the spirit Geplaatst March 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2009 Hoi,Hoi jeepers, Ik ben al enige jaren in het bezit van een cj, en uit ervaring weet ik dat je niet vies moet zijn van wat sleutelwerk,want anders kom je niet ver. Ik ben nu aan het kijken voor een jeep kj welke voor dagelijks gebruik ingezet moet worden, dus moet ik daar niet teveel sorres aan hebben ( ik heb al een cj ) daarom, heeft er iemand ervaring met de kj 2.8 crd bouwjaar 2006 ?? Bijv.: -zijn de assen beter als van de grand cherokee deze hebben nogal wat problemen, heb ik me laten vertellen. - zijn de onderdelen goed aan te komen (ook gebruikt) - wat is het verbruik van een 2.8 crd gemiddeld ? -hoe is het rijgedrag Ik ben benieuwd naar jullie reacties, hij heeft in ieder geval al het voordeel dat hij ronde koplampen heeft . Groeten the spirit (Online) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2009 Hoi,Hoi jeepers,Ik ben al enige jaren in het bezit van een cj, en uit ervaring weet ik dat je niet vies moet zijn van wat sleutelwerk,want anders kom je niet ver. hij heeft in ieder geval al het voordeel dat hij ronde koplampen heeft . Zal wel niks zijn zo'n KJ. Hoop sleutel werk enzo.... Staan de ronde koplampen om bekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
subapresa Geplaatst March 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2009 Wat de assen betreft,zou ik het niet weten. Heb er ook nog weinig over gelezen. Rij sinds een paar maanden in een KJ,dan wel een 3.7L Op dit forum vind je niet zo veel over de KJ. Wel op deze forums. http://www.lostkjs.com/forum/phpBB2/ http://www.jeepkj.com/forum/index.php Mijn gevoel zegt,niet als een volwassen off road jeep gezien hier. Terwijl op de amerikaanse site's ,ze toch wel aardig op mee kunnen komen... Ben nu zelf ook bezig om mijn kj off road waardig te maken. Over de rij eigenschapen,kan ik zegen SUPER. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2009 Mijn gevoel zegt,niet als een volwassen off road jeep gezien hier. Valt reuze mee, tis alleen dat ze nog maar zeer weinig worden aangetroffen op verschillende trials. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fiscaal Geplaatst March 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2009 Rij sinds ruim 2 jaar een KJ 28 crd aut 5 bwjr 2003. Afgelopen 2 jaar circa 85.000 km met de auto gereden. Heeft nu ruim 160 k op de teller. Geen problemen gehad behalve vervanging van verstuivers. Weggedrag is standaard redelijk hard geveerd. Mijn KJ is een stuk soepeler in de veren door een Sky-jacker 2,5" verhogingsset en rijdt daardoor een stuk plezieriger. De auto is zeer goed off-road te gebruiken. De combi van de diesel met hoog koppel met automaat is een zeer goede. Door tuning is het vermogen nu circa 180pk en het koppel 420 Nm. Ik gebruik de KJ met regelmaat in het terrein (niet in de modderbakken, het blijft mijn dagelijks vervoer). De KJ heeft één beperking t.a.v. het verhogen van de auto: onafhankelijke voorwielophanging. Hierdoor is de auto max 6" te verhogen. Wil je hoger dan moet er een starre vooras onder. De KJ kom je zeer weinig tegen in het terrein. En als je hem tegen komt is het meestal een standaard. Dit heeft ongetwijfeld ook te maken met het aantal KJ's dat in NL rondrijdt. Onderdelen is geen enkel probleem, gebruikte onderdelen zijn er ook te vinden via de slopers (schade-auto's). Onderdelen via de Jeep-dealer halen gaat je zeker 25-30% meer kosten dan via andere weg. Brandstofverbruik: met niet al te zware r.voet 1 op 9, met zware r.voet 1 op 7,5, met 2400kg trailer 1 op 6, met 2 tons caravan door de hooglanden van Noorwegen: 1 op 5. Dus redelijke zuinig voor een Jeep, heeft ie te danken aan het Europese motorblok. De 2006-KJ heeft hetzelfde motorblok en automaat dan de 2003, maar heeft andere motortuning, standaard iets meer pk's en koppel. De grootste kostenpost op de KJ is de afschrijving ! mijn kj: http://link.marktplaats.nl/233864761 http://www.bsautoparts.nl/index.php?page=pof_10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
subapresa Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Hierdoor is de auto max 6" te verhogen. Wil je hoger dan moet er een starre vooras onder. Dit gaat alleen bij benzine modelen,bij de diesels is de voorste aandrijfas aan de bestuurders kant korter dan bij de benzine modelen. martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Dit gaat alleen bij benzine modelen,bij de diesels is de voorste aandrijfas aan de bestuurders kant korter dan bij de benzine modelen.martin Mwoa, als je dan toch al aan het verbouwen bent is een andere aandrijfas geen probleem lijkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Mwoa, als je dan toch al aan het verbouwen bent is een andere aandrijfas geen probleem lijkt me. Tenzij de hoeken je parten gaan spelen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Tenzij de hoeken je parten gaan spelen.... Welke hoeken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Van de aandrijfassen. De KJ heeft geen starre vooras... Dus als je de boel verhoogd, blijft het diff hangen. Bij een korte aandrijfas krijg je dan grote hoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Van de aandrijfassen.De KJ heeft geen starre vooras... Dus als je de boel verhoogd, blijft het diff hangen. Bij een korte aandrijfas krijg je dan grote hoeken. aah...ok dan. Lees even terug wil je? Oorspronkelijk geplaatst door Fiscaal Hierdoor is de auto max 6" te verhogen. Wil je hoger dan moet er een starre vooras onder. Dit gaat alleen bij benzine modelen,bij de diesels is de voorste aandrijfas aan de bestuurders kant korter dan bij de benzine modelen. Mwoa, als je dan toch al aan het verbouwen bent is een andere aandrijfas geen probleem lijkt me Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Ik las het.... maar blijkbaar iets anders dan jij Benzine: 6 inch max. Diesel: 4 inch max. (omdat de linker aandrijfas korter is) Zet je een starre as: De sky is the limit:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
subapresa Geplaatst April 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2009 12" lift 5" lift,na het monteren van een 2,5" frankenlift en clevis lift. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2009 Mooi.. die velgen doen 'm ook goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.