Spring naar bijdragen

Rem, diff, tussenbakprobleem????????


LENZ
 Share

Recommended Posts

Gebruik mijn Jeep momenteel alleen voor korte ritjes in de stad.

Ben echter van plan om er binnenkort mijn ambulance met raceauto mee naar het circuit te trekken.

Echter als ik de snelweg op ga en vervolgens bij de afrit afrem en daarna vanuit D met de voet op de rem wil wegrijden maakt de achteras een Toek, Toek, Toek geluid.

Het voelt alsof de achterremmen blijven hangen en langzaam (al toekend) losschieten, dit kan wel tientallen meters duren voordat het geheel weer los is.

Dit herhaalt zich na elke stop.

Als ik de auto laat uitrollen en vervolgens vanuit stilstand wegrij zonder dat ik daarvoor de rem heb bedient heb ik geen probleem.

Dus in Neutraal bij het stoplicht helpt vaak aanzienlijk om de weerstand te verminderen.

Zodra het spul dus heet is na een snelweg rit (zonder te remmen!!!!!!) heb ik dus het probleem pas, nadat ik rem, snap je hem nog;)

Heb het al in andere topics aangehaald maar open hier dus mijn eigen topic in de hoop eenvoudig tot een oplossing te komen.

Onwaarschijnlijk dat dit een uniek probleem is.

Heb tot nu toe de achterremmen gereinigd en gangbaar gemaakt en de remslangen vervangen en de afstelpen van de HRC iets teruggedraaid.

Auto remt prima, maar de trommels achter zijn zeker niet rond meer.

Voeringen zijn ruim voldoende. Achteras maakt een wiellagerachtig geluid.

Heb al meerdere mogelijke oorzaken gehoord zoals, tussenbak, LSD, achteras, trommels, remcilinders etc, iemand misschien een idee hierbij.

Omdat ik toch tijd in mijn huidige as moet steken door een mogelijk slecht lager en doorgezakte veerbladen en slechte trommels zit ik er over na te denken om een frisse gebruikte as met goede remmen en bladveren etc te plaatsen, als iemand wat heeft liggen voor een mooi prijsje hoor ik dat ook graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt het over een lager-achtig geluid bij het ronddraaien van de as.. daarnaast zeg je dat je trommels niet helemaal rond meer zijn.

..en je hebt er alleen last van na het remmen vanuit een redelijke snelheid.

Ik denk dat je al weet waar het vandaan komt.:lol:

Een rem revisie setje is goedkoper en eenvoudiger dan een nieuwe as. Mits die verder goed is natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk niet. Lagergeluid is hoorbaar bij wat hogere snelheden, klinkt als bandengeluid, maar dat is het helaas niet.

Probleem doet zich voor na snelwegrit, zonder te remmen, het rijden op de snelweg met constante snelheid zonder te remmen zorgt ervoor dat

de klacht ontstaat, niet zozeer het remmen zelf.

Denk zelf ook dat nieuwe trommels en voeringen en evt mechanisme en cilinders het probleem kan oplossen, maar twijfel wel.

Eigenlijk wil ik niet teveel geld in de jeep steken (:blush:dit had ik hier misschien beter niet kunnen zeggen:)), dat doet ik liever in mijn raceauto, maar hij moet wel betrouwbaar zijn dus als er wat stuk is wordt het gefixed, maar ben bang dat als ik de remmerij vervang ik de klacht nog heb. Verdenk die achteras ook, maar ben niet heel thuis in Jeeps.

Heb er overigens wel een hoop lol in.

Vorige week mijn uitlaat vervangen, maar zoals ik al zei mag hij niet teveel kosten, dus zelf aan het lassen geslagen en er een mooie alfa romeo demper onder gelast, de jeep klinkt nu zelfs erg mooi, bijna net zo leuk als een alfa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een mogelijkheid:wacko:.

Auto is vorige maand probleemloos door de apk gekomen.

Bij achterwielen los is er bij draaien aan de wielen geen wiellager geluid hoorbaar. Weet niet waar de achteras precies gelagerd is, maar geluid zit volgens mij meer naar de diff kant. Aan de wielen is het stil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...