodra ik iets weet zal ik het hier schrijven. Ik heb het zelf opgelost:blush: Nieuwe slang bestelt bij , in mijn geval ChryslerJeep Heemstede, twv €74. Dit is de hogedrukslang die vanaf de pomp over de radiator naar beneden onder in de koeling gaat achter de koelventilator. Het probleem van de oude slangen was de wartel(bij het vulpotje) en een verkeerd ontwerp. Het lijkt bij het uitpakken dat de HDslangen niet op elkaar lijken,maar volg als onder beschreven Het losmakenplaatsen gaat als volgt, De bovenste radiator slang los koppelen vanaf het blok(boven de Stuurbekrachtigingpomp). NIET MET WARME MOTER:wacko: Radatorslang half onder luchtfilter plaatsen met knik en klemmen met een sleutel onder het filter en chassis, dan blijft deze op zijn plek. Geeft niet zoveel verlies koelvloeistof. De wartel van de hogedrukslang los draaien, bij voorkeur open ringsleutel, sleutel of baco. Wartel onder in het koelhuis losdraaien, klem zijkant radiator loswippen. Deze openen van rechts wippen naar het blok toe. Raadzaam is om het vulpotje eerst leeg te zuigen, daarna het potje weer af te sluiten, dit scheelt verlies aan olie. Een hoeveelheid zand of kranten onder de auto te leggen, daar bij het losmaken van onderste wartel olie uit de koeler en slang stroomt. De nieuwe slang heeft een iets andere bovenwartel, maar past precies. De onderste wartel zit er los bij. Duw deze zover mogelijk op de het onderste stalengedeelte van de HDslang, MET HET SCHOEFDRAAD ALS LAATSTE!!! Het plaatsen van de HDslang gaat als volgt, Duw de stalenpijp van de HDslang goed in de moer op het huis van de SBpomp. Draai met een paar slagen de wartel in de moer. NIET VAST!! Draai nu de onderste wartel in het koelhuis, ook niet vast. Klik de stalen pijp in de klem naast de radiator. Draai de onderste wartel vast, met het opletten dat de stalenpijp niet het koelventilatorhuis raakt. Dus de pijp iets naar het blok trekken, ongeveer halve centimeter, zodat het onderste gedeelte vrij is. Draai de onderste wartel vast. Draai hierna de bovenste wartel vast, uiteraard met goed positioneren. vast is vast. De radiator slang er weer op. Vul het stuurbekrachtigingoliepotje, niet helemaal. Ga eerst wat droogsturen en een paar kilometer rijden. Check dan het nivo potje. Dan ook de eventueel verloren koelvloeistof bijvullen via koelvloeistoftank, Nou een heel verhaal maar doe er iets mee zou ik zeggen, succes. Ik heb er te lang meedoorgereden en zoemt het lager van de pomp zelf, dus waarschijnlijk een andere pomp. Als iemand van het demonteren SBpomp iets weet, let me know,aub Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst April 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 dank u wel ga dit ook doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stpf1316 Geplaatst April 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2009 Lotgenoten, Ik heb hetzelfde probleem met de stuurbekrachtiging. bedankt voor de duidelijke uitleg ik ga er ook mee aan de slag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.