Spring naar bijdragen

Differentieel


Recommended Posts

Hallo

Ik heb vandaag voor de 2e keer mijn differentieel kapot gereden :P

De 1e keer was net nadat ik hem kocht, en toen heeft het bedrijf waar ik mijn auto gekocht heb er gratis een nieuw differentieel ingezet. Hij heeft er toen een 2e handse ingezet zonder limited slip.

Maar nou is hij dus weer kapot, doe ik iets verkeerd of heb ik gewoon pech ?

En ik zit te twijfelen of het bedrijf er limited slip ingezet heeft, want hij trekt gewoon met 2 wielen tot op zekere hoogte.

Ik heb al een keer naar het differentieel gekeken en er lijken wel iets van plaatjes achter de kegelwielen te zitten, maar hoe kan ik dit nou zeker weten?

Is het nou slim om limited slip terug te zetten of niet. Limited slip heeft niet echt veel voordelen en kan alleen maar sneller kapot gaan lijkt me. Maar b&s zij dat als je een differentieel zonder limited slip hebt het huis dunner is en dat het huis dan sneller kapot gaat ipv de limited slip.

Owja ik heb er 33 ers onder liggen dus dan lijd het zowizo meer, maar volgens mij is het niet normaal dat de diff zo snel alweer kapot gaat.

Ben benieuwd naar de reacties

Groeten Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 33'ers rij je vaak wel wat sneller je steekassen kapot, maar een diff? :P

Dat je zo snel je diff kapot reedt de eerste keer, had dat nog een speciale reden? Erg veel gas gegeven misschien? Zoiets?

Had je al last van vreemde geluiden?

Misschien had het tweedehands spul al een licht defect en heb je dus gewoon enorm veel pech.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de 1e keer tikte er al iets toen ik hem kocht, dus de garage vermoeden het al, dus daarom ook gratis vervangen

De 2e keer, geen idee ik trek af en toe wel vrij hard op maar volgens mij moet dit wel kunnen.

Het betreft een achteras volgens mij dana 44, overbrengingsverhouding is 3.55

Owja alleen de kegelwielen zijn kapot, die zijn zeker niet los te vervangen?

Bedankt voor het aanbod iig :P

bewerkt door martijn12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat het een D35 is die standaard onder de Yj is geleverd. Als je met kegelwielen de satellietwielen bedoeld zijn deze wel los te vervangen

http://completeoffroad.com/i-123675-spider-side-gear-clutch-kit-d35-trac-lok-27-spline.html

Maar ik denk dat er meer aan de hand is als ze nu al kapot/op zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat je zei dat ze bij de verkoop al in de gaten hadden dat er wat mis was. :P

Ja dat klopt dat was ook toen heb ik er maar even mee gereden en toen was hij al kapot maar daarom heeft het bedrijf er ook gratis een 2de handse ingezet, en die heb ik nu dus kapot gereden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag Martijn,

Jij hebt achter een dana 35 as. Dat kan ik zien aan de hand van de foto die jij geplaatst hebt.

Dat bedrijf waar jij hem gekocht heb is dat een erkend bedrijf of gewoon een autobedrijf met een sleutelruimte erbij?

Ik zou bijna denken dat ze het diff niet goed uitgeshimd hebben of dat er al iets aan de hand is met je achteras. Als dat zo is kan je ook het huis aan stukken rijden lijkt mij. Een LSD zal daar echt niet voor zorgen. Dan moet er meer aan de hand zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij hebt achter een dana 35 as. Dat kan ik zien aan de hand van de foto die jij geplaatst hebt.

Dat bedrijf waar jij hem gekocht heb is dat een erkend bedrijf of gewoon een autobedrijf met een sleutelruimte erbij?

Oke bedankt voor de info weet ik dat ook weer :bye1:

Het is een rdw erkend bedrijf, maar dat wil ook niet alles zeggen :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Martijn

Bekijk ook eerst even of het asje van de satelietwielen (Nr 3) geen speling in het diff-huis heeft, het gat wil nog wel eens ovaal uitgeslagen zijn in het diff-huis.

Hier door veranderd de ingrijping van de 4 satelieten, oorzaak is de speling van de steekassen (c clip uitvoering).

Als je een LSD uitvoering heb (trac-lok) kijk dan ook of je disc set nog goed is, deze willen nog wel eens ovaal zijn en in een bocht meer weerstand geven op de satelieten.

Hoe zie je dat je een standaard of een Trac lok diff heb, een std diff heeft meer een bel form en een Trac lok heeft een cilinder form.

Diff01d.jpgDiff01d2.gif

suc6 ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Martijn

Bekijk ook eerst even of het asje van de satelietwielen (Nr 3) geen speling in het diff-huis heeft, het gat wil nog wel eens ovaal uitgeslagen zijn in het diff-huis.

Hier door veranderd de ingrijping van de 4 satelieten, oorzaak is de speling van de steekassen (c clip uitvoering).

Als je een LSD uitvoering heb (trac-lok) kijk dan ook of je disc set nog goed is, deze willen nog wel eens ovaal zijn en in een bocht meer weerstand geven op de satelieten.

suc6 ed

Bedankt voor de info hier hebben we wat aan :lol:

Er zit inderdaad speling op het asje, dus ook het huis vervangen denk ik. Alleen dan moet ik hem weer opnieuw afstellen, niet iets wat je zelf moet doen denk ik.

Of kan ik gewoon dezelfde shims terugdoen die er eerst tussen zaten?

Hier nog wat foto,s

post-3820-12873022413188_thumb.jpg

post-3820-12873022417031_thumb.jpg

post-3820-12873022420597_thumb.jpg

post-3820-12873022424541_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb vandaag een nieuw diff gehaald bij b&s parts, en bij thuiskomst zag ik dat de tandwieltjes anders als mijn oude zijn.

Ze hebben namelijk een andere vorm en minder tanden

post-3820-1287302263042_thumb.jpg

Oude tandwieltjes

15 en 11 tanden

post-3820-12873022643758_thumb.jpg

Nieuwe tandwieltjes

13 en 9 tanden

post-3820-12873022637461_thumb.jpg

Heeft dit nog voor / nadelen ??

Groeten Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...