boris Geplaatst March 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2009 Zoals sommige wel gelezen hebben , zijn we met een aantal Jeepers in new-mexico gaan off-roaden. We hebben eerst 3 dagen in Las-vegas doorgebracht om de auto's in orde te brengen. Bij hadden een klein lijstje liggen van de de vorige trip. (alle olie controleren , draagarm vooras verwijderen , diff-deksels opnieuw monteren , alles doorsmeren etc.etc.) Toen dat was gebeurd zijn we naar New-mexico gereden een tripje van 1200km in anderhalve dag. We hebben er 2 dagen over gedaan , daar we onderweg even gestopt zijn bij de Hooverdam en bij mening 4*4 shops (4Wheel parts , Desert Rat etc.etc.) Maar goed de 1e dag in New-mexico hebben we de Sandia Gulch gereden. zie onder : Sandia-5.jpg Sandia-7.jpg Sandia-6.jpg Sandia-4.jpg Sandia-3.jpg Sandia-2.jpg Na een paar uurtjes gespeeld te hebben , ging de tussenbak (NP-231) niet meer uit Laag. Dus zijn we in zijn laag maar terug gereden naar het hotel , om het een en ander te gaan bekijken. Daar om 16:00 te zijn aangekomen , zijn we begonnen om de tussen bak er onder uit te vandaan halen. Het meeste werk was de skite-plate van de rubicon express kit terwijderen. (die klote imbus bouten). Om 18:00 lag de bak er onderuit. Na een paar pizza's te hebben genoten , zijn we verder gegaan en hadden de bak om 21:00 geheel uit elkaar liggen. Conclusie , geen redden meer aan , er was een lager defect en de kogeltjes waren door heel de bak gedraaid , tussen de tandwielen etc. Toen zijn we lokale Jeep-clubs aan het bellen gegaan , en we hadden de volgende dag om 8:30 een andere gebruikte bak van een Cherokee (wat anders....). Na het omzetten van de snelheispulsgever , de schakelaar voor het lampje op het dashbord , de schakelstang en Yoke , kon hij er onder. Om 14:00 zat alles er weer onder en konden we onze weg weer vervolgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2009 De tussenbak : Broken-8.jpg Broken-9.jpg Broken-2.jpg Broken-3.jpg Broken-4.jpg Broken-5.jpg Broken-6.jpg Broken-7.jpg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2009 Toen wij aan het sleutelen waren hebben de andere tabasco Twister gereden : Tabasco-3.jpg Tabasco-2.jpg Tabasco-4.jpg Tabasco-5.jpg Tabasco-6.jpg (wordt vervolgd , nog even wat foto's doorworstelen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Bear Geplaatst March 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2009 Ziet er goed uit Marcel. Ben nog wel benieuwd naar de rest van de foto's. gr Hendrik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2009 Kom op Marcel ff een beetje opschieten met die fotoos:lol: Ziet er weer goed uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2009 (bewerkt) De volgende dag hebben we Off Boadway en Broad Canyon gereden : Broadway-1.jpg Broadway-2.jpg Broadway-3.jpg Broadway-4.jpg Broadway-5.jpg Broadway-6.jpg Broadway-7.jpg Broadway-8.jpg March 29, 2009 bewerkt door boris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2009 Next:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2009 Jaloers!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2009 Je bedoeld jaloers op het sleutel-werk ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2009 Je bedoeld jaloers op het sleutel-werk ? Ja, wat anders?? Maare, het gehele plaatje natuurlijk, het moet toch ook weer een goed gevoel geven om zo snel zo'n reparatie als een tussenbak geregeld te hebben, ik vind het knap een staaltje en dus een mooi avontuur!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst March 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2009 Mooie plaatjes uit de VS Marcel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2009 De dag erna hebben we Rocotillo Rapids en Amastista ledges gereden : (aldaar kwamen we ook nog jeep-buggy collega's tegen , ja het kan altijd gekker !) Rocotillo-0.jpg Rocotillo-1.jpg Rocotillo-2.jpg Rocotillo-3.jpg Rocotillo-4.jpg Rocotillo-5.jpg Rocotillo-6.jpg Rocotillo-7.jpg Rocotillo-8.jpg Rocotillo-9.jpg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2009 De dag daarna Amatista Ledges en Patzcuarro's Revenge : Amatista-0.jpg Amatista-1.jpg Amatista-2.jpg Amatista-3.jpg Amatista-4.jpg Amatista-5.jpg Amatista-6.jpg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2009 De dag daarop de laatste hebben sommige van ons nog Hopping Jalapeno en Habanene Falls gereden. (de Rubicon brak op het laatste stuk nog een kruisje van de steekas) Deze is op trail vervangen , tja wat moet je anders , en het was immers ook al 32 graden...... Wij hebben deze trail niet gereden want we wilde nog wat gaan shoppen , we hadden nl. nog een behoorlijke verlang-lijst liggen wat mee naar Nederland moest. (gereedschap , inch bouten en moeren) Achteraf is dit behoorlijk uit de hand gelopen daar ik 300 USD bij moest betalen aan overgewicht voor mijn bagage. Jalapeno-0.jpg Jalapeno-1.jpg Jalapeno-2.jpg Jalapeno-3.jpg Jalapeno-4.jpg Jalapeno-5.jpg Jalapeno-6.jpg Jalapeno-7.jpg Jalapeno-8.jpg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst April 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2009 Hoi, het begint te kriebelen als ik die foto's zie. In de omgeving van Las Cruces liggen echt leuke trails met interessante obstakels (lees: watervallen). Helaas heb ik het niet gered om dit jaar weer voor de Chile Challenge in de US te zijn ... http://community.webshots.com/user/icemanrnr Volgende week weer een off road tripje in Texas PS als jullie weer eens die kant uitgaan ben ik wel benieuwd om eens te kijken of wat kunnen kombineren (als jullie daar uberhaupt op zitten te wachten ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst April 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2009 (bewerkt) Er zijn al weer plannen voor september om Dusy en Four Dice te gaan rijden (Arizona), Leuke site , ben je op al die trails geweest ? (een aantal komen bekend door) April 1, 2009 bewerkt door boris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst June 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 (bewerkt) Boris and some DJL-ers goes New-mexico Zo daar zijn we weer , de plannen waren alweer gemaakt om af te reizen naar New-mexico. We hadden op internet al wat trails uitgezocht : Sandia Gluch , Tabasco Twister , Broad Canyon , Rocotillio , Amatista , Jalapeno. Dus kon de dag van 14 uur reizen weer beginnnen naar Las-Vegas waar de Jeeps staan. We hadden gepland om 3 dagen in Las-Vegas te blijven , daar we nog het een en ander te regelen hadden. Als verrassing had diegene de het Hotel geboekt had Cesar Palace geboekt voor ons. Op zich een mooie hotel , maar niet echt praktisch om midden op de strip te zitten. (wel leuk voor het uitgaans-leven s’avonds) S’avonds zijn we direct naar ons hotel gereden , met het idee om de ogen dicht te doen. Waar het niet dat er 3 van ons de vlucht gemist hadden (ze zaten lekker te borrelen aan de bar toen de boarding aan de gang was……). Ze zouden nu met de volgende vlucht mee komen (3 uur later) , dit kwam mooi uit , omdat we toch ook nog een bagage tas miste , die zou ook met die vlucht meekomen. De volgende dag , (na een heerlijk ontbijt-buffet in het Cesars) , zijn we naar de Storage gereden onze Jeeps stonden. We hadden nog een lijsje liggen van de vorige trip ( diff-olie bijvullen , kruisjes smeren , alle olieen bijvullen , een stabalisatie stang vervangen etc.etc.) Ook moesten we de auto nog op een ander kenteken krijgen. Deze stond nl. nog steeds op een kenteken uit New-Jersey , (gelukkig had iemand goed zijn huiswerk thuis gedaan en precies uit gezocht wat we allemaal moesten doorlopen). Zodat we dit in 1 dag zouden kunnen doen ( DMV = een soort RDW , een Smog test , Verzekering en weer naar de DMV voor de License plate). Gelukkig ondervonden we niet veel problemen , doordat het goed voorbereid was. S’avonds zijn we met zijn allen Bufflow-wings gaan eten bij de Hooters. Daarna nog wat gedronken in de Lobby van het Cesar Palace. En wat geshopt in het winkelcentrum (inpandig) , de hemel leek net echt , maar was natuurlijk na gemaakt (om je maar in het hotel te houden). Er was 1 iemand die een lekker ijsje wilde van 18 dollar !! (normaal kosten ze 2 dollar) , maar ja de locatie moet ook betaald worden… De volgende dag zijn we gaan shoppen (Auto-Zone , 4wheel parts , Checker , Wall-markt etc.etc.) , we konden natuurlijk wel het een en ander gebruiken voor thuis. Tevens maar wat inkopen gedaan voor Cherokeeparts.nl Daarna alle spullen gedumpt in de storage , de auto’s ingeladen om vervolgens de volgende dag te rit te kunnen beginnen van zo’n 1200 kilometer (via de Hoover-dam) , we hadden gepland om er 2 dagen voor uit te trekken. Na het ontbijt zijn we vertrokken en verlieten we Vegas op weg naar het platte-land (nou ja plat… van wijze zeggen dan). Onderweg kwamen we inderdaad langs de Hoover-dam , hier maar even gestopt om foto’s te maken en weer verder gereden. Na zo’n 700 km gereden te hebben met zo’n temperatuur van rond de 30 graden vonden we het wel genoeg voor de dag en hebben een hotel gezocht. We hebben een diner genomen bij Danny’s waar we ook weer de volgende dag zouden gaan ontbijten. Een echt amerikaans ontbijt , ½ liter melk , pannakoeken , waffels , stroop , ei , vette warme worst etc.etc. (waarom zijn er toch zoveel dikke americanen… ?) We kwamen zo rond 16:00 aan bij ons hotel , en hebben daar een lekkere pint gedronken. De andere twee , hebben een mooi plekje gezocht voor hun tent , bij het begin van de trails die we zouden gaan rijden. (zij zijn meer de buiten mensen , wij houden meer van een beetje comfort..). Persoonlijk ben ik ook graag buiten , kampvuurtje etc.etc. , maar slaap s’nacht liever in een echt bed binnen..) De volgende dag hadden we 9:00 afgesproken bij hun tent. We zouden Sandia Gluch gaan rijden : Echter eindigde de rit snel voor 2 van ons , bij de Lange TJ , brak de remleiding (te veel wieluitslag en de korte remleiding) , dus konden zij terug , een 30 minuten later kwamen wij er achter dat we alleen maar nog 4-Laag hadden en verder zat er geen beweging meer in de hendel. Dus besloten we maar om ook terug te gaan naar het hotel (23 miles in 4-Laag en 4.88 in de assen !) , dit duurde vrij lang met een max. van 5 mile per uur. Zo rond 16:00 waren we terug bij het hotel. We zijn maar meteen gaan sleutelen , met een een 9/16 sleutel en een potkrik. Een hele klus , we hebben een Long-arm kit er onder zitten , dus heel de skite-plate moest er ondervandaan om bij de tussenbak te komen. Een paar imbus-bouten waren dusdanig versleten , dat we die hebben moeten uithakken en slijpen. Om om 19:00 hadden we de bak er onderuit liggen. De andere waren ondertussen naar Domino’s gereden om pizza’s te halen. De hendel wilde niet meer naar voor of naar achteren , dus besloten we maar om de bak open te gaan halen. Het werd later en later , om 21:00 was de conclusie niet meer te repareren , er was een lager uit elkaar gesprongen en alle kogels waren tussen de tandwielen gekomen. Conclusie er moest een andere tussenbak komen (een NP-231 met SYE-kit) , we zijn op internet gaan zoeken lokale Jeep-clubs. We konden gelukkig de President van een lokale club bereiken , we vertelde ons verhaal en dat we uit Europa kwamen (vinden Americanen altijd interessant) , hij zou zijn best gaan doen en vrienden gaan bellen. Je wil het niet geloven maar binnen 1 uur hadden we iemand gevonden die er 1 had liggen. Echter konden we die pas de volgende morgen ophalen om 8:30. Het wonder was er weer , het was exact dezelfde (op een paar aansluitingen na , die we over konden zetten van de oude bak) , we hebben een mooie prijs met de man gemaakt , zodat we weer konden gaan sleutelen. We zeiden tegen de andere 4 , gaan jullie maar rijden dan gaan wij sleutelen. Om 14:00 zat de bak er onder , en werkte perfect. We hadden echter geen zin meer om het terrein in te gaan , en besloten om eens lekker gaan te lunchen , en maar weer eens te gaan shoppen. De volgende dagen hebben we geen problemen meer onder vonden , buiten de normale dingen om , bij de Rubicon , bandje eraf gereden (geen beat-locks) , kruisje defect , deukje hier en daar etc.etc. Na 5 dagen ge-offroad te hebben zijn we de reis weer begonnen om weer naar Las Vegas te gaan aldaar aangekomen hebben we 2 dagen overnacht in het Boulder-station hotel (net buiten de strip). We hebben de lijst weer opgemaakt wat we de volgende keer (en die is al weer 20 september) moeten gaan doen : 4 nieuwe banden , 2 nieuwe schokbrekers , een paar beugeltjes laten lassen (o.a. van de High-jack) en nog wat kleine dingen. Meer foto’s op : www.cherokeeparts.nl : Foto’s – off road – Wrangler TJ USA - USA 2009 June 8, 2009 bewerkt door boris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.