Driver Geplaatst March 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2009 als ik mijn jeep in zijn 4wd laag wil zetten krijg ik hem der niet in als de motor draait. Het is een automaat om der maar ffies bij te zeggen. als ik hem in zijn neutraal zet kan en trek ik de hendel in zijn 4wd laag dan heb ik het gevoel dat die der in zit maar dat zit die niet want als ik hem dan in zijn drive zet dan ratelt die.. zet ik de motor uit dan krijg ik hem der wel in.. het vacuum systeem werkt ook niet... hoorde al van slangetjes vervangen wil wel is helpen. ook het 4wd lampje gaat niet branden in het dashboard. iemand hier een idee wat ik eventueel kan doen om dit op te lossen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2009 toch wel leuk 53 keer bekeken en geen 1 reactie vandaag een soort verbrande koppelings luchtje onder de auto vandaan geen idee waar ik dat nu weer moet zoeken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johnnylaheij Geplaatst March 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2009 Kan zo maar wezen dat de selctiehendel niet goed staat afgesteld. Die verbrande koppelingslucht kan wel van je ls zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2009 toch wel leuk 53 keer bekeken en geen 1 reactie vandaag een soort verbrande koppelings luchtje onder de auto vandaan geen idee waar ik dat nu weer moet zoeken Als je het terrein ingaat met 4-hoog zal dat vrij snel gebeuren inderdaad. Heb je het probleem sinds kort? Zo nee, heb je een bodylift? Heb je met normaal schakelen geen last? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2009 heb wel een bodylift, dat 4wdlaag probleem heb ik al sinds ik de wagen heb. rij nooit in 4wd hoog. En het is een automaat dus gewoon schakelen hoef ik niet Kan zo maar wezen dat de selctiehendel niet goed staat afgesteld.Die verbrande koppelingslucht kan wel van je ls zijn. en wat ik de ls als ik vragen mag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2009 heb wel een bodylift, dat 4wdlaag probleem heb ik al sinds ik de wagen heb. rij nooit in 4wd hoog. En het is een automaat dus gewoon schakelen hoef ik niet Als je een body lift hebt kan het zijn dat dat pookje wat lastig te bedienen wordt.. aangezien die niet mee omhoog komt met de lift. Dat zou het dus goed kunnen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2009 En je moet rollend schakelen. Ergens tussen de 1 en 3km/u is mooi ( iets minder dan wandelsnelheid, zeg maar). Zolang je de vacuum handel niet op orde hebt, zal je 4wd lampje niet oplichten en de vooras ook niet inschakelen. Wat die koppelinglucht betreft... geen idee. Het eerder genoemde LS differentieel ruik je niet. Die zit in de as, dus in de olie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst March 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2009 en wat ik de ls als ik vragen mag LS is Limited Slip, een systeem in je achterdiff dat ervoor zou moeten zorgen dat als je ene achterwiel los hangt, je andere achterwiel toch nog rond draait. Een beetje het locker-idee maar dan in hele lichte mate en slippend en schijnbaar meestal niet goed werkend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2009 tja ik dacht der aan gisteravond na mijn post .. hij zal me achterasje wel bedoelen iedergeval bedankt voor de reacties. heb vandaag me radiateur der af gehaald die werd erg heet ook zondag... bleek nog wat duitse klei in te zitten... helemaal schoon gespoeld en der weer onder gezet. tankje weer vol gegooit ook de radiateur gevult maar nu blijft der lucht tussen zitten. motor word erg heet maar gaat nog niet pompen... iemand een iedee om de lucht der uit te krijgen? of gewoon maar een poosje stationair laten draaien en hopen dat die de lucht der zelf uit pompt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2009 ik heb een klein gaatje in me thermostaat geboord Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst April 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2010 zel deze topic weer is tersprake brengen. ben nu toch bezig met mijn jeep. Ik heb inmiddels ontdekt dat het 4wd lampje niet was aangesloten. der hangt een klein stukje draad aan de sensor en verder niets. nu heb in inmiddels een adere tussenbak der onder hangen. maar ook deze wil het as niet inschakelen aan de voorkant. ik heb het schema in het boek bekeken. en daar kan je aardig zien hoe het aangesloten zit. maar 2 slangetjes stoppen bij mij ter hoogte van de sensor.1 daarvan zal de ontluchting zijn denk ik maar de ander? en begrijp ik het goed dat het punt in de tussenbak het hele mechaniek in werking stelt of hoort der nog ergens een klein compressortje oid te zitten. alle reacties zijn welkom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2010 Welke tussenbak heb je nu gemonteerd zitten dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst April 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2010 np231 van pullie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst April 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 moeten in ieder geval 2 vacuum slangen van de tussenbak naar de vooras lopen. in de 2wd stand geeft de ene vacuum en in de 4wd stand geeft de andere vacuum. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst April 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 ja de slangen lopen gewoon volgens het schema. maar wat maak de vacuum.. doet de bak dat zelf. of moet je der eerst zelf lucht uit halen als de slangen los zijn geweest? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst April 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2010 vacuum gaat van de motor naar de tussenbak. als de bak in de 4wd schakeld gaat door de vacuum de schakelmof op de vooras in. in totaal meen ik 4 leidingen. hier een schema: http://i131.photobucket.com/albums/p317/rescuer265/jeep/Vacuum_diagram1.jpg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst April 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2010 :)ahaaaa! daar zit het probleem. hij loopt niet naar mijn motor toe... toevallig een idee waar die op de motor moet aangesloten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst April 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2010 :)ahaaaa! daar zit het probleem. hij loopt niet naar mijn motor toe... toevallig een idee waar die op de motor moet aangesloten? misschien zit er op de inlaatspruitstuk nog een afgedopt buisje. zoniet. T-fitting ergens bij tussen. andere optie is om de mof op de vooras vast te zetten. dan draait alleen wel altijd je hele vooras mee (met 2wd) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst April 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2010 Tja maar vast zetten wil ik nou niet als het gewoon kan werken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.