Spring naar bijdragen

Aanpassen ZJ voor alleen terein rijden


Recommended Posts

Hallo ben afgelopen weekend naar Mammut geweest, en heb daar gereden met mijn zj.

Gelukkig was het droog en kon ik eigenlijk overal wel komen. Alleen niet de diepe water, modderbakken in geweest en de stukken waar het wel heel ruw was.

Heb nog nooit zoiets gaafs gedaan..en nu wil ik een zj aanschaffen om dit vaker te doen. En hem alleen daar voor gebruiken, zodat ik niet bang hoef te zijn om huidige ZJ te beschadigen.

Mijn keus gaat naar een zj vanwege de prijs, ze zijn niet duur zonder kenteken b.v uit Duitsland.

Maar heb en vraag over het veranderen van de motor(4.0 5.2) wil dan zonder inj rijden dus met carb...de vraag is dus kan dit ? En hoe zit het met de onsteking, kan je deze gemakkelijk schakelen zonder de computer van de inj.

Als iemand ervaring hier mee heeft hoor ik dat graag.

bewerkt door pedro.rr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het voordeel van een carb tov een injectie?;)

Het gaat me om de elektronica die ik dan niet meer heb..b.v minder storingen door water..maar misschien valt dat wel mee heb er gewoon nog geen ervaring met met het 4X4 gebeuren:blush:.. heb mijn ervaring op het inj. gebeuren, met de autocross op gedaan..en als ik er een storing mee had dan was het vaak moeilijk te verhelpen..daarom ging ik als het mogelijk met een carb.. rijden. Vandaar mijn vraag :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, vandaar dat er zoveel CJ rijders naar een injectie systeem gaan. ;)

... laat de injectie aub lekker zitten, je roept er vrij zeker nog meer problemen mee op dan dat je oplost.

Er kan best wel eens wat mis gaan, maar dat ligt dan vaak net niet aan de ontsteking.

Wat je wel aan kan passen.. een beetje meer rijhoogte is wel lekker.

(andere veren, schokdempers, banden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem met een carburateur is als je boven de 40 graden komt , dit veel problemen geeft.

Ik zou voor een 4.0 gaan , een 5.2 is erg zwaar voor in het terrein.

En eerder nog een XJ dan een ZJ , een ZJ is nl. ook weer een stuk zwaarder dan een XJ

En mocht je dan eventueel voor een XJ gaan , dan zou ik gaan voor een Low poort die heeft het koppel onderin zitten , een high-poort boven in.

Okee duidelijk..hoe is de ervaring met het verschil tussen een 4.0 of een 5.2, is een v8 veel sterker?

Zie eigenlijk meer V8ten tekoop dan de 6cyl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hebben de latere XJ's bij 3000 toeren al het maximum aan koppel, ipv pas bij 4750 bij de eerste modellen, onderin maakt het niet zoveel uit?

Maar goed, dat is natuurlijk niet de discussie. :no:

Ik heb iig een aantal ZJ's gezien (met V8) die hun mannetje staan in het terrein. Meestal maakt de bestuurder toch het verschil.

En het klinkt natuurlijk.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem met een carburateur is als je boven de 40 graden komt , dit veel problemen geeft.

Ik zou voor een 4.0 gaan , een 5.2 is erg zwaar voor in het terrein.

En eerder nog een XJ dan een ZJ , een ZJ is nl. ook weer een stuk zwaarder dan een XJ

En mocht je dan eventueel voor een XJ gaan , dan zou ik gaan voor een Low poort die heeft het koppel onderin zitten , een high-poort boven in.

Het is mij duidelijk dat een XJ lichter is dan een ZJ..het gaat mij ook een beetje om de looks:blush:..heb zelf een ZJ en het lijkt me gewoon gaaf om met een ZJ het veld in te gaan..en het geluid van een V8 zoals Kameel zegt is ;):worshippy::no::worshippy:..maar een 6cyl mag ook en om aan die te sleutelen lijkt me een stuk gemakkelijker. Maakt het allemaal niet makkelijker:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het om het geluid gaat , doet een Cherry-bomb ook veel.

Ik heb zelf met een XJ (10" verhoogd) , een tijdje terrein mee gereden , dat ging perfect.

En terrein-rijden noem ik dan niet in een bagger-put rijden.

Maar evenmenten zoals Trophee de Cevenol.

En ben van mening dat een V8 geen meer waarde heeft in het terrein.

Tegenwoordig rij ik in een TJ met een Cherokee-blok 4.0 er in , vermogen genoeg.

Cevenol2006-2.jpg

Cevenol2006-2.jpg

Cevenol2006-3.jpg

Cevenol2006-3.jpg

Cevenol2006-4.jpg

Cevenol2006-4.jpg

Cevenol2006-5.jpg

Cevenol2006-5.jpg

Cevenol2006-6.jpg

Cevenol2006-6.jpg

Cevenol2006-7.jpg

Cevenol2006-7.jpg

Cevenol2006-8.jpg

Cevenol2006-8.jpg

Cevenol2006-9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat ziet er goed uit..super man. Voor mij wordt het eerst blubberbak rijden :lol:.wil het eerst wat rustiger aan doen. en dan verder zien hoe het zich ontwikkeld..maar dat in frankrijk ziet er top uit. dat is voor mij nog te hoog gegrepen.

Wil ook voor een 6cyl gaan. Lijkt me makkelijker om te onderhouden. En wat kracht betreft is het voeldoende met wat ik wil doen. Aan de foto`s van jouw te zien :whistle:.

Een XJ is ook een goede optie voor mij. Een ZJ is meer een gevoels kwestie. Vind hem gewoon super gaaf ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat ziet er goed uit..super man. Voor mij wordt het eerst blubberbak rijden :no:.wil het eerst wat rustiger aan doen. en dan verder zien hoe het zich ontwikkeld..maar dat in frankrijk ziet er top uit. dat is voor mij nog te hoog gegrepen.

Wil ook voor een 6cyl gaan. Lijkt me makkelijker om te onderhouden. En wat kracht betreft is het voeldoende met wat ik wil doen. Aan de foto`s van jouw te zien :frusty:.

Een XJ is ook een goede optie voor mij. Een ZJ is meer een gevoels kwestie. Vind hem gewoon super gaaf :lol:

ik heb mijn ZJ 6 cyl. ook alleen voor in het terrein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb mijn ZJ 6 cyl. ook alleen voor in het terrein

Wat heb je veranderd er aan?..en wat doe je er mee..lees zand, modder, rots..en heb je foto`s er van?

En een zj blijft mijn voor keur :yes:

Maar moet eerst mijn motor verkopen..om er 1 aan te schaffen :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...