Border Patrol Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Werk sinds een tijd bij een garage, ik doe beetje banden en velgjes etc. Nou worden alle velgen(wielen) met een moment sleutel aangedraait en dat gebeurd bij alle velgen met een moment van 120 (newton per??) zelf vind ik dit niet echt heel vast( strak) maar is het nou ook verstand om dit toe te passen bij mijn 33ers? zelf heb ik het idee van hoe vast hoe beter dus ik geef er een goeie sleur aan die sleutel niet te ernstig natuurlijk want je zou je draaien naar de knoppen kunnen draaien. Gr Border Patrol Edit ik bedoel wiel BOUT... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Hoeveel moet weet ik niet maar ik draai van mijn CJ de wielmoeren altijd met 140 Nm aan, rij ook met 33 inch:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Volgens mij bedoel je toch echt moer. <_< 120 Nm is volgens mij prima. De mijne zitten ook op zoiets vast. (ik meen 130) Zolang ze per wiel maar gelijk zijn aangedraaid en niet eentje veel losser, want dan krijg je problemen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Ik volg op dit moment de opleiding werkplaatsmanager autotechniek en heb ook geleerd gekregen dat de wielen tussen 110 en 120 Nm vast moeten. Het maakt volgens mij niet uit wat voor maat band erop ligt, tenminste daar is mij niks over verteld, zal het is navragen aan de stagebegeleider als ik er maandag weer ben. Op mijn stage zet ik alle wielen vast op ongeveer 110 Nm. Het punt als je ze te vast zet is dat er kans is dat de wielmoergaten gaan scheuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst April 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Volgens mij bedoel je toch echt moer. Toch wel haha naja ik slaap al voor 3/4 deel straks ga ik voor 4/4 slapen <_< Ok duidelijke uitleg heren. dan zal ik morgen de mijne even los maken en op moment vast zetten. zonde als je je velgen ermee verziekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 nou ik zet er nooit een moment sleutel op, gewoon vast en klaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 nou ik zet er nooit een moment sleutel op, gewoon vast en klaar Idem hier.. als ze maar recht zitten:unsure: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 ik vertrouw meer op mijn eigen kracht dan op die van die sleutel;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Heb van een zeer kundig en bekend monteur hier op het forum geleerd: "Vastdraaien tot een kwart slag voor afbreken" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 ???? en wanneer breekt ie af? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2009 ???? en wanneer breekt ie af? Als je een kwart slag te ver gaat.<_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst April 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2009 ???? en wanneer breekt ie af? Daarvoor heb je bij een Jeep 5 of 6 van die dingen, de eerste af laten breken en de andere een kwartslag ervoor stoppen OT: Stalen velgen doe ik meestal wat meer dan lichtmetaal en altijd beetje vet er tussen. bij lichtmetaal willen ze vastvreten tot op het punt dat het kromme kruissleutels, pijpstukken en wringijzers kost en je nog je wiel niet los hebt. en dat zou helemaal leuk zijn langs de A1 met een klapband om 6 uur 's ochtends. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst April 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2009 ik doe er nooit geen vet op!! wat eigenwijs ben ik toch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst April 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2009 op bouten en moeren hoort GEEN vet tenminste ..... als die dingen vast moeten blijven zitten en niet vanzelf weer los glijden bij wielmoeren mag een heel klein beetje "kopervet" gebruikt worden maar dan alleen op het raakvlak tussen moer en velg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst April 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2009 Yep , beetje kopervet en met 110 Nm vastzetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.