Ramon2 Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Mijn pigonkeering van de achter as lekt. Nu vroeg ik mij af wat de oorzaak kan zijn van het gaan lekken hiervan. Is de reden dat er misschien iets niet goed zit (speling) in me diff. of kan het ook zo zijn door het opgelopen vuil in het terrein dat die keering (bij niet tijdig schoonmaken) hard word en dus scheurtjes kan geven? Als dit zo is, is er een soort onderhoudsadvies om die keering te onderhouden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Kering is een slijtage onderdeel, dus het is vrij normaal dat ze een keer gaan lekken. Ze slijten wel wat harder als je een onbalans in je aandrijving hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 En als er straks een nieuwe inzit en wil deze na terrein rijden weer netjes schoon en soepel houden. Hoe doe ik dat het best? Dat schoonmaken lijkt me duidelijk, maar ook weer soepel krijgen, insmeren met olie of iets dergelijks? Of maak ik me zorgen om iets wat niet nodig is, en ist gewoon een 15 jaar oude keering die nu besloot te gaan lekken? (mits niet een defect de oorzaak is natuurlijk) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Yup, kan gewoon gebeuren.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Let op bij vervangen van de keerring, dat is niet zo eenvoudig als het lijkt...ook gelijk meerder onderdelen vervangen en op juiste spanning zetten anders gaat de boel janken ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Let op bij vervangen van de keerring, dat is niet zo eenvoudig als het lijkt...ook gelijk meerder onderdelen vervangen en op juiste spanning zetten anders gaat de boel janken ! wat zijn dan de te ondernemen stappen, die van mij lekt daar ook iemand een how to hiervan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Let op bij vervangen van de keerring, dat is niet zo eenvoudig als het lijkt...ook gelijk meerder onderdelen vervangen en op juiste spanning zetten anders gaat de boel janken ! Klopt, is me bekend. Ik wil het ook uit besteden aan iemand die dit vaker gedaan heeft. Het gaat om de juiste voorspanning van het lager dmv de colapsible(hoe spel je dat?) spacer. Ik neem aan dat je die spacer bedoelt met meerdere onderdelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst March 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 klopt, ik heb er nog een topic over staan van een (hele) tijd geleden. Zou het uitbesteden aan een 4x4 specialist bijv. B&S of Brabant4x4. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 de colapsible(hoe spel je dat?) spacer. C R U S H S L E E V E ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 CR U S H S L E E V E ? Jaaaa, dat ding dus maare, hoe kom ik dan aan die c**** spacer?? Wat is dat dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 Jaaaa, dat ding dus maare, hoe kom ik dan aan die c**** spacer?? Wat is dat dan? Zijn los te bestellen bij de bekende adressen lijkt me. Ennuuh mij is ooit eens verteld dat ze maar eenmalig te gebruiken zijn. Dus sowieso een nieuwe aanschaffen als je de pion los haalt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst March 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2009 Moet mijn keerringen en lagers achter vervangen heb des tijds wel mijn steekas zelf vervangen klusje van 20 min ongeveer maar wat zijn spacer(s)?? waarvoor worden die gebruikt?? en crush sleeve??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2009 Moet mijn keerringen en lagers achter vervangen heb des tijds wel mijn steekas zelf vervangen klusje van 20 min ongeveer maar wat zijn spacer(s)?? waarvoor worden die gebruikt?? en crush sleeve??? Zit op je pionas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2009 Zijn los te bestellen bij de bekende adressen lijkt me.Ennuuh mij is ooit eens verteld dat ze maar eenmalig te gebruiken zijn. Dus sowieso een nieuwe aanschaffen als je de pion los haalt. De naam collapsible spacer is de benaming volgens het FSM; het zelfde dus als de crush sleeve moest het gewoon ff uitzoeken . waarvoor worden die gebruikt?? en crush sleeve??? Als je een nieuwe sleeve hebt ziet deze eruit als een bus. Door de moer op de juiste voorspanning te zetten wordt deze ingeknepen zeg maar. Zoals je um ziet zitten op de afbeelding van Utah. Is best een specialisties klusje; doe je het niet goed dan kun je veel schade aan de diff veroorzaken. Laat het dus doen door iemand die dit vaker gedaan heeft! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2009 De naam collapsible spacer is de benaming volgens het FSM; het zelfde dus als de crush sleeve moest het gewoon ff uitzoeken .Als je een nieuwe sleeve hebt ziet deze eruit als een bus. Door de moer op de juiste voorspanning te zetten wordt deze ingeknepen zeg maar. Zoals je um ziet zitten op de afbeelding van Utah. Is best een specialisties klusje; doe je het niet goed dan kun je veel schade aan de diff veroorzaken. Laat het dus doen door iemand die dit vaker gedaan heeft! Ook bij diegene die het vaker hebben gedaan was eens de eerste keer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2009 Ook bij diegene die het vaker hebben gedaan was eens de eerste keer. Klopt, maar ongetwijfeld ook in bij zijn van een ervaren iemand Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.