Spring naar bijdragen

Achterremmen


Recommended Posts

Kunnen behoorlijk vastgeroest zitten op de as-hub.

Gewoon remklauw loshalen (moeren kunnen ook lastig doen...) en dan de remschijf wat inspuiten met kruipolie aan de as. Vervolgens duw ik met mijn linkerhand de remschijf bovenaan naar achter en dan geef je ergens anders (watch your fingers...) een ferme tik met een grote hamer... Meestal komt ie los.

Als je er gewoon zit op te tikken, zonder ze naar achter te duwen, dan maak je veel lawaai maar komt ze moeilijker los...

kun je ook nog nalezen in één van mijn vorige knutselkarweien: klik hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vervangen is erg eenvoudig... De remschijf zit nergens geborgd nadat je het wiel eraf hebt gehaald. De remklauw even loshalen (2 boutjes aan de achterkant) en de schijf eraf nemen.

Hij kan wel enigzins vastzitten door roestvorming maar veel belangrijker : door de remschoenen aan de binnenzijde (handrem). Mocht hij echt niet loskomen, dan zul je aan de binnenzijde (remplaat) het rubber dopje moeten verwijderen en de handrem wat losser stellen. Controleer de afstelling van de handrem ook na montage eventjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben na vele, vele remschijven afgestapt van het kopen van 'dure' schijven. Ik had zelfs ooit een speciaal set laten maken in de USA dat 'cryogenic' was behandeld. Ook na 3-4 maanden trillingen en krom.

Uiteindelijk via een bedrijfje in Duitsland remschijven+blokken gekocht voor 68EUR en 14EUR verzenden. Ze zitten er nu al 8 maanden onder en nog steeds geen trillingen. Je gelooft het niet... Ik heb ze toen alle 4 gedaan en inmiddels ook de remschijven van onze Alfa 166 en van een maat z'n WJ. Ze kosten geen drol en doen het echt hartstikke goed.

De remschijven komen van een bedrijf genaamd 'HotCarParts' in Duitsland. Ze hebben ook een website (www.hotcarparts.de) maar ze staan ook op eBay http://stores.shop.ebay.de/HotCarParts); daarin kun je zoeken naar onderdelen voor jouw ZJ.

bewerkt door mrobers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alleen geen paypal....weet jij zo of ze ook bankoverschrijvingen of creditcards accepteren?

Helemaal eens met Kameel; ik zou ook een PayPal-account aanmaken; dat is wel zo veilig en gemakkelijk.

Maar ze accepteren ook gewoon creditcards (Visa, Master etc.) alsmede vooruitbetaling en contant bij afhalen :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wat ik wilde horen, Merci! :lol:

Ik kreeg een prijs opgegeven van 235 voor 2 remschijven en 2 sets blokken, lijkt me niet slecht dus ga ik het weekeinde even aan de slag!

Niet duur ? :bye1:

Heb er iets minder voor betaald op ebay.de

Was voor 4 schijven dus voor + achter en blokken net geen 170 euro kwijt.

Heb er 2000 nu mee gereden en bevallen goed.

Hier een link voor de schijven achter.

http://cgi.ebay.de/Bremsscheiben-Bremskloetze-HA-Jeep-Grand-Cherokee-95_W0QQitemZ370108487409QQihZ024QQcategoryZ28649QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben na vele, vele remschijven afgestapt van het kopen van 'dure' schijven. Ik had zelfs ooit een speciaal set laten maken in de USA dat 'cryogenic' was behandeld. Ook na 3-4 maanden trillingen en krom.

Uiteindelijk via een bedrijfje in Duitsland remschijven+blokken gekocht voor 68EUR en 14EUR verzenden. Ze zitten er nu al 8 maanden onder en nog steeds geen trillingen. Je gelooft het niet... Ik heb ze toen alle 4 gedaan en inmiddels ook de remschijven van onze Alfa 166 en van een maat z'n WJ. Ze kosten geen drol en doen het echt hartstikke goed.

De remschijven komen van een bedrijf genaamd 'HotCarParts' in Duitsland. Ze hebben ook een website (www.hotcarparts.de) maar ze staan ook op eBay http://stores.shop.ebay.de/HotCarParts); daarin kun je zoeken naar onderdelen voor jouw ZJ.

hoi ik ben ook geinterreseert in die

schijven van hotcarparts maar nu zie ik op de site dat deze schijven koelgaatjes hebben

zijn hier nog nadelen aan ?? met betrekking tot tereinrijden zand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is eigenaardig! Ik heb tot nog toe binnen 1 - 3 uur een antwoord van hun gekregen. Wel iedere keer direkt via hun site of via eBay besteld en betaald met Paypal. Daarna 2-3 dagen later al in huis! Hetzelfde ging zo bij 2 van mijn vrienden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raar dat het niet is gelukt via hotcarparts; de 1e keer dat ik hoor dat ze niet reageerden.

Het scheelt je uiteindelijk de helft van de prijs! :no:

Veel succes zondag; vervangen is een fluitje van een cent. Kan zijn dat ze er niet snel afkomen vanwege de handrem-voeringen. Die kun je evt. wat terugstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook problemen om de zuiger van de achterrem terug te drukken. Dus krijg mn blokken er niet in.....

Iemand ideen over hoe ik de zuiger terug krijg (het lukt niet met de lijmtang, misschien heb ik kippenkracht) of zal ik toch de hele klauw moeten vervangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wil zich nogal eens een hoop vuil ophopen in de cylinder, of de wand van de cylinder kan verroest raken door het vocht (water want hygroscopisch) wat in de remolie kan zitten. Hierdoor kan de cylinder vastlopen bij terugdrukken.

Zuiger eruit drukken/persen, cylinderwand schoonmaken met eventueel een stuk schuurmat (je weet wel dat pannensponsmateriaal) en eventueel een revisiesetje erin, of de oude meuk weer terug.

Bij mij was dit afdoende.

Suc6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...