Spring naar bijdragen

r&p aanpassing/as upgrade


Recommended Posts

Ben van plan mijn r&p van mijn voor en achteras te gaan vervangen, heb nu de originele nog. Rijd nu met 32ers eventueel in de toekomst naar 33 of 35 overstappen kan ik het beste naar 4.10 gaan of 4.56?

Vraag 2 achteras upgrade andere steekassen monteren, hoeveel splines hebben de originele steekassen? Zag namelijk bij 4 wd een upgrade set die was 30 spline dacht namelijk dat origineel 27 was???? Anders moet ik neem ik aan ook de kooi in me diff vervangen maar dat doe ik liever niet want heb ook nog een locker liggen voor inbouw anders past die ook niet meer denk.......

Asupgrade set:

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=353&plID=323&partID=3988

Locker die ik heb:

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=6029

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1= ik zou voor 4.10 gaan, dan hou je ook wat performance over op de snelweg.

Bij 4.56 gaat je motor erg hoog in toeren bij hogere snelheden ( bv. 110 a 120 km/u )

Bovendien is 4.10 sterker.

Voor het kruipen hoef je het niet te doen want yj's hebben al een lage kruip gearing.

2= Volgens mij hebben de dana 35 achterassen van de yj allemaal 30 splines, met als uitzondering de bouwjaren 87 tot 89 die de zogenaamde c-clip assen hebben, die zijn 27 splines.

bewerkt door darkwolf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1= ik zou voor 4.10 gaan, dan hou je ook wat performance over op de snelweg.

Bij 4.56 gaat je motor erg hoog in toeren bij hogere snelheden ( bv. 110 a 120 km/u )

Bovendien is 4.10 sterker.

Voor het kruipen hoef je het niet te doen want yj's hebben al een lage kruip gearing.

2= Volgens mij hebben de dana 35 achterassen van de yj allemaal 30 splines, met als uitzondering de bouwjaren 87 tot 89 die de zogenaamde c-clip assen hebben, die zijn 27 splines.

juist niet 87-89 is met rollagers geen c clip

c clip is daarna. allemaal 27 spline dacht ik d35 bijna zeker(ben er ff uit)

d44 heeft 30 spline origineel upgrade 33 spline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

juist niet 87-89 is met rollagers geen c clip

c clip is daarna. allemaal 27 spline dacht ik d35 bijna zeker(ben er ff uit)

d44 heeft 30 spline origineel upgrade 33 spline

:thumbsup: 30 splines voor de D35 is een upgrade. Is er ook voor de D30.

Kijk evt ff op http://www.superioraxle.com/feature.html voor je R&P keuze.

Als je een keuze hebt gemaakt kies dan ook voor Alloy USA of Superior Axle Ring en Pinion.

Schijnen wat sterker te zijn dan de standaard R&P.

Ik heb er zelf 4.56 in zitten zowel met de 33ers en de 35ers goed mee te rijden.

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk zelf dat die locker niet meer gaat passen.

Daar was ik al bang voor :thumbsup: Eerst denk dan alleen maar de r&p aanpassen en ombouwen naar schijfrem.

Of de locker weer weg doen en een ander kopen die wel past maar dat kost weer de nodige $$$$$$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar was ik al bang voor :thumbsup: Eerst denk dan alleen maar de r&p aanpassen en ombouwen naar schijfrem.

Of de locker weer weg doen en een ander kopen die wel past maar dat kost weer de nodige $$$$$$

Hmmmm misschien een optie om ergens een >'95 ford 8.8 op de kop te tikken. Sterkere as dan de D35, heeft 31 splines steekassen en er zitten schijfremmen op. Scheelt je ook weer kosten naar een evt. upgrade naar 30 splines van je D35.:cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm misschien een optie om ergens een >'95 ford 8.8 op de kop te tikken. Sterkere as dan de D35, heeft 31 splines steekassen en er zitten schijfremmen op. Scheelt je ook weer kosten naar een evt. upgrade naar 30 splines van je D35.:thumbsup:

Had ik ook nog aangedacht onder welke ford's zitten deze. Ik ben op internet wel het adres tegengekomen van een ford explorer sloop is dit een optie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik ook nog aangedacht onder welke ford's zitten deze. Ik ben op internet wel het adres tegengekomen van een ford explorer sloop is dit een optie?

Ik heb mijne gevonden via onderdelenzoeker.nl . Was er een van een '97 4.0 V6 SOHC. Deze had standaard 3.55. Precies wat ik toen ook zocht.

Soms worden ze ook op het forum en marktplaats aangeboden.

Let dan voornamelijk op het bouwjaar ivm de schijfremmen.

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...