martijn12 Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Hallo Ik heb vandaag voor de 2e keer mijn differentieel kapot gereden De 1e keer was net nadat ik hem kocht, en toen heeft het bedrijf waar ik mijn auto gekocht heb er gratis een nieuw differentieel ingezet. Hij heeft er toen een 2e handse ingezet zonder limited slip. Maar nou is hij dus weer kapot, doe ik iets verkeerd of heb ik gewoon pech ? En ik zit te twijfelen of het bedrijf er limited slip ingezet heeft, want hij trekt gewoon met 2 wielen tot op zekere hoogte. Ik heb al een keer naar het differentieel gekeken en er lijken wel iets van plaatjes achter de kegelwielen te zitten, maar hoe kan ik dit nou zeker weten? Is het nou slim om limited slip terug te zetten of niet. Limited slip heeft niet echt veel voordelen en kan alleen maar sneller kapot gaan lijkt me. Maar b&s zij dat als je een differentieel zonder limited slip hebt het huis dunner is en dat het huis dan sneller kapot gaat ipv de limited slip. Owja ik heb er 33 ers onder liggen dus dan lijd het zowizo meer, maar volgens mij is het niet normaal dat de diff zo snel alweer kapot gaat. Ben benieuwd naar de reacties Groeten Martijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Met 33'ers rij je vaak wel wat sneller je steekassen kapot, maar een diff? Dat je zo snel je diff kapot reedt de eerste keer, had dat nog een speciale reden? Erg veel gas gegeven misschien? Zoiets? Had je al last van vreemde geluiden? Misschien had het tweedehands spul al een licht defect en heb je dus gewoon enorm veel pech. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Is het de voor of achteras ?? en welke verhouding. Ik heb nog een bijna nieuwe voor de vooras liggen volgens mij 3,54. Of de garage heeft het niet goed gedaan, of het was idd al iets met de gebruikte set. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst May 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 (bewerkt) de 1e keer tikte er al iets toen ik hem kocht, dus de garage vermoeden het al, dus daarom ook gratis vervangen De 2e keer, geen idee ik trek af en toe wel vrij hard op maar volgens mij moet dit wel kunnen. Het betreft een achteras volgens mij dana 44, overbrengingsverhouding is 3.55 Owja alleen de kegelwielen zijn kapot, die zijn zeker niet los te vervangen? Bedankt voor het aanbod iig May 5, 2009 bewerkt door martijn12 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 ik denk dat het een D35 is die standaard onder de Yj is geleverd. Als je met kegelwielen de satellietwielen bedoeld zijn deze wel los te vervangen http://completeoffroad.com/i-123675-spider-side-gear-clutch-kit-d35-trac-lok-27-spline.html Maar ik denk dat er meer aan de hand is als ze nu al kapot/op zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Maar ik denk dat er meer aan de hand is als ze nu al kapot/op zijn. Lijkt mij ook, misschien dat ze zelfs al wisten wat. (aan de hand van je reactie) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst May 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 (bewerkt) Dit is van de 1e keer vervangen Als ik naar de binnenkant van de vorm kijkt lijkt het mij toch meer op een dana 44 Nummer 3 en 6 zijn bij mij kapot dus ook het satelietwiel ja May 5, 2009 bewerkt door martijn12 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst May 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Lijkt mij ook, misschien dat ze zelfs al wisten wat. (aan de hand van je reactie) Dus een keer hard optrekken kan je diff niet tegen ? Of bedoel je dit niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Dus een keer hard optrekken kan je diff niet tegen ?Of bedoel je dit niet? Nee, dat je zei dat ze bij de verkoop al in de gaten hadden dat er wat mis was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst May 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Nee, dat je zei dat ze bij de verkoop al in de gaten hadden dat er wat mis was. Ja dat klopt dat was ook toen heb ik er maar even mee gereden en toen was hij al kapot maar daarom heeft het bedrijf er ook gratis een 2de handse ingezet, en die heb ik nu dus kapot gereden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Dit is van de 1e keer vervangen[ATTACH]4109[/ATTACH] [ATTACH]4110[/ATTACH] Als ik naar de binnenkant van de vorm kijkt lijkt het mij toch meer op een dana 44 Deksel van een Dana 35: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Goedendag Martijn, Jij hebt achter een dana 35 as. Dat kan ik zien aan de hand van de foto die jij geplaatst hebt. Dat bedrijf waar jij hem gekocht heb is dat een erkend bedrijf of gewoon een autobedrijf met een sleutelruimte erbij? Ik zou bijna denken dat ze het diff niet goed uitgeshimd hebben of dat er al iets aan de hand is met je achteras. Als dat zo is kan je ook het huis aan stukken rijden lijkt mij. Een LSD zal daar echt niet voor zorgen. Dan moet er meer aan de hand zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst May 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Jij hebt achter een dana 35 as. Dat kan ik zien aan de hand van de foto die jij geplaatst hebt. Dat bedrijf waar jij hem gekocht heb is dat een erkend bedrijf of gewoon een autobedrijf met een sleutelruimte erbij? Oke bedankt voor de info weet ik dat ook weer Het is een rdw erkend bedrijf, maar dat wil ook niet alles zeggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst May 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 Wat kan ik nou het beste doen? Nieuwe tandwielen in het diff zetten of een 2e handse diff erin zetten met de kans dat hij weer kapot gaat En met of zonder limited slip Ik rijd zowel on- als off-road Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 Gewoon andere tandwielen erin, lim. slip controleren en rijden maar. Wel de as even goed schoon maken:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst May 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 Gewoon andere tandwielen erin, lim. slip controleren en rijden maar. Zoiets dacht ik ook al ja want dan hoef ik niks af te stellen toch Wel de as even goed schoon maken:D Dit is wel nodig jah, een en al ijzer vijlsel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 Hoi Martijn Bekijk ook eerst even of het asje van de satelietwielen (Nr 3) geen speling in het diff-huis heeft, het gat wil nog wel eens ovaal uitgeslagen zijn in het diff-huis. Hier door veranderd de ingrijping van de 4 satelieten, oorzaak is de speling van de steekassen (c clip uitvoering). Als je een LSD uitvoering heb (trac-lok) kijk dan ook of je disc set nog goed is, deze willen nog wel eens ovaal zijn en in een bocht meer weerstand geven op de satelieten. Hoe zie je dat je een standaard of een Trac lok diff heb, een std diff heeft meer een bel form en een Trac lok heeft een cilinder form. suc6 ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst May 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2009 Hoi MartijnBekijk ook eerst even of het asje van de satelietwielen (Nr 3) geen speling in het diff-huis heeft, het gat wil nog wel eens ovaal uitgeslagen zijn in het diff-huis. Hier door veranderd de ingrijping van de 4 satelieten, oorzaak is de speling van de steekassen (c clip uitvoering). Als je een LSD uitvoering heb (trac-lok) kijk dan ook of je disc set nog goed is, deze willen nog wel eens ovaal zijn en in een bocht meer weerstand geven op de satelieten. suc6 ed Bedankt voor de info hier hebben we wat aan Er zit inderdaad speling op het asje, dus ook het huis vervangen denk ik. Alleen dan moet ik hem weer opnieuw afstellen, niet iets wat je zelf moet doen denk ik. Of kan ik gewoon dezelfde shims terugdoen die er eerst tussen zaten? Hier nog wat foto,s Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst May 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2009 Hoi Matrijn Hoe is het met je as-stompen van je steekassen ??? zijn deze ook versleten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst May 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2009 (bewerkt) Hoi MatrijnHoe is het met je as-stompen van je steekassen ??? zijn deze ook versleten. Ze zien er volgens mij niet slecht uit En May 7, 2009 bewerkt door martijn12 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst May 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2009 Ik heb vandaag een nieuw diff gehaald bij b&s parts, en bij thuiskomst zag ik dat de tandwieltjes anders als mijn oude zijn. Ze hebben namelijk een andere vorm en minder tanden Oude tandwieltjes 15 en 11 tanden Nieuwe tandwieltjes 13 en 9 tanden Heeft dit nog voor / nadelen ?? Groeten Martijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst May 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2009 neen, als alles maar bij elkaar past geen probleem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst May 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2009 Maar zijn de nieuwe niet sterker omdat de tandjes breder zijn en een andere vorm hebben ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst May 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2009 Ik heb geen idee, zal wel goed zijn toch:unsure: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst May 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2009 Dat is wel te hopen jah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.