Spring naar bijdragen

lek stuurbekrachtiging


Recommended Posts

Hallo Jeep forum

Mijn jeep lekt momenteel stuurbekrachtigingsolie

Dit komt uit de slang die boven op het pomphuis is geschroefd

Deze aansluiting bestaat uit een wartel die teveel speling heeft op de rest van de slang

Als ik de wartel vast heb geschroefd dan kan ik de slang nog op en neer halen

Niet veel maar er zit speling op

Nu heb ik aan de binnen zijde in de slang al een rubber ringetje aan gebracht waardoor het iets minder is maar het is nog niet over

Ik zit dus wel in de goede richting maar wil er definitief vanaf

Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen

Alvast bedankt voor de reakties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Hallo Jeep forum

Mijn jeep lekt momenteel stuurbekrachtigingsolie

Dit komt uit de slang die boven op het pomphuis is geschroefd

Deze aansluiting bestaat uit een wartel die teveel speling heeft op de rest van de slang

Als ik de wartel vast heb geschroefd dan kan ik de slang nog op en neer halen

Niet veel maar er zit speling op

Nu heb ik aan de binnen zijde in de slang al een rubber ringetje aan gebracht waardoor het iets minder is maar het is nog niet over

Ik zit dus wel in de goede richting maar wil er definitief vanaf

Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen

Alvast bedankt voor de reakties

Ik heb hetzelfde probleem, mijn vraag aan jou, heb je in de tussen tijd nog iets anders aan het probleem gedaan.

bvd

Mvg Nick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb dit probleem ook... misschien een soort ziekte bij deze auto's...

ik heb nog niks geprobeerd maar zodra ik iets weet zal ik het hier schrijven.

Ik heb het zelf opgelost:blush:

Nieuwe slang bestelt bij , in mijn geval ChryslerJeep Heemstede, twv €74.

Dit is de hogedrukslang die vanaf de pomp over de radiator naar beneden onder in de koeling gaat achter de koelventilator.

Het probleem van de oude slangen was de wartel(bij het vulpotje) en een verkeerd ontwerp.

Het lijkt bij het uitpakken dat de HDslangen niet op elkaar lijken,maar volg als onder beschreven

Het losmakenplaatsen gaat als volgt,

De bovenste radiator slang los koppelen vanaf het blok(boven de Stuurbekrachtigingpomp).

NIET MET WARME MOTER:wacko:

Radatorslang half onder luchtfilter plaatsen met knik en klemmen met een sleutel onder het filter en chassis, dan blijft deze op zijn plek.

Geeft niet zoveel verlies koelvloeistof.

De wartel van de hogedrukslang los draaien, bij voorkeur open ringsleutel, sleutel of baco.

Wartel onder in het koelhuis losdraaien, klem zijkant radiator loswippen.

Deze openen van rechts wippen naar het blok toe.

Raadzaam is om het vulpotje eerst leeg te zuigen, daarna het potje weer af te sluiten, dit scheelt verlies aan olie.

Een hoeveelheid zand of kranten onder de auto te leggen, daar bij het losmaken van onderste wartel olie uit de koeler en slang stroomt.

De nieuwe slang heeft een iets andere bovenwartel, maar past precies.

De onderste wartel zit er los bij.

Duw deze zover mogelijk op de het onderste stalengedeelte van de HDslang, MET HET SCHOEFDRAAD ALS LAATSTE!!!:unsure:

Het plaatsen van de HDslang gaat als volgt,

Duw de stalenpijp van de HDslang goed in de moer op het huis van de SBpomp.

Draai met een paar slagen de wartel in de moer.

NIET VAST!!

Draai nu de onderste wartel in het koelhuis, ook niet vast.

Klik de stalen pijp in de klem naast de radiator.

Draai de onderste wartel vast, met het opletten dat de stalenpijp niet het koelventilatorhuis raakt.

Dus de pijp iets naar het blok trekken, ongeveer halve centimeter, zodat het onderste gedeelte vrij is.

Draai de onderste wartel vast.

Draai hierna de bovenste wartel vast, uiteraard met goed positioneren.

vast is vast.

De radiator slang er weer op.

Vul het stuurbekrachtigingoliepotje, niet helemaal.

Ga eerst wat droogsturen en een paar kilometer rijden.

Check dan het nivo potje.

Dan ook de eventueel verloren koelvloeistof bijvullen via koelvloeistoftank,

Nou een heel verhaal maar doe er iets mee zou ik zeggen, succes.

Ik heb er te lang meedoorgereden en zoemt het lager van de pomp zelf, dus waarschijnlijk een andere pomp.

Als iemand van het demonteren SBpomp iets weet, let me know,aub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...