Ab Geplaatst March 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2009 Inmiddels al een half jaartje op de oprit. Een standaard CJ7 uit '86 Beetje rommelig en vet onder de klep, met mysterieus luchtfilterdeksel. Lekker druk op de dam. Tijd voor de eerste terreintest in Wamel. Daarna de tekhaak eraf en AT's vervangen voor MT's Onder de mysterieuze deksel blijkt een Weber te zitten, geen idee wat die deksel daar voor nut had. Na een week of wat en groeiende olievlekken op de straat, het oude kleppendeksel vervangen voor een alu. Bumper van 1mm RVS vervangen voor iets lompers. Lier erop, gestraald, gescoupeerd en twee keer poedercoat, klaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Lekker druk op de dam. Mooi, zo'n jeepdam:B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Onder de mysterieuze deksel blijkt een Weber te zitten, geen idee wat die deksel daar voor nut had. Spatflap tegen natworden luchtfilter bij modderrijden. Op de knippers voor en de verschillende stoelen ziet ie er heel netjes en heel standaard uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Knipperlichten waren (Duitse) standaard, eerste kentekenafgifte was Duits. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Proficat Ab, leuke CJ! heb je de bumper zelf gemaakt? wordt deze nog belastingvrij? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Proficat Ab,leuke CJ! heb je de bumper zelf gemaakt? wordt deze nog belastingvrij?<_< Idd, zelf gemaakt van 4mm gezette plaat, sleepogen door de bumper direct op chassis gebout. Lierplaat van 8mm gezette plaat. Belastingvrij in 2011 (zoals de regels er nu bij staan) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2009 Lierbediening met hoofdschakelaar, lekker droog onder de motorkap. Hi-Jack steun voor op de motorkapscharnieren geknutseld, en krik kan er weer op..... 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2009 Een pechgevalletje, brandstof pomp kapot, slecht stationair lopen en benzine die het luchtfilter inspuit, was de aanleiding voor de volgende aktie. Veel slangetjes, veel draden, een nog half werkende emmisie regeling en andere gammele zooi.... Ben eerst begonnen met de bedrading. Emmissie Controle Module onder dashboard eruit. Kabels naar buiten, diagnose stekkers weg, onstekings module op het binnenscherm demonteren (snap die plek nog steeds niet), altijd vochtig, dus corrosie. Komplete kabelboom gedemonteerd, en een nieuwe gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2009 EGR klep, gedemonteerd, en afgedopt. Alle slangen eraf en de basis aansluitingen vernieuwd, onstekings module op droge plek, PCV valve en breather cap geplaatst, starten, en loopt weer super. Emmissie-delen die zijn gebleven: verwarmings element inlaatspruitstuk, koelvloeistof cirquit door inlaatspruitstuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bumper Geplaatst April 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 Ab zei: Lierbediening met hoofdschakelaar, lekker droog onder de motorkap. Als je deze de volgende keer ín de auto maakt... dan snappen de dames ook hoe de lier werkend te krijgen. Liefst nog met een schakelaartje... (of we hadden dit berichtje eerder moeten bestuderen Petra ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petra Geplaatst April 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 Als je deze de volgende keer ín de auto maakt... dan snappen de dames ook hoe de lier werkend te krijgen. Liefst nog met een schakelaartje...(of we hadden dit berichtje eerder moeten bestuderen Petra ) :lol: Ab is vergeten de gebruiksaanwijzing aan mij te geven, of had ik beter op moeten letten..... of gewoon de lier nog erg weinig nodig gehad. I.i.g. vergeten wij nooit meer hoe de lier AAN moet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst April 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 " 't moet hier toch ergens onder die motordeksel zitten :wacko:" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2009 Met kinderen achterin is het wel fijn om daar driepunts gordels te hebben. Met de standaard rollbar kan dit niet, dus een YJ familybar op de kop getikt. Ik dacht, even overschroeven, maar dat werd iets anders........ Ook bij onze CJ zijn de "bekende plekken" behoorlijk aanwezig. De tussenschotjes in de wielkast zijn compleet los gerot. Aan de voorste bevestiging precies het zelfde. Na wat schrappen en hameren valt de toestand van de body behoorlijk tegen. De zijpanelen zijn ooit al eens vervangen en zitten nu -na verwijderen van de siliconenkit- volledig los. De roestduivel heeft toegeslagen op alle rollbar bevestigings plaatsen. De deurpilaren zijn aan de onderkant weggerot en zitten ook los. Tijd voor de slijptol! Bedrading is ietwat rommelig.... gelijk aanpakken maar. Tussenschotjes er helemaal uitgehaald. Deze bieden de stevigheid aan de rollbar bevestiging, links en recht een nieuwe gemaakt. Hier ook het rotte plaatwerk eruit, alle kit weggeschraapt, roestplekken met Fertan behandeld. Wat eraf viel......... Na een ochtend laswerk zit het nieuwe plaatwerk erin, wielkasten, zijpaneel en deurpilaren weer vast. Rollbar past ook netjes. Tijd voor afwerken....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst July 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2009 ipv even de rolbar erin ... maar begonnen met de restauratie van je Jeep? maar ja, stukje veiligheid is wel belangrijk natuurlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst July 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2009 Mooi werk Ab !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst July 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2009 Toen ik hem in Lekkerkerk zag leek het wel mee te vallen.... Goed bezig Ab ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2009 Een week voor de vakantie, nog snel even afwerken....... Binnenkant nog een keer met Fertan behandeld, in de witte primer, gekit, en weer weer afgelakt. Ook de buitenzijde meegenomen. Hier en daar was de lak weggebrand door het laswerk. Rollbar gemonteerd en softtop erop. Wel even het voorraamframe op de juiste maat gezet voordat de rollbar er op vast gaat. Hierdoor is de passing van de softtopdeuren een stuk verbeterd. Popnuts in het raamframe gemaakt voor bevestiging rollbar. Zonnekleppen passen nog net op het orginele gatenpatroon. Hier ging het uiteindelijk om; driepunts gordels rondom. Tijd voor vakantie In de vakantie de plus en min punten van de CJ nog eens bekeken en overdacht. Thuis gekomen heel wat avonden research gedaan en diverse knopen doorgehakt. De komende winter valt er genoeg te sleutelen. Eerst spullen verzamelen........ Begonnen met de nieuwe MudTerrain KM2 van BF Goodrich. Het op de "Krawler" geïnspireerde profiel belooft veel grip. Wat mij opvalt is de soepelheid van de wangen, veel soepeler als wat ik tot nu toe gezien heb. Nu nog even wachten op wat pakketjes uit de States. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst September 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2009 ziet er goed uit zo met die nieuwe roll-bar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2009 Vorige week gearriveerd, de ontstekings upgrade...... Twee draadjes maar! Belangrijk stukje info, voordat alles los gaat. Dit voorjaar had ik al wat bedrading van de onsteking aangepast, dat mag er nu weer uit. Bougie kabels eraf en positie van de bougiekabel van cilinder 1 gemerkt. Verdelerkap eraf, daarna de motor op de krukaspoulie naar BDP van cilinder 1 gedraaid. Staat nu nog tussen cilinder 3 en 6. JA, die zijn ook aan vervanging toe, 2mm elektrode afstand. Ontsteking kompleet gedemonteerd. Nieuw en oud naast elkaar. Gleuf van oliepomp, en net zichtbaar het tandwiel van onderste nokkenas, waar de schacht van de HEI weer op gaat passen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst October 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2009 zeg maar zo met een brabantse uitspraak die klopt mijn jeep is geel dus blijft langer heel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2009 De HEI plaatsen is een fluitje van een cent, ik heb het zo gedaan: Als eerste heb ik bepaald wat de aansluiting voor bougie 1 wordt, dit in verband met de beschikbare ruimte voor de vacuumvervroeging. Daarna de verdelerkap van de HEI eraf geschroefd zodat de rotor zichtbaar wordt. Binnenkant verdelerkap De schacht van de HEI zo in het blok laten zakken dat de rotor ongeveer op de positie van bougiekabel 1 staat. Verdelerkap erop, bougiekabels erop, spanning erop, starten en vooronsteking afstellen op 12 graden. Hier nog wat bedrading fatsoeneren...... ......en klaar. Nog een dingetje wat buiten beeld is gebleven; de oliepeilstokbuis moet worden aangepast, deze zit op de plaats van de verdelerkap. Bij het demonteren is deze afgebroken, hiervoor heb ik een kortere rechte peilstokbuis gemaakt van een stukje 10mm RVS leiding, peilstok ingekort op de oude (inwendige maat). Tijd voor de volgende stap........ -Rubicon Express 2,5" springs en shock kit -Daystar 1" bodylift -Russel RVS remslangen -Protane shackle bushings Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2009 Tijd voor de volgende stap........ -Rubicon Express 2,5" springs en shock kit -Daystar 1" bodylift -Russel RVS remslangen -Protane shackle bushings Zit die zooi er nu nog niet onder?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2009 Zit die zooi er nu nog niet onder?? Nope....... kwam een ander projectje tussendoor:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2009 Begin is er inmiddels....... <_< Bij demontage zag ik dat er een bout van de remklauw los gelopen was. Deze drukte de remklauw naar binnen waardoor de rem bleef aanlopen. Oud v/s nieuw. Nog een bekende plek, onder de schokbrekersteun zit een holte die altijd vol met vuil en water staat. Als deze blijven, boor ik er en gat in waardoor hij leeg kan lopen. Spul gelijk in de verf gezet...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2009 Hè hè, Eindelijk...............<_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.