pedro.rr Geplaatst April 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2009 (bewerkt) Hallo ben afgelopen weekend naar Mammut geweest, en heb daar gereden met mijn zj. Gelukkig was het droog en kon ik eigenlijk overal wel komen. Alleen niet de diepe water, modderbakken in geweest en de stukken waar het wel heel ruw was. Heb nog nooit zoiets gaafs gedaan..en nu wil ik een zj aanschaffen om dit vaker te doen. En hem alleen daar voor gebruiken, zodat ik niet bang hoef te zijn om huidige ZJ te beschadigen. Mijn keus gaat naar een zj vanwege de prijs, ze zijn niet duur zonder kenteken b.v uit Duitsland. Maar heb en vraag over het veranderen van de motor(4.0 5.2) wil dan zonder inj rijden dus met carb...de vraag is dus kan dit ? En hoe zit het met de onsteking, kan je deze gemakkelijk schakelen zonder de computer van de inj. Als iemand ervaring hier mee heeft hoor ik dat graag. April 27, 2009 bewerkt door pedro.rr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2009 Wat is het voordeel van een carb tov een injectie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pedro.rr Geplaatst April 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2009 Wat is het voordeel van een carb tov een injectie? Het gaat me om de elektronica die ik dan niet meer heb..b.v minder storingen door water..maar misschien valt dat wel mee heb er gewoon nog geen ervaring met met het 4X4 gebeuren:blush:.. heb mijn ervaring op het inj. gebeuren, met de autocross op gedaan..en als ik er een storing mee had dan was het vaak moeilijk te verhelpen..daarom ging ik als het mogelijk met een carb.. rijden. Vandaar mijn vraag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2009 Ah, vandaar dat er zoveel CJ rijders naar een injectie systeem gaan. ... laat de injectie aub lekker zitten, je roept er vrij zeker nog meer problemen mee op dan dat je oplost. Er kan best wel eens wat mis gaan, maar dat ligt dan vaak net niet aan de ontsteking. Wat je wel aan kan passen.. een beetje meer rijhoogte is wel lekker. (andere veren, schokdempers, banden) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pedro.rr Geplaatst April 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2009 Okee duidelijk..hoe is de ervaring met het verschil tussen een 4.0 of een 5.2, is een v8 veel sterker? Zie eigenlijk meer V8ten tekoop dan de 6cyl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst April 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2009 Probleem met een carburateur is als je boven de 40 graden komt , dit veel problemen geeft. Ik zou voor een 4.0 gaan , een 5.2 is erg zwaar voor in het terrein. En eerder nog een XJ dan een ZJ , een ZJ is nl. ook weer een stuk zwaarder dan een XJ En mocht je dan eventueel voor een XJ gaan , dan zou ik gaan voor een Low poort die heeft het koppel onderin zitten , een high-poort boven in. Okee duidelijk..hoe is de ervaring met het verschil tussen een 4.0 of een 5.2, is een v8 veel sterker?Zie eigenlijk meer V8ten tekoop dan de 6cyl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2009 Volgens mij hebben de latere XJ's bij 3000 toeren al het maximum aan koppel, ipv pas bij 4750 bij de eerste modellen, onderin maakt het niet zoveel uit? Maar goed, dat is natuurlijk niet de discussie. Ik heb iig een aantal ZJ's gezien (met V8) die hun mannetje staan in het terrein. Meestal maakt de bestuurder toch het verschil. En het klinkt natuurlijk.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pedro.rr Geplaatst April 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2009 Probleem met een carburateur is als je boven de 40 graden komt , dit veel problemen geeft.Ik zou voor een 4.0 gaan , een 5.2 is erg zwaar voor in het terrein. En eerder nog een XJ dan een ZJ , een ZJ is nl. ook weer een stuk zwaarder dan een XJ En mocht je dan eventueel voor een XJ gaan , dan zou ik gaan voor een Low poort die heeft het koppel onderin zitten , een high-poort boven in. Het is mij duidelijk dat een XJ lichter is dan een ZJ..het gaat mij ook een beetje om de looks:blush:..heb zelf een ZJ en het lijkt me gewoon gaaf om met een ZJ het veld in te gaan..en het geluid van een V8 zoals Kameel zegt is ..maar een 6cyl mag ook en om aan die te sleutelen lijkt me een stuk gemakkelijker. Maakt het allemaal niet makkelijker:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst April 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2009 Als het om het geluid gaat , doet een Cherry-bomb ook veel. Ik heb zelf met een XJ (10" verhoogd) , een tijdje terrein mee gereden , dat ging perfect. En terrein-rijden noem ik dan niet in een bagger-put rijden. Maar evenmenten zoals Trophee de Cevenol. En ben van mening dat een V8 geen meer waarde heeft in het terrein. Tegenwoordig rij ik in een TJ met een Cherokee-blok 4.0 er in , vermogen genoeg. Cevenol2006-2.jpg Cevenol2006-3.jpg Cevenol2006-4.jpg Cevenol2006-5.jpg Cevenol2006-6.jpg Cevenol2006-7.jpg Cevenol2006-8.jpg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pedro.rr Geplaatst April 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2009 Kijk dat ziet er goed uit..super man. Voor mij wordt het eerst blubberbak rijden .wil het eerst wat rustiger aan doen. en dan verder zien hoe het zich ontwikkeld..maar dat in frankrijk ziet er top uit. dat is voor mij nog te hoog gegrepen. Wil ook voor een 6cyl gaan. Lijkt me makkelijker om te onderhouden. En wat kracht betreft is het voeldoende met wat ik wil doen. Aan de foto`s van jouw te zien . Een XJ is ook een goede optie voor mij. Een ZJ is meer een gevoels kwestie. Vind hem gewoon super gaaf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst May 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 Kijk dat ziet er goed uit..super man. Voor mij wordt het eerst blubberbak rijden .wil het eerst wat rustiger aan doen. en dan verder zien hoe het zich ontwikkeld..maar dat in frankrijk ziet er top uit. dat is voor mij nog te hoog gegrepen.Wil ook voor een 6cyl gaan. Lijkt me makkelijker om te onderhouden. En wat kracht betreft is het voeldoende met wat ik wil doen. Aan de foto`s van jouw te zien . Een XJ is ook een goede optie voor mij. Een ZJ is meer een gevoels kwestie. Vind hem gewoon super gaaf ik heb mijn ZJ 6 cyl. ook alleen voor in het terrein Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pedro.rr Geplaatst May 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 ik heb mijn ZJ 6 cyl. ook alleen voor in het terrein Wat heb je veranderd er aan?..en wat doe je er mee..lees zand, modder, rots..en heb je foto`s er van? En een zj blijft mijn voor keur Maar moet eerst mijn motor verkopen..om er 1 aan te schaffen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.