Jeep cj7 Geplaatst May 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2009 ik zit al een tijdje te denken wat jullie bedoelen als jullie over de verhouding van een aandrijving hebben, bv 1:57 (weet ni of deze bestaat) Wat wilt die 1 zeggen en wat wilt die 57 zeggen. Grtjs Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2009 heey Bert Is op zich heel éénvoudig, bijvoorbeeld 4.10, wil zeggen de ingaande as moet 4,1 keer rond draaien voordat de uitgaande as 1 x rond is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2009 heeft te maken met aantal tandjes op de tandwielen van je diferentieel je aandrijfas drijf een pignonwiel aan dat haaks op het kroonwiel staat. net als het aantal tanden op je fiets belangrijk is om te schakelen moet je ook de hoeveelheid tandjes in de tandwielen in je dif aanpassen als je grotere wielen gaat monteren. als je met de zelfde versnelliong op de fiets kleinere wielen zet ga je langzamer maar kun je meer kracht zetten Met groter wiel net andersom. meer snelheid minder kracht. de overbrenging in je versnellingsbak is berekend op standaard wielen. ga je verhogen dmv grotere banden dan ga je met 33 ers naar 4.10 met 35 ers 4.56 met 37 ers 4.88 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst May 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2009 heey BertIs op zich heel éénvoudig, bijvoorbeeld 4.10, wil zeggen de ingaande as moet 4,1 keer rond draaien voordat de uitgaande as 1 x rond is dit is me duidelijk:D heeft te maken met aantal tandjes op de tandwielen van je diferentieelje aandrijfas drijf een pignonwiel aan dat haaks op het kroonwiel staat. net als het aantal tanden op je fiets belangrijk is om te schakelen moet je ook de hoeveelheid tandjes in de tandwielen in je dif aanpassen als je grotere wielen gaat monteren. als je met de zelfde versnelliong op de fiets kleinere wielen zet ga je langzamer maar kun je meer kracht zetten Met groter wiel net andersom. meer snelheid minder kracht. de overbrenging in je versnellingsbak is berekend op standaard wielen. ga je verhogen dmv grotere banden dan ga je met 33 ers naar 4.10 met 35 ers 4.56 met 37 ers 4.88 dit iets minder:D. een 4.10 hoeveel tanden heeft deze?? is er dan een methode om dat te berekenen?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst May 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2009 4.10: 41 tandjes op de ring, 10 tandjes op de pinion. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2009 4.10:41 tandjes op de ring, 10 tandjes op de pinion. Of in het geval van: 3.31 43 en 13 3.54 46 en 13 3.73 41 en 11 4.27 47 en 11 4.56 41 en 9 4.88 39 en 8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2009 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.